Legal.geLegal.geLegal.ge
სპეციალისტებიბიბლიოთეკაბლოგი
მეტი
ჩვენ შესახებფასებიკონტაქტი
LegalTools
ანგარიში იტვირთებაშესვლა
ჩვენ შესახებსპეციალისტებიბიბლიოთეკაბლოგიფასებიკონტაქტი
LegalTools
ანგარიში იტვირთებაშესვლა
Legal.ge

საქართველოს იურიდიული პლატფორმა.

ჩამოტვირთეთ App Store-დანLegal.ge iPhone-ისთვის

სწრაფი ბმულები

  • ჩვენ შესახებ
  • სპეციალისტები
  • ღია დავალებები
  • სერვისები
  • კანონები და კოდექსები
  • კომპანიები
  • ორგანიზაციები
  • ივენთები
  • ბლოგი
  • კონტაქტი

სამართლებრივი

  • იურიდიული ბიბლიოთეკა
  • კონფიდენციალურობა
  • წესები და პირობები
  • ქუქი-ფაილების პოლიტიკა

კონტაქტი

contact@legal.ge+995 551 911 961გჭირდებათ იურისტი? იპოვეთ სპეციალისტი

თბილისი, საქართველო

© 2026 Legal.ge. ყველა უფლება დაცულია.

Made with in Georgia

სამართლებრივი ბიბლიოთეკა
ძებნა კანონები თემები ლექსიკონი
სამართლებრივი ბიბლიოთეკაორმაგი დაბეგვრის თავიდან აცილების შესახებ საერთაშორისო შეთანხმებით განსაზღვრული საგადასახადო შეღავათით სარგებლობისა და არარეზიდენტისათვის საქართველოში გადახდილი გადასახადის დაბრუნების წესის დამტკიცების შესახებკითხვის რეჟიმი
საქართველოს მინისტრის ბრძანება

ორმაგი დაბეგვრის თავიდან აცილების შესახებ საერთაშორისო შეთანხმებით განსაზღვრული საგადასახადო შეღავათით სარგებლობისა და არარეზიდენტისათვის საქართველოში გადახდილი გადასახადის დაბრუნების წესის დამტკიცების შესახებ

5 მუხლირედაქცია №6 ბოლო ცვლილება: 5 დეკ. 2024
მუხლები კითხვის რეჟიმი

მუხლი 1. ზოგადი დებულებები

1.ეს წესი განსაზღვრავს ორმაგი დაბეგვრის თავიდან აცილებისა და გადასახადების გადაუხდელობის აღკვეთის მიზნით საქართველოს მიერ რატიფიცირებული და ძალაში შესული საერთაშორისო შეთანხმების შესაბამისად (შემდგომში - საერთაშორისო შეთანხმება) საგადასახადო შეღავათით სარგებლობის, ზედმეტად გადახდილი გადასახადის დაბრუნების და საქართველოს რეზიდენტობის დადასტურების პროცედურებს.

2.საერთაშორისო შეთანხმებით გათვალისწინებული ნორმების გამოყენება და საგადასახადო ორგანოს ინფორმირება ხორციელდება ამ ბრძანებით დამტკიცებული ფორმების მეშვეობით, კერძოდ: ა) საქართველოს რეზიდენტის მიერ ივსება: ფორმა №1 „საგადასახადო აგენტის ინფორმაცია არარეზიდენტისათვის წყაროსთან დასაკავებელი გადასახადის გადახდისაგან გათავისუფლებაზე ან შემცირებაზე“ და ფორმა №4 “რეზიდენტობის ცნობის მოთხოვნა“; ბ) საქართველოს არარეზიდენტის მიერ ივსება: ფორმა №2 “არარეზიდენტის დეკლარაცია საქართველოში გადახდილი/დაკავებული გადასახადების შესახებ და მოთხოვნა თანხის დაბრუნების თაობაზე” და ფორმა №3 “არარეზიდენტის მიერ საქართველოში გადახდილი/დაკავებული გადასახადების შესახებ ცნობის მოთხოვნა“; გ) საგადასახადო ორგანოს მიერ ივსება: ფორმა №3-ის V ნაწილი „საქართველოს საგადასახადო ორგანოს ცნობა” და ფორმა №4-ის II ნაწილი “რეზიდენტობის ცნობა შესაბამისი წლისთვის”.

3.შემოსავლის სახის აღსანიშნავად, გამოიყენება შემდეგი კოდები: ა) პროცენტი – 01; ბ) დივიდენდი – 02; გ) ნამეტი შემოსავალი - 03; დ) როიალტი – 04; ე) ანაზღაურება დამოუკიდებელი პირადი მომსახურებისათვის – 05; ვ) ანაზღაურება დაქირავებით მუშაობისათვის – 06; ზ) სხვა შემოსავალი – 07 (განსხვავებული ტიპის შემოსავლის სახეების არსებობისას, თითოეული შემოსავლის სახე მიეთითება ცალ-ცალკე);

4.ფორმები ივსება ქართულ ან ინგლისურ ენაზე. სახელწოდებისა და მისამართის მითითებისას, დასაშვებია გრაფების სხვა უცხო ენებზე შევსება ლათინური ანბანის გამოყენებით. სხვა უცხო ენაზე შევსების შემთხვევაში, საგადასახადო ორგანოსათვის წარდგენისას ფორმებს და თანდართულ დოკუმენტებს უნდა დაერთოს ნოტარიულად დამოწმებული თარგმანი ქართულ ენაზე.

5.საგადასახადო ორგანო ვალდებულია მოთხოვნის წარდგენიდან 30 კალენდარული დღის ვადაში წერილობით აცნობოს გადაწყვეტილება განმცხადებელს ან გასცეს შესაბამისი ცნობა. ამასთან, მოთხოვნის ხარვეზით წარდგენის შემთხვევაში საგადასახადო ორგანო პირს განუსაზღვრავს ვადას ხარვეზის გამოსასწორებლად არაუმეტეს 30 კალენდარული დღისა.

6.იმ შემთხვევაში, თუ შეუძლებელია ამ მუხლის მე-5 პუნქტში აღნიშნულ ვადაში გადაწყვეტილების მიღება ან ცნობის გაცემა, საგადასახადო ორგანო ვალდებულია განმცხადებელს აცნობოს გადაწყვეტილების მიღების ან ცნობის გაცემის სავარაუდო თარიღი.

7.საგადასახადო ორგანო საქართველოს რეზიდენტის მოთხოვნის შემთხვევაში, უზრუნველყოფს აღნიშნული ცნობის უცხო ქვეყნის კომპეტენტური ორგანოსათვის გაგზავნას.

8.შემოსავლის მიმღების რეზიდენტობის დამადასტურებელი ცნობა, ამ წესის მიზნებისათვის ძალაშია ორმაგი დაბეგვრის თავიდან აცილების შესახებ შესაბამისი ხელშეკრულებით გათვალისწინებული იმ პერიოდისათვის, რომლის განმავლობაშიც დასტურდება შემოსავლის მიმღების რეზიდენტობა.

9.უცხო ქვეყნის კომპეტენტური ორგანოს მიერ გაცემული რეზიდენტობის დამადასტურებელი ცნობა არ საჭიროებს აპოსტილით დამოწმებას ან ლეგალიზებას.

მუხლი 2. საგადასახადო აგენტის ინფორმაცია არარეზიდენტისათვის წყაროსთან დასაკავებელი გადასახადის გადახდისაგან გათავისუფლებაზე ან შემცირებაზე (ფორმა №1)

1.საგადასახადო აგენტის ინფორმაციას არარეზიდენტისათვის წყაროსთან დასაკავებელი გადასახადის გადახდისაგან გათავისუფლებაზე ან შემცირებაზე (ფორმა №1) საგადასახადო აგენტი საანგარიშო წლის მომდევნო წლის 1 აპრილამდე წარუდგენს საგადასახადო ორგანოს.

2.ფორმა №1-ს უნდა დაერთოს შესაბამისი ქვეყნის კომპეტენტური ორგანოს მიერ გაცემული, შემოსავლის მიმღების რეზიდენტობის დამადასტურებელი ცნობა და მისი ნოტარიულად დამოწმებული თარგმანი ქართულ ენაზე.

3.თუ თანხის გადახდა ხორციელდება უცხოურ ვალუტაში, გადახდილი თანხა ლარში განისაზღვრება გადახდის დღისათვის საქართველოს ეროვნული ბანკის მიერ დადგენილი ეროვნული ვალუტის ოფიციალური გაცვლითი კურსით, აღნიშნულ უცხოურ ვალუტასთან მიმართებაში.

4.ფორმა №1-ის შევსების წესი: ა) ფორმა №1-ის I გრაფაში მიეთითება მონაცემები საგადასახადო აგენტის შესახებ; ბ) ფორმა №1-ის II გრაფაში მიეთითება საგადასახადო აგენტის საიდენტიფიკაციო ნომერი; გ) ფორმა №1-ის III გრაფაში მიეთითება საგადასახადო აგენტის სრული მისამართი (მუდმივი საცხოვრებელი ადგილის მისამართი ან იურიდიული მისამართი); დ) ფორმა №1-ის IV გრაფაში მიეთითება: _ შემოსავლის მიმღების სახელი, გვარი/სახელწოდება; _ შემოსავლის მიმღების საიდენტიფიკაციო ნომერი; _ ქვეყანა, რომლის რეზიდენტსაც წარმოადგენს შემოსავლის მიმღები; _ ხელშეკრულების ნომერი /თარიღი, ასეთის არსებობის შემთხვევაში; _ საგადასახადო აგენტის მიერ შემოსავლის მიმღებისათვის თანხის გადახდის თარიღი; _ იმ შემთხვევაში, თუ საგადასახადო აგენტი გათავისუფლებულია წყაროსთან დაკავების ვალდებულებისაგან, ივსება სვეტი „გადახდილი თანხა წყაროსთან დაუკავებლობის შემთხვევაში“, ხოლო თუ შემოსავლის მიმღები სარგებლობს საერთაშორისო შეთანხმებით გათვალისწინებული შეღავათიანი საგადასახადო განაკვეთით, ივსება სვეტი „წყაროსთან დასაკავებელი გადასახადის განაკვეთის შემცირების შემთხვევაში“ და მიეთითება წყაროსთან დაკავებული გადასახადის განაკვეთი საქართველოს საგადასახადო კოდექსის და საერთაშორისო შეთანხმების შესაბამისად და დაკავებული თანხის ოდენობა; ე) ფორმა №1-ის V გრაფაში საგადასახადო აგენტი ადასტურებს მის მიერ მოწოდებული ინფორმაციის უტყუარობასა და სისრულეს.

მუხლი 3

ამ ბრძანების ამოქმედებამდე საგადასახადო ორგანოებში საქართველოს ფინანსთა მინისტრის 2010 წლის 2 მარტის №145 ბრძანებით „საქართველოს მიერ რატიფიცირებული და ძალაში შესული ორმაგი დაბეგვრის თავიდან აცილების შესახებ საერთაშორისო შეთანხმებებით განსაზღვრული საგადასახადო შეღავათების მინიჭებისა და ამ შეთანხმებებით გათვალისწინებულ შემთხვევებში არარეზიდენტის მიერ საქართველოში გადახდილი გადასახადის არარეზიდენტისთვის დაბრუნების წესი“ განსაზღვრული წესით შევსებული და წარმოდგენილი ფორმები ინარჩუნებენ იურიდიულ ძალას.

მუხლი 4. არარეზიდენტის მიერ საქართველოში გადახდილი/დაკავებული გადასახადების შესახებ ცნობის მოთხოვნა (ფორმა №3)

1.ფორმა №3-ის I, II, III და IV ნაწილები ივსება არარეზიდენტის მიერ, რომელიც ითხოვს ცნობას საქართველოში არსებული წყაროდან მიღებული შემოსავლების და მასზე გადახდილი გადასახადების, ასევე საქართველოში არსებულ ქონებაზე გადახდილი გადასახადების თაობაზე. V ნაწილი ივსება საგადასახადო ორგანოს მიერ, რომელიც ადასტურებს არარეზიდენტის მიერ საქართველოში გადახდილი გადასახადების ოდენობას.

2.ფორმა №3-ის შევსების წესი: ა) ფორმა №3-ის I ნაწილის: ა.ა) პირველ გრაფაში მიეთითება შემოსავლის მიმღების სახელწოდება - იურიდიული პირის შემთხვევაში, ხოლო ფიზიკური პირის შემთხვევაში - მისი სახელი და გვარი; ა.ბ) მე-2 გრაფაში მიეთითება საქართველოს გადასახადის გადამხდელის საიდენტიფიკაციო ნომერი (ასეთის არსებობის შემთხვევაში). საქართველოს გადასახადის გადამხდელის საიდენტიფიკაციო ნომრის მითითება სავალდებულოა, თუ განმცხადებელს საქართველოში აქვს მუდმივი დაწესებულება; ა.გ) მე-3 გრაფაში მიეთითება არარეზიდენტის სრული მისამართი (საცხოვრებელი ადგილის მისამართი/იურიდიული მისამართი); ა.დ) მე-4 გრაფაში მიეთითება ქვეყანა, რომლის რეზიდენტიც არის ცნობის მომთხოვნი პირი; ბ) ფორმა №3-ის II ნაწილის მე-5 გრაფაში მიეთითება ის შემოსავლები, რომელიც არარეზიდენტმა მიიღო საქართველოში. მოცემულ ცხრილში მიეთითება შემოსავლის სახე (მაგალითად, პროცენტი, როიალტი, დივიდენდი და ა.შ.); ასევე მიეთითება თარიღი, როდესაც მოხდა ამ შემოსავლის გადახდა და საგადასახადო აგენტის სახელი და გვარი ან სახელწოდება და საქართველოს გადასახადის გადამხდელის საიდენტიფიკაციო ნომერი (ასეთის არსებობის შემთხვევაში); შემოსავლის ოდენობა დაბეგვრამდე, დაკავებული გადასახადის განაკვეთი და გადახდილი გადასახადის ოდენობა; გ) ფორმა №3-ის III ნაწილის მე-6 გრაფაში მიეთითება არარეზიდენტის საკუთრებაში არსებული და საქართველოში განთავსებული ქონება. ასევე ჩაიწერება ცალკეული ქონების სახე, განთავსების ადგილის მისამართი, მისი ღირებულება და გადახდილი გადასახადის ოდენობა; დ) ფორმა №3-ის IV ნაწილის მე-7 გრაფაში არარეზიდენტი ადასტურებს, რომ მის მიერ მოწოდებული ინფორმაცია უტყუარია და სრული და იღებს პასუხისმგებლობას, რომ მონაცემების ცვლილების შემთხვევაში აცნობოს საგადასახადო ორგანოს. IV ნაწილის ბოლოს აღინიშნება შევსების თარიღი, შესაბამისი უფლებამოსილება/თანამდებობა. არარეზიდენტი მოთხოვნას ადასტურებს ხელმოწერით და ბეჭდით (ასეთის არსებობის შემთხვევაში); ე) ფორმა №3–ის მეხუთე ნაწილი ივსება საგადასახადო ორგანოს მიერ უცხო სახელმწიფოს რეზიდენტის მიერ წარმოდგენილი საქართველოში გადახდილი გადასახადების შესახებ ცნობის მოთხოვნის საფუძველზე (ფორმა №3-ის I, II, III და IV ნაწილებში მოცემული ინფორმაციის საფუძველზე). ფორმა №3–ის V ნაწილში იწერება ცნობის გამცემი საგადასახადო ორგანოს სახელწოდება, არარეზიდენტის სახელი და გვარი ან სახელწოდება. საგადასახადო ორგანო ადასტურებს აღნიშნული არარეზიდენტის მიერ საქართველოში მიღებულ შემოსავალზე ან/და საქართველოში არსებულ ქონებაზე გადახდილი გადასახადის ოდენობას. ამისათვის გამოყოფილ უჯრებში ჩაიწერება შემოსავალზე ან/და ქონებაზე გადახდილი გადასახადის ოდენობა ლარებში; ვ) ფორმა №3-ის ბოლოს აღინიშნება ცნობის გაცემის თარიღი და ცნობას ადასტურებს გამცემი ორგანოს უფლებამოსილი პირი ხელმოწერითა და ოფიციალური ბეჭდით.

3.განმცხადებელს უბრუნდება ფორმა №3-ის ორიგინალი საგადასახადო ორგანოს მიერ შევსებული V ნაწილით. ფორმა №3-ის ასლი რჩება საგადასახადო ორგანოში.

მუხლი 5. რეზიდენტობის ცნობის მოთხოვნა (ფორმა №4)

1.ფორმა №4-ის I ნაწილი ივსება საქართველოს რეზიდენტის მიერ, ხოლო II ნაწილი კი საქართველოს საგადასახადო ორგანოს მიერ.

2.ფორმა №4-ის I ნაწილის: ა) პირველ გრაფაში მიეთითება რეზიდენტის სახელი და გვარი - ფიზიკური პირის შემთხვევაში, ხოლო იურიდიული პირის შემთხვევაში - სახელწოდება; ბ) მე-2 გრაფაში მიეთითება საქართველოს გადასახადის გადამხდელის საიდენტიფიკაციო ნომერი (ასეთის არსებობის შემთხვევაში); გ) მე-3 გრაფაში მიეთითება სრული მისამართი (საცხოვრებელი ადგილის მისამართი/იურიდიული მისამართი); დ) მე-4 გრაფა ივსება მხოლოდ იმ შემთხვევაში, თუ რეზიდენტი არის ფიზიკური პირი. აღინიშნება პირადობის დამადასტურებელი საბუთის სახელწოდება (მოწმობა, პასპორტი), საბუთის გაცემის თარიღი, მოქმედების ვადა და პირადი ნომერი; ე) მე-5 გრაფაში რეზიდენტი მიუთითებს, თუ რა კრიტერიუმის საფუძველზე განიხილება იგი საქართველოს რეზიდენტად; ვ) ფორმა №4 - ის პირველი ნაწილის ბოლოს აღინიშნება შევსების თარიღი, შესაბამისი უფლებამოსილება/თანამდებობა და რეზიდენტი მოთხოვნას ადასტურებს ხელმოწერით და ოფიციალური ბეჭდით (ასეთის არსებობის შემთხვევაში).

3.ფორმა №4 - ის II ნაწილი ივსება საქართველოს საგადასახადო ორგანოს მიერ, საქართველოს რეზიდენტის მიერ წარდგენილი რეზიდენტობის ცნობის მოთხოვნის საფუძველზე (ფორმა №4-ის I ნაწილში მოცემული ინფორმაციის საფუძველზე). საგადასახადო ორგანო საქართველოს რეზიდენტს ამ ცნობით უდასტურებს, რომ აღნიშნული პირი შესაბამისი პერიოდისათვის იყო საქართველოს რეზიდენტი საგადასახადო მიზნებისათვის. საგადასახადო ორგანოს უფლებამოსილი პირი მიუთითებს თავის სახელსა და გვარს, თანამდებობას, საგადასახადო ორგანოს სახელწოდებას, საგადასახადო ორგანოს მისამართს, თარიღს და ცნობას ამოწმებს ხელმოწერით და ოფიციალური ბეჭდით.

4.განმცხადებელს უბრუნდება ფორმა №4-ის ორიგინალი საგადასახადო ორგანოს მიერ შევსებული მე-2 ნაწილით. ფორმა №4-ის ასლი რჩება საგადასახადო ორგანოში.

5.იმ შემთხვევაში, თუ საქართველოს რეზიდენტი საერთაშორისო შეთანხმებით გათვალისწინებული შეღავათით სარგებლობის მიზნით წარადგენს იმ სახელმწიფოში არსებულ რეზიდენტობის დამადასტურებელ ფორმას (ნოტარიულად დამოწმებულ თარგმანს ქართულ ენაზე), სადაც მან მიიღო შემოსავალი და ითხოვს რეზიდენტობის დადასტურებას, საგადასახადო ორგანო ვალდებულია წარმოდგენილ ფორმაში შესაბამისი ველის არსებობის შემთხვევაში, ხელმოწერით და ოფიციალური ბეჭდით დაადასტუროს მისი საქართველოს რეზიდენტობა.

მუხლები დასაწყისში