Legal.geLegal.geLegal.ge
სპეციალისტებიბიბლიოთეკაბლოგი
მეტი
ჩვენ შესახებფასებიკონტაქტი
LegalTools
ანგარიში იტვირთებაშესვლა
ჩვენ შესახებსპეციალისტებიბიბლიოთეკაბლოგიფასებიკონტაქტი
LegalTools
ანგარიში იტვირთებაშესვლა
Legal.ge

საქართველოს იურიდიული პლატფორმა.

ჩამოტვირთეთ App Store-დანLegal.ge iPhone-ისთვის

სწრაფი ბმულები

  • ჩვენ შესახებ
  • სპეციალისტები
  • ღია დავალებები
  • სერვისები
  • კანონები და კოდექსები
  • კომპანიები
  • ორგანიზაციები
  • ივენთები
  • ბლოგი
  • კონტაქტი

სამართლებრივი

  • იურიდიული ბიბლიოთეკა
  • კონფიდენციალურობა
  • წესები და პირობები
  • ქუქი-ფაილების პოლიტიკა

კონტაქტი

contact@legal.ge+995 551 911 961გჭირდებათ იურისტი? იპოვეთ სპეციალისტი

თბილისი, საქართველო

© 2026 Legal.ge. ყველა უფლება დაცულია.

Made with in Georgia

სამართლებრივი ბიბლიოთეკა
ძებნა კანონები თემები ლექსიკონი
სამართლებრივი ბიბლიოთეკაგადასახადების ადმინისტრირების შესახებმუხლი 38

გადასახადების ადმინისტრირების შესახებ

მუხლი 38. გადახდის წყაროსთან დაკავებული გადასახადის დეკლარაციის შევსება

რედაქცია №397 კონსოლიდირებული · 4 აგვ. 2026

გჭირდებათ რჩევა ამ მუხლთან დაკავშირებით?

აღწერეთ თქვენი საკითხი
ნაწილები:124567

1.დეკლარაციის პირველ ნაწილში აისახება ინფორმაცია გადასახადის გადამხდელის რეკვიზიტის, დეკლარაციის ტიპის (პირველადი/შესწორებული) და საანგარიშო პერიოდის შესახებ.

2.დეკლარაციის ყველა გვერდზე მიეთითება გადამხდელის საიდენტიფიკაციო ნომერი, ამასთან, დეკლარაციაში ასახული მონაცემების უტყუარობა და სისრულე ხელისმოწერით დასტურდება გადასახადის გადამხდელის მიერ თარიღის (რიცხვი, თვე, წელი) მითითებით. �3. დეკლარაციის II ნაწილი ივსება საგადასახადო ორგანოს მიერ და აისახება ინფორმაცია საგადასახადო ორგანოში დეკლარაციის წარდგენისა და რეგისტრაციის შესახებ.

4.იმ შემთხვევაში, თუ დასახელებულ დეკლარაციის უჯრებში აუცილებელი გახდება განსხვავებული მონაცემების შეტანა, გადასახადის გადამხდელი ვალდებულია აღნიშნულზე დეკლარაციაში გააკეთოს სათანადო შენიშვნა.

5.ცნობა დეკლარაციის წარმოდგენის შესახებ ივსება საგადასახადო ორგანოს მიერ გადასახადის გადამხდელის მოთხოვნის შემთხვევაში.

6.დეკლარაციის III ნაწილის: ა) მე-16 უჯრაში მიეთითება � საანგარიშო თვეში დაქირავებით მომუშავე ფიზიკურ პირებზე საქართველოს საგადასახადო კოდექსის 101-ე მუხლის შესაბამისად ფულადი და ნატურალური ფორმით გაცემული ანაზღაურება საქართველოს საგადასახადო კოდექსის 82-ე მუხლით დაწესებული შეღავათების გარეშე; ბ) მე-17 უჯრაში � საანგარიშო თვეში დაქირავებით მომუშავე ფიზიკურ პირებზე საქართველოს საგადასახადო კოდექსის 101-ე მუხლის შესაბამისად ფულადი და ნატურალური ფორმით გაცემული გადახდის წყაროსთან დაბეგვრას დაქვემდებარებული ანაზღაურება (საქართველოს საგადასახადო კანონმდებლობით დაწესებული შეღავათების გამოკლებით); გ) მე-18 უჯრაში � რეზიდენტ ფიზიკური პირებისათვის გადახდილი როიალტი და საიჯარო მომსახურების თანხა; დ) მე-19 უჯრაში � გადასახადის გადამხდელის მოწმობის არმქონე ფიზიკურ პირებზე გადახდის წყაროსთან დაბეგვრას დაქვემდებარებული განაცემები (გარდა პროცენტისა), როგორიცაა გაწეული მომსახურებისათვის გაცემული ანაზღაურების (სარგებლის) ღირებულება; გადასახადის გადამხდელის მოწმობის არმქონე ამხანაგობის წევრ ფიზიკურ პირებზე განაწილებული მოგება; უსასყიდლოდ გადაცემული ქონების ღირებულება; �ფასიანი ქაღალდევის ბაზრის შესახებ� საქართველოს კანონის მ-2 მუხლის 26-ე პუნქტით გათვალისწინებული საბროკერო კომპანიის მიერ გაცემული ფასიანი ქაღალდების რეალიზაციის მიღებული ნამეტი; ე) მე-20 უჯრაში � არადაქირავებულ ფიზიკურ პირებზე გაცემული თანხები, რომლებიც არ უკავშირდება მომსახურების ანაზღაურებას და ამასთან, ექვემდებარება გადახდის წყაროსთან გადასახადის დაკავებას, როგორიცაა სტიპენდია, გარდა სახელმწიფო სტიპენდიისა; პენსია, გარდა იმ პენსიისა, რომელიც გაიცემა სახელმწიფო სოციალური უზრუნველყოფის სისტემაში; აგრეთვე, სათამაშო ბიზნესის მომწყობ პირთა მიერ ფიზიკურ პირებზე გაცემული მოგებები), გარდა დივიდენდებისა და ანაბრებზე გაცემული პროცენტებისა; ვ) 21-ე უჯრაში � ფიზიკურ პირებზე გაცემული დივიდენდები და გადახდის წყაროსთან დაბეგვრას დაქვემდებარებული პროცენტები; ზ) 22-ე უჯრაში � საქართველოს საგადასახადო კოდექსის 134-ე მუხლის შესაბამისად, მუდმივი დაწესებულების არმქონე არარეზიდენტ ფიზიკურ პირებზე გაწეული მომსახურებისათვის გაცემული ანაზღაურება, რომელიც ექვემდებარება გადახდის წყაროსთან დაბეგვრას, გარდა პროცენტებისა და დივიდენდებისა; თ) 23-ე უჯრაში � 22-ე უჯრაში ასახული თანხის ის ნაწილი, რომელიც გადახდის წყაროსთან ექვემდებარება სსკ 134-ე მუხლის პირველი ნაწილის � გ� პუნქტის შესაბამისად 10%-იან დაბეგვრას; ი) 24-ე უჯრაში � 22-ე უჯრაში ასახული თანხის ის ნაწილი, რომელიც გადახდის წყაროსთან ექვემდებარება 4 %-იან დაბეგვრას საქართველოს საგადსახადო კოდექსის 134-ე მუხლის პირველი ნაწილის � დ�პუნქტების შესაბამისად; კ) 25-ე უჯრაში � 22-ე უჯრაში ასახული თანხის ის ნაწილი რომელიც გადახდის წყაროსთან ექვემდებარება 15%-იან დაბეგვრას საქართველოს საგადასახადო კოდექსის 134-ე მუხლის პირველი ნაწილის �ე� ქვეპუნქტის შესაბამისად; ლ) 26-ე უჯრაში � საანგარიშო თვეში გადახდის წყაროსთან დაკავებას დაქვემდებარებული საშემოსავლო გადასახადის ოდენობა, რომელიც გამოიანგარიშება შესაბამისი საგადასახადო პერიოდისათვის მოქმედი საშემოსავლო გადასხადის განაკვეთების მიხედვით; მ) 27-ე უჯრაში � საწარმოებზე (ორგანიზაციებზე) გადახდის წყაროსთან დაბეგვრას დაქვემდებარებული განაცემები, შეღავათების გაუთვალისწინებლად; ნ) 28-ე უჯრაში � განაცემები (რეზიდენტ იურიდიულ პირებზე, ორგანიზაციებზე და არარეზიდენტ საწარმოებზე, რომლებიც იბეგრება გადახდის წყაროსთან საგადასახადო კანონმდებლობით დაწესებული შეღავათების გათვალისწინებით; ო) 29-ე უჯრაში � 28-ე უჯრაში ასახული თანხის ის ნაწილი, რომელიც ექვემდებარება 10%-იანი განაკვეთით დაბეგვრას; პ) 30-ე უჯრაში � 28-ე უჯრაში ასახული თანხის ის ნაწილი, რომელიც ექვემდებარება 4%-იანი განაკვეთით დაბეგვრას; ჟ) 31-ე უჯრაში �28-ე უჯრაში ასახული თანხის ის ნაწილი, რომელიც ექვემდებარება 15%-იანი განაკვეთით დაბეგვრას; რ) 32-ე უჯრაში � 28-ე უჯრაში ასახული თანხის ის ნაწილი (დივიდენდი), რომელიც ექვემდებარება 5%-იანი განაკვეთით დაბეგვრას; ს) 33-ე უჯრაში - 28-ე უჯრაში ასახული თანხის ის ნაწილი (პროცენტები), რომელიც ექვემდებარება 5%-იანი განაკვეთით დაბეგვრას; ტ) 34-ე უჯრაში � გადახდის წყაროსთან საწარმოებისათვის (ორგანიზაციებისათვის) დასაკავებელი გადასახადი, რომელიც გამოიანგარიშება შესაბამისი საგადასახადო პერიოდისათვის მოქმედი გადასახადის განაკვეთების მიხედვით; უ) 35-ე უჯრაში � საანგარიშო პერიოდში გამოშვებული პროდუქციის (შესრულებული სამუშაოს, მომსახურების) ღირებულება (სტატისტიკური ანგარიშების მიხედვით); ფ) 36-ე უჯრაში � ფიზიკურ პირთა რიცხოვნობა, რომელზეც გაცემულია მე-16 უჯრაში ასახული ანაზღაურება (სარგებელი); ქ) 37-ე უჯრაში � არადაქირავებულ ფიზიკურ პირებზე გაცემული თანხები, რომელიც არ უკავშირდება მომსახურების ანაზღაურებას და ამასთან, არ ექვემდებარება გადახდის წყაროსთან დაბეგვრას (დახმარება, სწავლის, მკურნალობის ანაზღაურება და სხვა); ღ) 38-ე და 39 უჯრებში � აისახება ნაღდი ანგარიშსწორებით განხორციელებული ბრუნვა, მათ შორის, საკონტროლო-სალარო აპარატის საშუალებით განხორციელებული; შ) მე-40 და 41-ე უჯრაში � საანგარიშო პერიოდში შესაბამისად დაქირავებულ ფიზიკურ პირებზე გაცემული მაქსიმალური და მინიმალური ხელფასის ოდენობა.

7.დეკლარაციის დანართი �ა�-ში აისახება: ა) პირველ სვეტში � ანაზღაურების გაცემის კონკრეტული თარიღი, ამასთან ხელფასის ნატურალური ფორმით ანაზღაურებისას ანაზღაურების გაცემის თარიღად ჩაითვლება თვის ბოლო რიცხვი; ბ) მე-2 სვეტში � განაცემის სახე (ხელფასი, დივიდენდი, პროცენტი, ნივთ-მოგება, მომსახურების ანაზღაურება, სტიპენდია, ამხანაგობის დასაბეგრი მოგების შესაბამისი წილის მფლობელზე, რომელიც არ არის რეგისტრირებული გადასახადის გადამხდელად საგადასახადო ორგანოში, გაცემული მისი წილის შესაბამისი შემოსავალი და სხვა); გ) მე-3 სვეტში � განაცემები (თანხა);���������������������������������������������������������������������������������� დ) მე-4 სვეტში � შესაბამისი ანაზღაურებებიდან გამოანგარიშებული დაკავებას დაქვემდებარებული საშემოსავლო გადასახადი, რომელიც უნდა შეესაბამებოდეს � დეკლარაციის III განაყოფის 26-ე უჯრაში ასახულ თანხას; ე) მე-5 სვეტში � საწარმოებზე (ორგანიზაციებზე) დასაკავებელი გადასახადი, რომელიც უნდა შეესაბამებოდეს დეკლარაციის III განაყოფის 31-ე უჯრაში ასახულ თანხას.��������������������� 8. დეკლარაციის �ბ� დანართს ავსებს გადასახადის გადამხდელი, რომელსაც 2008 წლის 1 იანვრამდე პერიოდებზე, გაუცემელ ანაზღაურებებზე დარიცხული სოციალური გადასახადის გადახდის და დეკლარირების ვალდებულებები წარმოეშვება 2008 წლის 1 იანვრის შემდგომ პერიოდებში და მასში აისახება: ა) პირველ უჯრაში � 2008 წლის 1 იანვრამდე გაუცემელი მთლიანი ანაზღაურების ოდენობა, რომელზეც დარიცხულია სოციალური გადასახადი: ბ) მე-2 უჯრაში � პირველ უჯრაში ასახული გაუცემელი ანაზღაურებებიდან 2008 წლის 1 იანვრის შემდგომ პერიოდებში გაცემული ანაზღაურების ოდენობა ნაზარდი ჯამით; გ) მე-3 უჯრაში � საანგარიშო თვეში გაცემული ანაზღაურების ოდენობა; დ) მე-4 უჯრაში � კუთვნილი სოციალური გადასახადი, რომელიც მიიღება მე-3 უჯრაში ასახული თანხის 20%-ზე გამრავლებით; ე) �საანგარიშო თვის განაცემების შესახებ ინფორმაცია� აღინიშნება 1-4 სვეტებში, ხოლო სტრიქონში - �სულ� - შესაბამისად მე-3 და მე-4 სვეტების ჯამი.

ამ მუხლის ისტორია· 26

ცვლილებები, რომლებიც ამ მუხლმა გაიარა

  1. 10 დეკ. 2025
  2. 31 დეკ. 2024
  3. 1 დეკ. 2024· გამოქვეყნდა 12 ნოე. 2024
  4. 27 ნოე. 2024
  5. 1 აგვ. 2024· გამოქვეყნდა 12 ივლ. 2024
  6. 23 მაი. 2024
  7. 31 იან. 2024
  8. 1 იან. 2024· გამოქვეყნდა 20 ოქტ. 2023
  9. 7 ნოე. 2023
  10. 28 მარ. 2023
  11. 9 თებ. 2022
  12. 4 აგვ. 2021
  13. 1 აპრ. 2021· გამოქვეყნდა 31 დეკ. 2020
  14. 16 ოქტ. 2020
  15. 5 ივნ. 2020
  16. 1 იან. 2020· გამოქვეყნდა 16 ოქტ. 2019
  17. 26 სექ. 2019
  18. 13 სექ. 2018
  19. 25 ივლ. 2018
  20. 30 იან. 2018
  21. 4 სექ. 2017
  22. 6 ივლ. 2016
  23. 1 იან. 2016· გამოქვეყნდა 31 დეკ. 2015
  24. 1 აგვ. 2015· გამოქვეყნდა 30 ივლ. 2015
  25. 4 ივლ. 2014· გამოქვეყნდა 2 ივლ. 2014
  26. 1 მაი. 2012· გამოქვეყნდა 25 აპრ. 2012
წინა მუხლი 37შემდეგი მუხლი 39

გჭირდებათ დახმარება ამ კანონთან დაკავშირებით?

აღწერეთ თქვენი სიტუაცია — დაგეხმარებით შესაფერისი სპეციალისტის პოვნაში.

აღწერეთ თქვენი საკითხიგაუგზავნეთ საკითხი 1–3 თქვენ მიერ შერჩეულ ვერიფიცირებულ სპეციალისტს
ყველა სპეციალისტი
ტელეფონი+995 551 911 961

სტატუსი

ძალადაკარგული

კონსოლიდირებული 2026-08-04 · №397

0
ციტირებულია მუხლი
26
ცვლილება
ბოლო 2025-12-10
1
რედაქცია
6
მითითება

ჩემი ჩანაწერები

ციტირებები სხვა მუხლებში

მიუთითებს

საქართველოს საგადა… 101საქართველოს საგადა… 82საქართველოს საგადა… 101საქართველოს საგადა… 82მუხლი 101მუხლი 82

მსგავსი მუხლები მთელ კანონმდებლობაში

მნიშვნელობით ახლოს — სხვა კანონებშიც

საქართველოს ზოგადი ადმინისტრაციული კოდექსი

  • 106კოლეგიური ადმინისტრაციული ორგანოს სხდომის ოქმი

ადგილობრივი წარმომადგენლობითი ორგანოების – საკრებულოების არჩევნების შესახებ

  • 29ხმების დათვლა საარჩევნო უბანში

აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის კონსტიტუციის დამტკიცების თაობაზე

  • 21აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობა
  • 5აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის უფლებამოსილებები
  • 11აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის უმაღლესი საბჭოს წევრი

ყოფილ სამხრეთ ოსეთის ავტონომიურ ოლქში კონფლიქტის შედეგად საქართველოს ტერიტორიაზე დაზარალებულთა ქონებრივი რესტიტუციისა და კომპენსაციის შესახებ

  • 20კომისიის კომიტეტის უფლებამოსილებანი
  • 13კომისიის თავმჯდომარე
  • 12კომისიის წევრის უფლებამოსილების ვადამდე შეწყვეტა

ადგილობრივი თვითმმართველობის შესახებ

  • 16თვითმმართველი ერთეულის საკუთარი უფლებამოსილებები
  • 32²საკრებულოს წევრის უფლებამოსილების ვადამდე შეწყვეტა

სპორტის შესახებ

  • 9საქართველოს ეროვნული ოლიმპიური კომიტეტი (სეოკი)

ეროვნული მარეგულირებელი ორგანოების შესახებ

  • 14კომისიის წევრი

სამართლებრივი რუკა

დააწკაპუნე გასახსნელად
10629215112013121610182101821018238
მითითებამნიშვნელობით ახლოსსაქართველოს საგადასახა…საქართველოს საგადასახა…გადასახადების ადმინისტ…საქართველოს ზოგადი ადმ…ადგილობრივი წარმომადგე…აჭარის ავტონომიური რეს…

წყარო: საქართველოს საკანონმდებლო მაცნე (matsne.gov.ge) — კონსოლიდირებული ვერსია, 4 აგვ. 2026