Legal.geLegal.geLegal.ge
სპეციალისტებიბიბლიოთეკაბლოგი
მეტი
ჩვენ შესახებფასებიკონტაქტი
LegalTools
ანგარიში იტვირთებაშესვლა
ჩვენ შესახებსპეციალისტებიბიბლიოთეკაბლოგიფასებიკონტაქტი
LegalTools
ანგარიში იტვირთებაშესვლა
Legal.ge

საქართველოს იურიდიული პლატფორმა.

ჩამოტვირთეთ App Store-დანLegal.ge iPhone-ისთვის

სწრაფი ბმულები

  • ჩვენ შესახებ
  • სპეციალისტები
  • ღია დავალებები
  • სერვისები
  • კანონები და კოდექსები
  • კომპანიები
  • ორგანიზაციები
  • ივენთები
  • ბლოგი
  • კონტაქტი

სამართლებრივი

  • იურიდიული ბიბლიოთეკა
  • კონფიდენციალურობა
  • წესები და პირობები
  • ქუქი-ფაილების პოლიტიკა

კონტაქტი

contact@legal.ge+995 551 911 961გჭირდებათ იურისტი? იპოვეთ სპეციალისტი

თბილისი, საქართველო

© 2026 Legal.ge. ყველა უფლება დაცულია.

Made with in Georgia

სამართლებრივი ბიბლიოთეკა
ძებნა კანონები თემები ლექსიკონი
სამართლებრივი ბიბლიოთეკაგადასახადების ადმინისტრირების შესახებმუხლი 18

გადასახადების ადმინისტრირების შესახებ

მუხლი 18. გადასახადის გადამხდელის მოთხოვნა

რედაქცია №397 კონსოლიდირებული · 4 აგვ. 2026

გჭირდებათ რჩევა ამ მუხლთან დაკავშირებით?

აღწერეთ თქვენი საკითხი

1.გადასახადის გადამხდელის მოთხოვნის წარდგენის საფუძველია გადასახადების ან/და სანქციების ზედმეტად გადახდილი თანხა.

2.გადასახადის გადამხდელის მოთხოვნაში უნდა აღინიშნოს: ა) საგადასახადო ორგანო, რომელსაც წარედგინა გადასახადის გადამხდელის მოთხოვნა ; ბ) პირის რეკვიზიტები � სახელი და გვარი/დასახელება, საიდენტიფიკაციო ნომერი, მისამართი; გ) გადასახადის გადამხდელის მოთხოვნის წარდგენის საფუძველი; დ) გადასახადის გადამხდელის მოთხოვნის შინაარსი; ე) გადასახადის გადამხდელის მოთხოვნის წარდგენის თარიღი და ხელმოწერა .

3.გადასახადის გადამხდელის მოთხოვნა საგადასახადო ორგანოს წარედგინება №I-13 დანართის ფორმით და მას უნდა დაერთოს ყველა ის დოკუმენტი, რომელთა საფუძველზეც მოხდა მისი წარდგენა. �4. პირის მიერ საგადასახადო ორგანოსთვის წარდგენილი გადასახადის გადამხდელის მოთხოვნა ელექტრონული ფორმით აღირიცხება გადასახადის გადამხდელის მოთხოვნის სარეგისტრაციო ჟურნალში, №I-14 დანართის შესაბამისად. დანართი № I-13 გადასახადის გადამხდელის მოთხოვნა ����� (საგადასახადო ორგანოს დასახელება) ������� გადასახადის გადამხდელის რეკვიზიტები: ����� (დასახელება/სახელი და გვარი) (საიდენტიფიკაციო ნომერი) (მისამართი) გაცნობებთ, რომ გადასახადის გადამხდელის პირადი აღრიცხვის ბარათზე მერიცხება ზედმეტად გადახდილი თანხა, სულ ----------- ლარის ოდენობით. მათ შორის� ------------------- გადასახადზე/გადასახდელზე� ----------- ლარი და ა.შ. გთხოვთ, საქართველოს საგადასახადო კოდექსის 63-ე მუხლის შესაბამისად, ------------ გადასახადზე/გადასახდელზე არსებული ზედმეტად გადახდილი თანხიდან ----------- ლარი გადამიტანოთ ------------� გადასახადზე/გადასახდელზე (დამიბრუნოთ ჩემს ანგარიშსწორების ანგარიშზე: ბანკი ----------------------, ბანკის კოდი --------� , ა/ა -------------- ).� 20� (რიცხვი) (თვე) (წელი) ���� გადასახადის გადამხდელის მოთხოვნას თან ერთვის შედარების აქტი და სხვა დოკუმენტები, რომლებიც ადასტურებს ზედმეტობის არსებობას. (ხელმოწერა) გადასახადის გადამხდელი: დანართი №I-14 გადასახადის გადამხდელის მოთხოვნის სარეგისტრაციო ჟურნალი № გადასახადის გადამხდელის დასახელება საიდენტიფიკაციო ნომერი გადასახადის გადამხდელის მოთხოვნის გადასახადის გადამხდელის მოთხოვნის წარდგენის� თარიღი გადასახადის გადამხდელის მოთხოვნაში ასახული თანხა № თარიღი 1 2 3 4 5 6 7 �������������������������������������������������������������� გადასახადის გადამხდელის მოთხოვნის განხილვის� მიმდინარეობა გადასახადის გადამხდელის მოთხოვნის შესრულებაზე გადაწყვეტილების მიღება �გადაწყვეტილება ეცნობა გადასახადის� გადამხდელს შენიშვნა დაუდგინდა ხარვეზი უარი ეთქვა (შესაგებელი) დადებითი გადაეცა აუდიტს № თარიღი 8 9 10 11 12 13 14 თავი VII წინასწარი გადაწყვეტილება ��� მუხლი 19. საგადასახადო ანგარიშგების ან/და საგადასახადო ვალდებულებების განსაზღვრა 1. დაინტერესებული პირი, განსახორციელებელი ან განხორციელებული ოპერაციის მიხედვით საგადასახადო ანგარიშგების წესების ან/და შესასრულებელი საგადასახადო ვალდებულებების განსაზღვრის მიზნით წინასწარი გადაწყვეტილების გამოცემის მოთხოვნით, №I-15 დანართის შესაბამისად, მიმართავს შემოსავლების სამსახურის ნებისმიერ ტერიტორიულ ორგანოს.

2.საგადასახადო ორგანო 2 სამუშაო დღის ვადაში შეისწავლის პირის მიერ წარდგენილ მოთხოვნას და უფლებამოსილია: ა) ხარვეზის არსებობის შემთხვევაში, მიუთითოს პირს ხარვეზის გამოსწორების თაობაზე; ბ) ამ მუხლით გათვალისწინებული საფუძვლების არსებობისას, უარი თქვას მოთხოვნის დამუშავებაზე; გ) თუ მოთხოვნა სრულყოფილია და არ არსებობს მოთხოვნის დამუშავებაზე უარის თქმის საფუძვლები, დამუშავებული მოთხოვნა გადააგზავნოს შემოსავლების სამსახურში.

3.ხარვეზის არსებობის შემთხვევაში, საგადასახადო ორგანო პირს ხარვეზის აღმოსაფხვრელად განუსაზღვრავს გონივრულ ვადას, რომელიც არ უნდა აღემატებოდეს 30 დღეს. ამ შემთხვევაში, ჩერდება წინასწარი გადაწყვეტილების გამოცემის ვადის დინება, რომელიც განახლდება პირის მიერ ხარვეზის აღმოფხვრის მომდევნო სამუშაო დღიდან.

4.მოთხოვნის დამუშავებაზე უარის თქმის საფუძვლებია: ა) პირის მიერ წინასწარი გადაწყვეტილების გამოცემის მოთხოვნა იმ საკითხზე ან/და იმ პერიოდზე, რომლის შემოწმების მიზნითაც მას უკვე ჩაბარდა საგადასახადო შემოწმების ჩატარების შესახებ სასამართლოს ან საგადასახადო ორგანოს შესაბამისი გადაწყვეტილება/შეტყობინება ან რომელზედაც შედგენილია საგადასახადო სამართალდარღვევის ოქმი; ბ) პირის მიერ წინასწარი გადაწყვეტილების გამოცემის მოთხოვნა იმ საკითხზე ან/და იმ პერიოდზე, რომელიც უკვე შემოწმებულია საგადასახადო ორგანოს მიერ; გ) თუ საგადასახადო კანონმდებლობის დარღვევის გამო, პირის წინააღმდეგ დაწყებულია სისხლისსამართლებრივი დევნა ან/და მიმდინარეობს საგადასახადო სამართალდარღვევის ან ადმინისტრაციული სამართალდარღვევის საქმის წარმოება; დ) პირის მიერ მოთხოვნაში არსებული ხარვეზის დადგენილ ვადაში აღმოუფხვრელობა; ე) პირის მიერ წინასწარი გადაწყვეტილების გამოცემის მოთხოვნა იმ საკითხზე, რომელიც არ არის გათვალისწინებული საქართველოს საგადასახადო კოდექსის 47-ე მუხლით.

5.დამუშავებული მოთხოვნა საგადასახადო ორგანოს მიერ დაუყოვნებლივ ეგზავნება შემოსავლების სამსახურის უფროსს/მის მოადგილეს, რომელიც მოთხოვნის განხილვისა და წინასწარი გადაწყვეტილების პროექტის მომზადების მიზნით, ამტკიცებს სამუშაო ჯგუფის შემადგენლობას, განსაზღვრავს მის ხელმძღვანელს და ადგენს წინასწარი გადაწყვეტილების პროექტის მომზადების ვადას.

6.სამუშაო ჯგუფი ახორციელებს მოთხოვნაში დასმული საკითხის შესწავლას, საჭიროების შემთხვევაში, საგადასახადო ორგანოს დახმარებით დამატებითი ინფორმაციის მოძიებას, შემოსავლების სამსახურის უფროსის/მოადგილის მიერ დადგენილ ვადაში წინასწარი გადაწყვეტილების პროექტის მომზადებას და შემოსავლების სამსახურის სათათბირო საბჭოსთვის განსახილველად წარდგენას.

7.შემოსავლების სამსახურის სათათბირო საბჭოს შენიშვნების გათვალისწინებით წინასწარი გადაწყვეტილების პროექტი შესათანხმებლად გადაეცემა საქართველოს ფინანსთა მინისტრს. საქართველოს ფინანსთა მინისტრის მიერ წინასწარი გადაწყვეტილების პროექტის შეთანხმების შემთხვევაში, შემოსავლების სამსახურის უფროსი/მოადგილე, №I-16 დანართის შესაბამისად, გამოსცემს წინასწარ გადაწყვეტილებას, რომელიც ეგზავნება მოთხოვნის წარმდგენ პირსა და შესაბამის საგადასახადო ორგანოს.

8.შემოსავლების სამსახურის უფროსის გადაწყვეტილებით ან მოთხოვნის განხილვისას ამ მუხლით გათვალისწინებული მოთხოვნის დამუშავებაზე უარის თქმის საფუძვლის გამოვლენის შემთხვევაში, შემოსავლების სამსახური უფლებამოსილია უარი თქვას წინასწარი გადაწყვეტილების გამოცემაზე, რის თაობაზეც ეცნობება დაინტერესებულ პირს. დანართი №I-15 � საგადასახადო ორგანოს დასახელება � პირის დასახელება/სახელი, გვარი � საიდენტიფიკაციო ნომერი � მისამართი � საკონტაქტო ტელეფონის ნომერი მოთხოვნა წინასწარი გადაწყვეტილების თაობაზე 1. ოპერაციისა და მისი ფაქტობრივი გარემოებების დეტალური აღწერა:

2.წინასწარი გადაწყვეტილების გამოცემის სასურველი ვადა:

3.წინასწარ გადაწყვეტილებასთან დაკავშირებული დოკუმენტები: (ხელმოწერა) 20 (რიცხვი) (თვე) (წელი) დანართი №I-16 წინასწარი გადაწყვეტილება (წინასწარი გადაწყვეტილების საგანი) 1. დასმული შეკითხვა/შეკითხვები 2. ოპერაციის შინაარსი და ფაქტობრივი გარემოებები 3. წინასწარი გადაწყვეტილება 4. წინასწარი გადაწყვეტილების სამართლებრივი საფუძვლები წინასწარი გადაწყვეტილება გამოცემულია საქართველოს საგადასახადო კოდექსის � 47 - ე მუხლის და საქართველოს ფინანსთა მინისტრის ბრძანების საფუძველზე. � 5. წინასწარი გადაწყვეტილების გასაჩივრება წინასწარი გადაწყვეტილების გასაჩივრება შესაძლებელია საქართველოს საგადასახადო კოდექსის XIV კარით დადგენილ ვადაში და წესით. (სამსახურის უფროსის ხელმოწერა) 20 (რიცხვი) (თვე) (წელი)

რედაქციების შედარება

ტექსტობრივი ცვლილება არ არის

ამ მუხლის ისტორია· 6

ცვლილებები, რომლებიც ამ მუხლმა გაიარა

  1. 9 ოქტ. 2019
  2. 7 თებ. 2019
  3. 23 აგვ. 2018
  4. 30 დეკ. 2016
  5. 27 მაი. 2016· გამოქვეყნდა 13 მაი. 2016
  6. 30 ივლ. 2014
წინა მუხლი 17შემდეგი მუხლი 20

გჭირდებათ დახმარება ამ კანონთან დაკავშირებით?

აღწერეთ თქვენი სიტუაცია — დაგეხმარებით შესაფერისი სპეციალისტის პოვნაში.

აღწერეთ თქვენი საკითხიგაუგზავნეთ საკითხი 1–3 თქვენ მიერ შერჩეულ ვერიფიცირებულ სპეციალისტს
ყველა სპეციალისტი
ტელეფონი+995 551 911 961

სტატუსი

ძალადაკარგული

კონსოლიდირებული 2026-08-04 · №397

2
ციტირებულია მუხლი
6
ცვლილება
ბოლო 2019-10-09
2
რედაქცია
3
მითითება

ჩემი ჩანაწერები

ციტირებები სხვა მუხლებში

მიუთითებს

საქართველოს საგადა… 47საქართველოს საგადა… 47მუხლი 47

მიუთითებენ მასზე

მუხლი 29მუხლი 36

მსგავსი მუხლები მთელ კანონმდებლობაში

მნიშვნელობით ახლოს — სხვა კანონებშიც

საქართველოს ზოგადი ადმინისტრაციული კოდექსი

  • 106კოლეგიური ადმინისტრაციული ორგანოს სხდომის ოქმი

ადგილობრივი წარმომადგენლობითი ორგანოების – საკრებულოების არჩევნების შესახებ

  • 29ხმების დათვლა საარჩევნო უბანში

აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის კონსტიტუციის დამტკიცების თაობაზე

  • 21აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობა
  • 5აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის უფლებამოსილებები
  • 11აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის უმაღლესი საბჭოს წევრი

ყოფილ სამხრეთ ოსეთის ავტონომიურ ოლქში კონფლიქტის შედეგად საქართველოს ტერიტორიაზე დაზარალებულთა ქონებრივი რესტიტუციისა და კომპენსაციის შესახებ

  • 20კომისიის კომიტეტის უფლებამოსილებანი
  • 13კომისიის თავმჯდომარე
  • 12კომისიის წევრის უფლებამოსილების ვადამდე შეწყვეტა

ადგილობრივი თვითმმართველობის შესახებ

  • 16თვითმმართველი ერთეულის საკუთარი უფლებამოსილებები
  • 32²საკრებულოს წევრის უფლებამოსილების ვადამდე შეწყვეტა

სპორტის შესახებ

  • 9საქართველოს ეროვნული ოლიმპიური კომიტეტი (სეოკი)

ეროვნული მარეგულირებელი ორგანოების შესახებ

  • 14კომისიის წევრი

სამართლებრივი რუკა

დააწკაპუნე გასახსნელად
10629215112013121632²474747293618
მითითებამნიშვნელობით ახლოსსაქართველოს საგადასახა…საქართველოს საგადასახა…გადასახადების ადმინისტ…საქართველოს ზოგადი ადმ…ადგილობრივი წარმომადგე…აჭარის ავტონომიური რეს…

წყარო: საქართველოს საკანონმდებლო მაცნე (matsne.gov.ge) — კონსოლიდირებული ვერსია, 4 აგვ. 2026