Legal.geLegal.geLegal.ge
სპეციალისტებიბიბლიოთეკაბლოგი
მეტი
ჩვენ შესახებფასებიკონტაქტი
LegalTools
ანგარიში იტვირთებაშესვლა
ჩვენ შესახებსპეციალისტებიბიბლიოთეკაბლოგიფასებიკონტაქტი
LegalTools
ანგარიში იტვირთებაშესვლა
Legal.ge

საქართველოს იურიდიული პლატფორმა.

ჩამოტვირთეთ App Store-დანLegal.ge iPhone-ისთვის

სწრაფი ბმულები

  • ჩვენ შესახებ
  • სპეციალისტები
  • ღია დავალებები
  • სერვისები
  • კანონები და კოდექსები
  • კომპანიები
  • ორგანიზაციები
  • ივენთები
  • ბლოგი
  • კონტაქტი

სამართლებრივი

  • იურიდიული ბიბლიოთეკა
  • კონფიდენციალურობა
  • წესები და პირობები
  • ქუქი-ფაილების პოლიტიკა

კონტაქტი

contact@legal.ge+995 551 911 961გჭირდებათ იურისტი? იპოვეთ სპეციალისტი

თბილისი, საქართველო

© 2026 Legal.ge. ყველა უფლება დაცულია.

Made with in Georgia

სამართლებრივი ბიბლიოთეკა
ძებნა კანონები თემები ლექსიკონი
სამართლებრივი ბიბლიოთეკაგადასახადების ადმინისტრირების შესახებმუხლი 2

გადასახადების ადმინისტრირების შესახებ

მუხლი 2. გადასახადის გადამხდელად აღრიცხვის პირობები

რედაქცია №397 კონსოლიდირებული · 4 აგვ. 2026

გჭირდებათ რჩევა ამ მუხლთან დაკავშირებით?

აღწერეთ თქვენი საკითხი
ნაწილები:12345678

1.საქართველოს მოქალაქე ფიზიკური პირი (გარდა იმ პირისა, რომლის შემოსავალიც იბეგრება გადახდის წყაროსთან ან გათავისუფლებულია დაბეგვრისაგან) ვალდებულია ეკონომიკური საქმიანობის დაწყებამდე საგადასახადო აღრიცხვის მიზნით მიმართოს შემოსავლების სამსახურს, გარდა ამ მუხლის მე-4 პუნქტით გათვალისწინებული შემთხვევისა.

2.პირველი მუხლის მე-2 პუნქტის � გ�-� თ� ქვეპუნქტებით გათვალისწინებული გადასახადის გადამხდელი (გარდა უცხოური საწარმოს/ორგანიზაციისა) ვალდებულა, ეკონომიკური საქმიანობის დაწყებამდე საგადასახადო აღრიცხვის შესახებ განცხადებით მიმართოს რეგიონულ ცენტრს.

3.ფიზიკურ პირს , რომელსაც საქართველოში არ გააჩნია საცხოვრებელი ადგილი , ან უცხოურ საწარმოს / ორგანიზაციას , რომელსაც საქართველოში არ გააჩნია მუდმივი დაწესებულება , საგადასახადო აღრიცხვის მიზნით შეუძლია მიმართოს რეგიონულ ცენტრს . ამასთან , საგადასახადო აღრიცხვის შესახებ განცხადების ფორმაში , სხვა რეკვიზიტებთან ერთად , მიეთითება მისი უცხოეთში საცხოვრებელის / ადგილსამყოფლის მისამართი .

4.საქართველოს მოქალაქე ფიზიკური პირი ( გარდა მეწარმე ფიზიკური პირისა ) უფლებამოსილია წარმოშობილი საგადასახადო ვალდებულების დეკლარირებისას და საბანკო დაწესებულებაში გადასახადის გადახდისას , საგადასახადო ორგანოში საგადასახადო აღრიცხვის პროცედურების გავლის გარეშე , მიუთითოს მოქალაქის პირადობის მოწმობაში აღნიშნული პირადი ნომერი ( საიდენტიფიკაციო ნომერი ).

5.საქართველოს მოქალაქეობის არმქონე ფიზიკური პირი საგადასახადო ან/და საბაჟო ვალდებულების წარმოშობისას ვალდებულია საგადასახადო აღრიცხვის მიზნით მიმართოს შემოსავლების სამსახურს.

6.სატრანსპორტო საშუალების მფლობელი საქართველოს მოქალაქე ფიზიკური პირის საგადასახადო აღრიცხვის პროცედურა ხორციელდება � ერთი ფანჯრის � პრინციპით საქართველოს ფინანსთა მინისტრისა და საქართველოს შინაგან საქმეთა მინისტრის ერთობლივი ბრძანების შესაბამისად .

7.� ფასიანი ქაღალდების ბაზრის შესახებ � საქართველოს კანონის მე -2 მუხლის 54- ე პუნქტით განსაზღვრული იურიდიული პირებისთვის საქართველოს საგადასახადო კოდექსის 23- ე მუხლის მე -3 ნაწილის შესაბამისად , საერთაშორისო ფინანსური კომპანიის სტატუსის მინიჭებას და რეესტრის წარმოებას ახორციელებს საგადასახადო ორგანო .

8.სახელმწიფო რეგისტრაცია / საგადასახადო აღრიცხვა გადასახადის გადამხდელს არ ათავისუფლებს სახელმწიფო რეგისტრაციამდე / საგადასახადო აღრიცხვამდე არსებული საგადასახადო ვალდებულებებისგან .

ცვლილების შედარება· წინა რედაქცია → მოქმედი
1. საქართველოს მოქალაქე ფიზიკური პირი (გარდა იმ პირისა, რომლის შემოსავალიც იბეგრება გადახდის წყაროსთან ან გათავისუფლებულია დაბეგვრისაგან) ვალდებულია ეკონომიკური საქმიანობის დაწყებამდე საგადასახადო აღრიცხვის შესახებ განცხადებითმიზნით მიმართოს რეგიონულშემოსავლების ცენტრს,სამსახურს, გარდა ამ მუხლის მე-4 პუნქტით გათვალისწინებული შემთხვევისა. 2. პირველი მუხლის მე-2 პუნქტის � გ�-� თ� ქვეპუნქტებით გათვალისწინებული გადასახადის გადამხდელი (გარდა უცხოური საწარმოს/ორგანიზაციისა) ვალდებულა, ეკონომიკური საქმიანობის დაწყებამდე საგადასახადო აღრიცხვის შესახებ განცხადებით მიმართოს რეგიონულ ცენტრს. 3. ფიზიკურ პირს , რომელსაც საქართველოში არ გააჩნია საცხოვრებელი ადგილი , ან უცხოურ საწარმოს / ორგანიზაციას , რომელსაც საქართველოში არ გააჩნია მუდმივი დაწესებულება , საგადასახადო აღრიცხვის მიზნით შეუძლია მიმართოს რეგიონულ ცენტრს . ამასთან , საგადასახადო აღრიცხვის შესახებ განცხადების ფორმაში , სხვა რეკვიზიტებთან ერთად , მიეთითება მისი უცხოეთში საცხოვრებელის / ადგილსამყოფლის მისამართი . 4. საქართველოს მოქალაქე ფიზიკური პირი ( გარდა მეწარმე ფიზიკური პირისა ) უფლებამოსილია წარმოშობილი საგადასახადო ვალდებულების დეკლარირებისას და საბანკო დაწესებულებაში გადასახადის გადახდისას , საგადასახადო ორგანოში საგადასახადო აღრიცხვის პროცედურების გავლის გარეშე , მიუთითოს მოქალაქის პირადობის მოწმობაში აღნიშნული პირადი ნომერი ( საიდენტიფიკაციო ნომერი ). 5. საქართველოს მოქალაქეობის არმქონე ფიზიკური პირი საგადასახადო ან/და საბაჟო ვალდებულების წარმოშობისას ვალდებულია საგადასახადო აღრიცხვის შესახებ განცხადებითმიზნით მიმართოს რეგიონულ ცენტრსშემოსავლების .სამსახურს. 6. სატრანსპორტო საშუალების მფლობელი საქართველოს მოქალაქე ფიზიკური პირის საგადასახადო აღრიცხვის პროცედურა ხორციელდება � ერთი ფანჯრის � პრინციპით საქართველოს ფინანსთა მინისტრისა და საქართველოს შინაგან საქმეთა მინისტრის ერთობლივი ბრძანების შესაბამისად . 7. � ფასიანი ქაღალდების ბაზრის შესახებ � საქართველოს კანონის მე -2 მუხლის 54- ე პუნქტით განსაზღვრული იურიდიული პირებისთვის საქართველოს საგადასახადო კოდექსის 23- ე მუხლის მე -3 ნაწილის შესაბამისად , საერთაშორისო ფინანსური კომპანიის სტატუსის მინიჭებას და რეესტრის წარმოებას ახორციელებს საგადასახადო ორგანო . 8. სახელმწიფო რეგისტრაცია / საგადასახადო აღრიცხვა გადასახადის გადამხდელს არ ათავისუფლებს სახელმწიფო რეგისტრაციამდე / საგადასახადო აღრიცხვამდე არსებული საგადასახადო ვალდებულებებისგან .

ამ მუხლის ისტორია· 26

ცვლილებები, რომლებიც ამ მუხლმა გაიარა

  1. 31 მარ. 2025
  2. 1 იან. 2025· გამოქვეყნდა 13 ნოე. 2024
  3. 2 ოქტ. 2024
  4. 23 მაი. 2024
  5. 1 იან. 2024· გამოქვეყნდა 10 ოქტ. 2023
  6. 19 ოქტ. 2023
  7. 6 ივნ. 2023
  8. 1 მარ. 2023· გამოქვეყნდა 14 თებ. 2023
  9. 18 თებ. 2021
  10. 21 დეკ. 2020
  11. 1 დეკ. 2020· გამოქვეყნდა 24 ნოე. 2020
  12. 8 სექ. 2020· გამოქვეყნდა 31 აგვ. 2020
  13. 9 ოქტ. 2019
  14. 17 იან. 2019
  15. 13 სექ. 2018
  16. 2 აპრ. 2018
  17. 30 იან. 2018
  18. 4 სექ. 2017
  19. 16 იან. 2017
  20. 16 იან. 2017
  21. 1 აგვ. 2015· გამოქვეყნდა 30 ივლ. 2015
  22. 26 მარ. 2014
  23. 1 იან. 2014· გამოქვეყნდა 5 სექ. 2013
  24. 24 აგვ. 2011· გამოქვეყნდა 10 აგვ. 2011
  25. 9 აგვ. 2011
  26. 1 მარ. 2011· გამოქვეყნდა 2 მარ. 2011
წინა მუხლი 1შემდეგი მუხლი 3

გჭირდებათ დახმარება ამ კანონთან დაკავშირებით?

აღწერეთ თქვენი სიტუაცია — დაგეხმარებით შესაფერისი სპეციალისტის პოვნაში.

აღწერეთ თქვენი საკითხიგაუგზავნეთ საკითხი 1–3 თქვენ მიერ შერჩეულ ვერიფიცირებულ სპეციალისტს
ყველა სპეციალისტი
ტელეფონი+995 551 911 961

სტატუსი

ძალადაკარგული

კონსოლიდირებული 2026-08-04 · №397

0
ციტირებულია მუხლი
26
ცვლილება
ბოლო 2025-03-31
1
რედაქცია
4
მითითება

ჩემი ჩანაწერები

ციტირებები სხვა მუხლებში

მიუთითებს

ფასიანი ქაღალდების… 2საქართველოს საგადა… 23საქართველოს საგადა… 23მუხლი 23

მსგავსი მუხლები მთელ კანონმდებლობაში

მნიშვნელობით ახლოს — სხვა კანონებშიც

საქართველოს საგადასახადო კოდექსი

  • 66გადასახადის გადამხდელად აღრიცხვა
  • 43გადასახადის გადამხდელის ვალდებულებები
  • 153დეკლარაციის წარდგენა

საქართველოს საბიუჯეტო კოდექსი

  • 18²საგადასახადო ან/და სხვა ვალდებულების სხვა პირის მიერ შესრულება

საქართველოს საბაჟო კოდექსი

  • 112აღრიცხვა
  • 87საბაჟო დეკლარაციის წარდგენა
  • 94დეკლარანტის ჩანაწერებში მონაცემების ასახვა

საქართველოს ადმინისტრაციული საპროცესო კოდექსი

  • 21⁴⁶საგადასახადო ორგანოს შუამდგომლობა

მეწარმეთა შესახებ

  • 11ინდივიდუალური მეწარმის რეგისტრაცია

პერსონალურ მონაცემთა დაცვის შესახებ

  • 34სპეციალური წარმომადგენელი

სურსათის/ცხოველის საკვების უვნებლობის, ვეტერინარიისა და მცენარეთა დაცვის კოდექსი

  • 13ბიზნესოპერატორად რეგისტრაცია და აღიარება

სამართლებრივი რუკა

დააწკაპუნე გასახსნელად
21⁴⁶22318²2366431532313112879411342
მითითებამნიშვნელობით ახლოსფასიანი ქაღალდების ბაზ…საქართველოს საგადასახა…საქართველოს საგადასახა…გადასახადების ადმინისტ…საქართველოს საბიუჯეტო …საქართველოს საბაჟო კოდ…

წყარო: საქართველოს საკანონმდებლო მაცნე (matsne.gov.ge) — კონსოლიდირებული ვერსია, 4 აგვ. 2026