1.საგადასახადო ორგანო პირს წარუდგენს საგადასახადო მოთხოვნას, თუ არსებობს მისი წარდგენის ერთ-ერთი შემდეგი საფუძველი: ა) გადასახადის დარიცხვა, რომლის გაანგარიშება საგადასახადო ორგანოს ვალდებულებაა; ბ) გადასახადის დარიცხვის ან/და სანქციის დაკისრების შესახებ საგადასახადო ორგანოს გადაწყვეტილება; გ) საქართველოს საგადასახადო კოდექსის 240-ე მუხლის შესაბამისად მესამე პირზე გადახდევინების მიქცევის შესახებ გადაწყვეტილება.
2.საგადასახადო მოთხოვნა ში უნდა აღინიშნოს: ა) საგადასახადო მოთხოვნის გამომცემი საგადასახადო ორგანო და მისი მისამართი; ბ) საგადასახადო მოთხოვნის გამოცემის თარიღი და ნომერი; გ) პირის რეკვიზიტები � სახელი და გვარი/დასახელება, საიდენტიფიკაციო ნომერი, მისამართი; დ) საგადასახადო მოთხოვნის წარდგენის საფუძველი, საგადასახადო კანონმდებლობის აქტის ის ნორმა, რომლის თანახმადაც მოხდა გადასახადის დარიცხვა ან/და საგადასახადო სანქციის დაკისრება; ე) საგადასახადო მოთხოვნის შინაარსი � დარიცხული გადასახადის, საურავისა და ჯარიმის ოდენობა, საგადასახადო მოთხოვნის შესრულების ვადა და წესი, შეფარდებული სანქციის სახე (გარდა ჯარიმისა და საურავისა); ვ) პირის უფლებები და ვალდებულებები, მათ შორის, საგადასახადო მოთხოვნის გასაჩივრების ვადა და წესი; ზ) საგადასახადო დავალიანების გადახდევინების უზრუნველყოფის ღონისძიებები, რომლებიც პირის მიმართ გამოიყენება საგადასახადო მოთხოვნის შეუსრულებლობის შემთხვევაში; თ) საგადასახადო ორგანოს უფლებამოსილი პირის ხელმოწერა და ბეჭედი.
3.პირს შეიძლება წარედგინოს შემდეგი სახის საგადასახადო მოთხოვნა: ა) დარიცხული თანხების შესახებ � №I-09 დანართის შესაბამისად; ბ) ფიზიკური პირის ქონების გადასახადის თაობაზე � №I-10 დანართის შესაბამისად; გ) (ამოღებულია) 4. საგადასახადო ორგანო გადასახადის გადამხდელს საგადასახადო მოთხოვნას უგზავნის გამოვლენილ საგადასახადო სამართალდარღვევაზე ან საგადასახადო შემოწმების მასალებზე თანხების დარიცხვის შესახებ საგადასახადო ორგანოს უფროსის/მოადგილის მიერ გადაწყვეტილების მიღების დღიდან 5 სამუშაო დღის განმავლობაში.
5.საგადასახადო ორგანოს მიერ პირისთვის წარდგენილი საგადასახადო მოთხოვნა ელექტრონული ფორმით აღირიცხება საგადასახადო მოთხოვნის სარეგისტრაციო ჟურნალში, №I-12 დანართის შესაბამისად. დანართი № I-09 შემოსავლების სამსახური ����� (საგადასახადო ორგანოს დასახელება) ��� �� (საგადასახადო ორგანოს მისამართი) საგადასახადო მოთხოვნა № 20� ����� (რიცხვი)�� (თვე)��� (წელი) (საიდენტიფიკაციო ნომერი) გადასახადის გადამხდელის რეკვიზიტები: ����� (დასახელება/სახელი და გვარი) ����� (მისამართი) საქართველოს საგადასახადო კოდექსის საფუძველზე, ��������������������� (მიეთითება საგადასახადო კანონმდებლობის ის ნორმა, რომლის �������������������� საფუძველზეც მოხდა გადასახადის/სანქციის დარიცხვა) გადასახდელად დაგერიცხათ (გერიცხებათ): � გადასახადის დასახელება გადასახადის� ძირითადი თანხა ჯარიმა საურავი სულ შენიშვნა სულ აღნიშნული საგადასახადო მოთხოვნა უნდა შესრულდეს მისი მიღებიდან 20 დღის ვადაში. საგადასახადო მოთხოვნა შესრულებულად ითვლება თქვენს მიერ საგადასახადო მოთხოვნაში აღნიშნული თანხის გადახდის მომენტიდან. საგადასახადო მოთხოვნის შეუსრულებლობის შემთხვევაში, თქვენს მიმართ გამოყენებული იქნება საქართველოს საგადასახადო კოდექსის 238-ე მუხლით გათვალისწინებული საგადასახადო დავალიანების გადახდევინების უზრუნველყოფის ღონისძიებები. (გაფრთხილება, საქონლის ან/და სატრანსპორტო საშუალების უსასყიდლოდ ჩამორთმევა, საქართველოს �ეკონომიკური საზღვრის გადაკვეთის უფლების შეზღუდვა) შეფარდებული სანქციის სახე (გარდა ჯარიმისა და საურავისა): თქვენი უფლებები და ვალდებულებები განსაზღვრულია საქართველოს საგადასახადო კოდექსის 41-ე და 43-ე მუხლებით. საგადასახადო მოთხოვნა შეიძლება გასაჩივრდეს საქართველოს საგადასახადო კოდექსის XIV კარით დადგენილი წესით, საგადასახადო მოთხოვნის ჩაბარებიდან 20 დღის ვადაში, საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს სისტემაში წერილობითი ან ელექტრონული ფორმით საჩივრის წარდგენის გზით. აგრეთვე, სასამართლოში საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით. (ხელმოწერა) საგადასახადო ორგანოს �უფროსი/მოადგილე: � �ბ.ა. � დანართი №I-10 � შემოსავლების სამსახური ����� (საგადასახადო ორგანოს დასახელება) ����� (საგადასახადო ორგანოს მისამართი) საგადასახადო მოთხოვნა № ფიზიკური პირის ქონების გადასახადის თაობაზე 20� (რიცხვი)� ( თვე) �(წელი) ����� (დასახელება/სახელი და გვარი) (საიდენტიფიკაციო ნომერი) გადასახადის გადამხდელის რეკვიზიტები: ����� (მისამართი) საქართველოს საგადასახადო კოდექსის საფუძველზე, ��������������������� (მიეთითება საგადასახადო კანონმდებლობის ის ნორმა, რომლის �������������������� საფუძველზეც მოხდა გადასახადის დარიცხვა) 20 ��� წლის საგადასახადო ვალდებულებების შესრულების მიზნით გადასახდელად დაგერიცხათ: დაბეგვრის ობიექტი საგადასახადო შეღავათის შესაბამისი ნორმა დასაბეგრი ბაზა შეღავათის გათვალისწინებით გადასახადის განაკვეთი ქონების გადასახადი (ლარი) დასახელება მდებარეობა დასაბეგრი ბაზა 1 2 3 4 5 6 7 ოჯახის� წლიური შემოსავლის დეკლარირებული� ოდენობა (ლარი) სულ ქონების გადასახადი �������������������������������������������������������������������������������������������� მათ შორის, სახაზინო კოდების მიხედვით: ��������� ��������������������������������������������������������������������������������������სახაზინო კოდი თანხა ამ მოთხოვნის შეუსრულებლობის შემთხვევაში, თქვენს მიმართ გამოყენებული იქნება საქართველოს საგადასახადო კოდექსის 238-ე მუხლით გათვალისწინებული საგადასახადო დავალიანების გადახდევინების უზრუნველყოფის ღონისძიებები. �თქვენი უფლებები და ვალდებულებები განსაზღვრულია საქართველოს საგადასახადო კოდექსის 41-ე და 43-ე მუხლებით. �საგადასახადო მოთხოვნა შეიძლება გასაჩივრდეს საქართველოს საგადასახადო კოდექსის XIV კარით დადგენილი წესით, საგადასახადო მოთხოვნის ჩაბარებიდან 20 დღის ვადაში, საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს სისტემაში წერილობითი ან ელექტრონული ფორმით საჩივრის წარდგენის გზით. აგრეთვე, სასამართლოში, საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით. (ხელმოწერა) საგადასახადო ორგანოს �უფროსი/მოადგილე: �ბ.ა. დანართი №I-11 � შემოსავლების სამსახური ����� (საგადასახადო ორგანოს დასახელება) ����� (საგადასახადო ორგანოს მისამართი) საგადასახადო მოთხოვნა № მიწაზე ქონების გადასახადის თაობაზე* 20� (რიცხვი)� (თვე)��� (წელი) გადასახადის გადამხდელის რეკვიზიტები: ����� (დასახელება/სახელი და გვარი) (საიდენტიფიკაციო ნომერი) ����� (მისამართი) საქართველოს საგადასახადო კოდექსის საფუძველზე, ��������������������� (მიეთითება საგადასახადო კანონმდებლობის ის ნორმა, რომლის �������������������� საფუძველზეც მოხდა გადასახადის დარიცხვა) 20 ��� წლის საგადასახადო ვალდებულებების შესრულების მიზნით გადასახდელად დაგერიცხათ: მიწის კატეგორია მდებარეობა დასაბეგრი მიწის ფართობი (ჰა; კვ.მ) საგადასახადო შეღავათის ნორმა დასაბეგრი მიწის ფართობი (ჰა; კვ.მ) შეღავათის გათვალისწინებით გადასახადის განაკვეთი ქონების გადასახადი (ლარი) 1 2 3 4 5 6 7 სულ მიწაზე ქონების გადასახადი მიწაზე ქონების გადასახადი მითითებული სახაზინო კოდების და თანხების მიხედვით გადახდილ უნდა იქნეს არა უგვიანეს 20....წლის 15 ნოემბრისა მათ შორის, სახაზინო კოდების მიხედვით: სახაზინო კოდი თანხა ამ საგადასახადო მოთხოვნის შეუსრულებლობის შემთხვევაში, თქვენს მიმართ გამოყენებული იქნება საქართველოს საგადასახადო კოდექსის 238-ე მუხლით გათვალისწინებული საგადასახადო დავალიანების გადახდევინების უზრუნველყოფის ღონისძიებები. თქვენი უფლებები და ვალდებულებები განსაზღვრულია საქართველოს საგადასახადო კოდექსის 41-ე და 43-ე მუხლებით. საგადასახადო მოთხოვნა შეიძლება გასაჩივრდეს საქართველოს საგადასახადო კოდექსის XIV კარით დადგენილი წესით, საგადასახადო მოთხოვნის ჩაბარებიდან 20 დღის ვადაში, საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს სისტემაში წერილობითი ან ელექტრონული ფორმით საჩივრის წარდგენის გზით. აგრეთვე, სასამართლოში, საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით. (ხელმოწერა) საგადასახადო ორგანოს �უფროსი/მოადგილე: � �ბ.ა. * გარდა ფიზიკური პირის საკუთრებაში (სარგებლობაში, მფლობელობაში) არსებული მიწისა. № საგადასახადო მოთხოვნის გამოწერის გადასახადის გადამხდელის დასახელება საიდენტიფიკაციო ნომერი გადასახადის სახე დარიცხული თანხის ოდენობა № თარიღი გადასახადი საურავი ჯარიმა 1 2 3 4 5 6 7 8 9 დანართი №I-12 საგადასახადო მოთხოვნის სარეგისტრაციო ჟურნალი სულ დარიცხული თანხა (გრაფა 7+8+9) საგადასახადო მოთხოვნის გადამხდელისთვის ჩაბარება საგადასახადო მოთხოვნა შესრულდა/გასაჩივრდა შენიშვნა 10 11 12 13
ცვლილების შედარება· წინა რედაქცია → მოქმედი
1. საგადასახადო ორგანო პირს წარუდგენს საგადასახადო მოთხოვნას, თუ არსებობს მისი წარდგენის ერთ-ერთი შემდეგი საფუძველი: ა) გადასახადის დარიცხვა, რომლის გაანგარიშება საგადასახადო ორგანოს ვალდებულებაა; ბ) გადასახადის დარიცხვის ან/და სანქციის დაკისრების შესახებ საგადასახადო ორგანოს გადაწყვეტილება; გ) საქართველოს საგადასახადო კოდექსის 240-ე მუხლის შესაბამისად მესამე პირზე გადახდევინების მიქცევის შესახებ გადაწყვეტილება. 2. საგადასახადო მოთხოვნა ში უნდა აღინიშნოს: ა) საგადასახადო მოთხოვნის გამომცემი საგადასახადო ორგანო და მისი მისამართი; ბ) საგადასახადო მოთხოვნის გამოცემის თარიღი და ნომერი; გ) პირის რეკვიზიტები � სახელი და გვარი/დასახელება, საიდენტიფიკაციო ნომერი, მისამართი; დ) საგადასახადო მოთხოვნის წარდგენის საფუძველი, საგადასახადო კანონმდებლობის აქტის ის ნორმა, რომლის თანახმადაც მოხდა გადასახადის დარიცხვა ან/და საგადასახადო სანქციის დაკისრება; ე) საგადასახადო მოთხოვნის შინაარსი � დარიცხული გადასახადის, საურავისა და ჯარიმის ოდენობა, საგადასახადო მოთხოვნის შესრულების ვადა და წესი, შეფარდებული სანქციის სახე (გარდა ჯარიმისა და საურავისა); ვ) პირის უფლებები და ვალდებულებები, მათ შორის, საგადასახადო მოთხოვნის გასაჩივრების ვადა და წესი; ზ) საგადასახადო დავალიანების გადახდევინების უზრუნველყოფის ღონისძიებები, რომლებიც პირის მიმართ გამოიყენება საგადასახადო მოთხოვნის შეუსრულებლობის შემთხვევაში; თ) საგადასახადო ორგანოს უფლებამოსილი პირის ხელმოწერა და ბეჭედი. 3. პირს შეიძლება წარედგინოს შემდეგი სახის საგადასახადო მოთხოვნა: ა) დარიცხული თანხების შესახებ � №I-09 დანართის შესაბამისად; ბ) ფიზიკური პირის ქონების გადასახადის თაობაზე � №I-10 დანართის შესაბამისად; გ) მიწაზე ქონების გადასახადის თაობაზე � №I-11 დანართის შესაბამისად.(ამოღებულია) 4. საგადასახადო ორგანო გადასახადის გადამხდელს საგადასახადო მოთხოვნას უგზავნის გამოვლენილ საგადასახადო სამართალდარღვევაზე ან საგადასახადო შემოწმების მასალებზე თანხების დარიცხვის შესახებ საგადასახადო ორგანოს უფროსის/მოადგილის მიერ გადაწყვეტილების მიღების დღიდან 5 სამუშაო დღის განმავლობაში. 5. საგადასახადო ორგანოს მიერ პირისთვის წარდგენილი საგადასახადო მოთხოვნა ელექტრონული ფორმით აღირიცხება საგადასახადო მოთხოვნის სარეგისტრაციო ჟურნალში, №I-12 დანართის შესაბამისად. დანართი № I-09 შემოსავლების სამსახური ����� (საგადასახადოორგანოს დასახელება) ��� �� (საგადასახადოორგანოს მისამართი) საგადასახადო მოთხოვნა № 20� �����(რიცხვი)�� (თვე)��� (წელი) (საიდენტიფიკაციონომერი) გადასახადის გადამხდელის რეკვიზიტები: ����� (დასახელება/სახელიდა გვარი) ����� (მისამართი) საქართველოსსაგადასახადოკოდექსის საფუძველზე, ���������������������(მიეთითება საგადასახადოკანონმდებლობისის ნორმა, რომლის �������������������� საფუძველზეცმოხდა გადასახადის/სანქციისდარიცხვა) გადასახდელად დაგერიცხათ (გერიცხებათ): � გადასახადისდასახელება გადასახადის� ძირითადითანხა ჯარიმა საურავი სულ შენიშვნა სულ აღნიშნული საგადასახადო მოთხოვნა უნდა შესრულდეს მისი მიღებიდან 20 დღის ვადაში. საგადასახადო მოთხოვნა შესრულებულად ითვლება თქვენს მიერ საგადასახადო მოთხოვნაში აღნიშნული თანხის გადახდის მომენტიდან. საგადასახადო მოთხოვნის შეუსრულებლობის შემთხვევაში, თქვენს მიმართ გამოყენებული იქნება საქართველოს საგადასახადო კოდექსის 238-ე მუხლით გათვალისწინებული საგადასახადო დავალიანების გადახდევინების უზრუნველყოფის ღონისძიებები. (გაფრთხილება,საქონლის ან/დასატრანსპორტოსაშუალების უსასყიდლოდჩამორთმევა, საქართველოს �ეკონომიკურისაზღვრის გადაკვეთისუფლების შეზღუდვა) შეფარდებული სანქციის სახე (გარდა ჯარიმისა და საურავისა): თქვენი უფლებები და ვალდებულებები განსაზღვრულია საქართველოს საგადასახადო კოდექსის 41-ე და 43-ე მუხლებით. საგადასახადო მოთხოვნა შეიძლება გასაჩივრდეს საქართველოს საგადასახადო კოდექსის XIV კარით დადგენილი წესით, საგადასახადო მოთხოვნის ჩაბარებიდან 20 დღის ვადაში, საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს სისტემაში წერილობითი ან ელექტრონული ფორმით საჩივრის წარდგენის გზით. აგრეთვე, სასამართლოში საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით. (ხელმოწერა) საგადასახადო ორგანოს �უფროსი/მოადგილე: � �ბ.ა. � დანართი №I-10 � შემოსავლების სამსახური ����� (საგადასახადოორგანოს დასახელება) ����� (საგადასახადოორგანოს მისამართი) საგადასახადო მოთხოვნა № ფიზიკური პირის ქონების გადასახადის თაობაზე 20� (რიცხვი)�( თვე) �(წელი) ����� (დასახელება/სახელიდა გვარი) (საიდენტიფიკაციონომერი) გადასახადის გადამხდელის რეკვიზიტები: ����� (მისამართი) საქართველოსსაგადასახადოკოდექსის საფუძველზე, ���������������������(მიეთითება საგადასახადოკანონმდებლობისის ნორმა, რომლის �������������������� საფუძველზეცმოხდა გადასახადისდარიცხვა) 20 ��� წლის საგადასახადო ვალდებულებების შესრულების მიზნით გადასახდელად დაგერიცხათ: დაბეგვრისობიექტი საგადასახადო შეღავათისშესაბამისი ნორმა დასაბეგრიბაზა შეღავათისგათვალისწინებით გადასახადისგანაკვეთი ქონებისგადასახადი (ლარი) დასახელება მდებარეობა დასაბეგრი ბაზა 1 2 3 4 5 6 7 ოჯახის�წლიური შემოსავლისდეკლარირებული�ოდენობა (ლარი) სულ ქონებისგადასახადი ��������������������������������������������������������������������������������������������მათ შორის, სახაზინოკოდების მიხედვით: ��������� ��������������������������������������������������������������������������������������სახაზინოკოდი თანხა ამ მოთხოვნის შეუსრულებლობის შემთხვევაში, თქვენს მიმართ გამოყენებული იქნება საქართველოს საგადასახადო კოდექსის 238-ე მუხლით გათვალისწინებული საგადასახადო დავალიანების გადახდევინების უზრუნველყოფის ღონისძიებები. �თქვენი უფლებები და ვალდებულებები განსაზღვრულია საქართველოს საგადასახადო კოდექსის 41-ე და 43-ე მუხლებით. �საგადასახადო მოთხოვნა შეიძლება გასაჩივრდეს საქართველოს საგადასახადო კოდექსის XIV კარით დადგენილი წესით, საგადასახადო მოთხოვნის ჩაბარებიდან 20 დღის ვადაში, საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს სისტემაში წერილობითი ან ელექტრონული ფორმით საჩივრის წარდგენის გზით. აგრეთვე, სასამართლოში, საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით. (ხელმოწერა) საგადასახადო ორგანოს �უფროსი/მოადგილე: �ბ.ა. დანართი №I-11 � შემოსავლების სამსახური ����� (საგადასახადოორგანოს დასახელება) ����� (საგადასახადოორგანოს მისამართი) საგადასახადო მოთხოვნა № მიწაზე ქონების გადასახადის თაობაზე* 20� (რიცხვი)� (თვე)���(წელი) გადასახადის გადამხდელის რეკვიზიტები: ����� (დასახელება/სახელიდა გვარი) (საიდენტიფიკაციონომერი) ����� (მისამართი) საქართველოსსაგადასახადოკოდექსის საფუძველზე, ���������������������(მიეთითება საგადასახადოკანონმდებლობისის ნორმა, რომლის �������������������� საფუძველზეცმოხდა გადასახადისდარიცხვა) 20 ��� წლის საგადასახადო ვალდებულებების შესრულების მიზნით გადასახდელად დაგერიცხათ: მიწის კატეგორია მდებარეობა დასაბეგრიმიწის ფართობი(ჰა; კვ.მ) საგადასახადო შეღავათისნორმა დასაბეგრიმიწის ფართობი(ჰა; კვ.მ) შეღავათისგათვალისწინებით გადასახადისგანაკვეთი ქონებისგადასახადი (ლარი) 1 2 3 4 5 6 7 სულ მიწაზექონების გადასახადი მიწაზექონების გადასახადიმითითებული სახაზინოკოდების და თანხებისმიხედვით გადახდილუნდა იქნეს არაუგვიანეს 20....წლის15 ნოემბრისა მათშორის, სახაზინოკოდების მიხედვით: სახაზინოკოდი თანხა ამ საგადასახადო მოთხოვნის შეუსრულებლობის შემთხვევაში, თქვენს მიმართ გამოყენებული იქნება საქართველოს საგადასახადო კოდექსის 238-ე მუხლით გათვალისწინებული საგადასახადო დავალიანების გადახდევინების უზრუნველყოფის ღონისძიებები. თქვენი უფლებები და ვალდებულებები განსაზღვრულია საქართველოს საგადასახადო კოდექსის 41-ე და 43-ე მუხლებით. საგადასახადო მოთხოვნა შეიძლება გასაჩივრდეს საქართველოს საგადასახადო კოდექსის XIV კარით დადგენილი წესით, საგადასახადო მოთხოვნის ჩაბარებიდან 20 დღის ვადაში, საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს სისტემაში წერილობითი ან ელექტრონული ფორმით საჩივრის წარდგენის გზით. აგრეთვე, სასამართლოში, საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით. (ხელმოწერა) საგადასახადო ორგანოს �უფროსი/მოადგილე: � �ბ.ა. * გარდა ფიზიკური პირის საკუთრებაში (სარგებლობაში, მფლობელობაში) არსებული მიწისა. № საგადასახადომოთხოვნის გამოწერის გადასახადისგადამხდელისდასახელება საიდენტიფიკაციონომერი გადასახადის სახე დარიცხულითანხის ოდენობა № თარიღი გადასახადი საურავი ჯარიმა 1 2 3 4 5 6 7 8 9 დანართი№I-12 საგადასახადომოთხოვნისსარეგისტრაციოჟურნალი სულდარიცხული თანხა (გრაფა 7+8+9) საგადასახადომოთხოვნის გადამხდელისთვისჩაბარება საგადასახადომოთხოვნა შესრულდა/გასაჩივრდა შენიშვნა 10 11 12 13
ამ მუხლის ისტორია· 5
ცვლილებები, რომლებიც ამ მუხლმა გაიარა
· გამოქვეყნდა 16 აპრ. 2018
· გამოქვეყნდა 31 დეკ. 2015
გჭირდებათ დახმარება ამ კანონთან დაკავშირებით?
აღწერეთ თქვენი სიტუაცია — დაგეხმარებით შესაფერისი სპეციალისტის პოვნაში.