21.გადასახადის გადამხდელის აღრიცხვის ბარათები და ფორმები 1. გადასახადის გადამხდელის მიერ დეკლარირებული საგადასახადო/საბაჟო და არასაგადასახადო (რომელთა ადმინისტრირებას ახორციელებს საგადასახადო ან/და საბაჟო ორგანო) ვალდებულებები, დამატებით დარიცხული ან შემცირებული თანხები, დაკისრებული სანქციები, გადახდილი და უკან დაბრუნებული თანხები აღირიცხება გადამხდელთა პირადი აღრიცხვის ელექტრონულ ბარათებზე.
2.მონაცემების ასახვა ხდება პირადი აღრიცხვის შემდეგ ბარათებზე: ა) გადასახადის გადამხდელის პირადი აღრიცხვის ძირითად ბარათზე (დანართი №I-20), რომელზეც აღირიცხება: ა.ა) აღიარებული გადასახადის/სანქციის თანხები, მათ შორის გაუქმებული გადასახადების მიხედვით აღიარებული გადასახადის/სანქციის თანხები; ა.ბ) გადახდილი თანხები; ა.გ) ზედმეტად გადახდილი თანხები; ა.დ) უკან დაბრუნებული თანხები; ა.ე) საქართველოს კანონმდებლობით გათვალისწინებული სხვა საგადასახადო ვალდებულებები, რომელთა გადახდის ვადა საგადასახადო კანონმდებლობით შეჩერებულია (რესტრუქტურიზაცია, გაკოტრება, რეაბილიტაცია, საქართველოს ეროვნული ბანკის მიერ კომერციული ბანკისა და მზღვეველის შესაბამისი საქმიანობის ლიცენზიის ჩამორთმევა); ბ) გადასახადის გადამხდელის დროებითი აღრიცხვის ბარათზე (დანართი №I-20 1 ), რომელშიც აღირიცხება: ბ.ა) დამატებით დარიცხული საგადასახადო ვალდებულებები, რომელიც არ არის აღიარებული; ბ.ბ) საგადასახადო შეთანხმებით გათვალისწინებული თანხები; ბ.გ.) დამატებით დარიცხული მოსაკრებლის თანხები, რომელიც არ არის აღიარებული; გ) ჩანაწერების დაზუსტების ბარათზე, რომელიც იხსნება გადასახადის გადამხდელის ბარათზე არასწორად ასახული ჩანაწერების დაზუსტების, მათზე არსებული ნაშთების გამოყვანისა და შემდგომ ამ ჩანაწერების პირადი აღრიცხვის ბარათებზე გადატანის მიზნით (დანართი №I-20); დ) მოსაკრებლების ბარათზე, იმ აღიარებული მოსაკრებლის სახეების მიხედვით, რომლის ადმინისტრირებას ახორციელებს საგადასახადო ორგანო (დანართი №I-20 2 ).
3.საგადასახადო ორგანოში გადასახადის გადამხდელის მონაცემების სრულად აღრიცხვისათვის იხსნება ტერიტორიული ერთეულების ბიუჯეტების კუთვნილი გადასახადების აღრიცხვის ფორმა (დანართი №I-20 3 ), რომელშიც აისახება: ა) ქონების გადასახადის აღიარებული საგადასახადო ვალდებულებები და გადახდილი თანხები ადგილობრივი თვითმმართველი ერთეულის მიხედვით; ბ) საშემოსავლო გადასახადის აღიარებული საგადასახადო ვალდებულებები და გადახდილი თანხები: სახელმწიფო ბიუჯეტის, აჭარის და აფხაზეთის ა.რ. და ადგილობრივი თვითმმართველი ერთეულის ბიუჯეტის მიხედვით.
4.გადასახადის გადამხდელის ბარათებზე და აღრიცხვის ფორმებში აღრიცხული თანხები (გარდა ამ მუხლის მე-2 პუნქტის „გ" ქვეპუნქტით და მე-3 პუნქტით განსაზღვრულ ბარათზე/აღრიცხვის ფორმაზე დაფიქსირებული თანხებისა) აისახება გადასახადის გადამხდელის ჯამური ანგარიშგების ფორმაში (დანართი №I-20 4 ).
5.გადასახადის გადამხდელის პირადი აღიცხვის ბარათებზე არსებული აღიარებული საგადასახადო დავალიანების საფუძველზე იწარმოება გადასახადის გადამხდელის მიერ გადახდილი თანხების აღრიცხვა-ანგარიშგება გადასახადებისა და სანქციების მიხედვით. ბიუჯეტში გადახდილი გადასახადების აღრიცხვა-ანგარიშგების წესი და ფორმები განისაზღვრება საქართველოს ფინანსთა მინისტრის ბრძანებით.
6.გადასახადის გადამხდელის მიერ გადახდილი თანხების განაწილება ხდება გადასახადის გადამხდელის პირადი აღიცხვის ბარათის მიხედვით არსებულ აღიარებულ საგადასახადო დავალიანების თანხებზე საქართველოს საგადასახახადო კოდექსით დადგენილი თანმიმდევრობით.
7.თუ გადასახადის გადამხდელის მიერ გადახდილი გადასახადების ან/და სანქციების თანხა აღემატება აღიარებული საგადასახადო დავალიანების თანხას, საგადასახადო ორგანო ზედმეტად გადახდილ თანხას შემდგომ დარიცხული და აღიარებული საგადასახადო დავალიანების დასაფარავად მიმართავს.
8.გადასახადის გადამხდელის პირადი აღრიცხვის ბარათებისა და აღრიცხვის ფორმების წარმოება გულისხმობს მათი გახსნის, მონაცემების შეტანის, გაერთიანების/გაყოფის, გადაცემის და დახურვის პროცედურებს.
9.გადასახადის გადამხდელის პირადი აღრიცხვის ბარათებსა და აღრიცხვის ფორმებს აწარმოებენ საგადასახადო ორგანოს უფროსის/მოადგილის ბრძანებით განსაზღვრული უფლებამოსილი პირები.
10.გადასახადის გადამხდელის პირადი აღრიცხვის ბარათის კომპიუტერიზებული დამუშავების დროს პროგრამულად უნდა იქნეს უზრუნველყოფილი მონაცემთა ბაზასთან დაშვების უფლების მქონე მომხმარებელთა განსაზღვრა, მათი შემოწმება და იდენტიფიცირება სისტემაში ყოველი შესვლის დროს.
ცვლილების შედარება· წინა რედაქცია → მოქმედი
21. გადასახადის გადამხდელის აღრიცხვის ბარათები და ფორმები 1. გადასახადის გადამხდელის პირადიმიერაღრიცხვის,დეკლარირებული№I-20საგადასახადო/საბაჟოდანართისდაშესაბამის,არასაგადასახადოელექტრონულ(რომელთაბარათზეადმინისტრირებას(შემდეგშიახორციელებს�საგადასახადობარათი)ან/დააისახებასაბაჟოგადასახადისორგანო)გადამხდელისვალდებულებები,მიერდამატებითდეკლარირებულიდარიცხულიდაანგადახდილიშემცირებული თანხები, აგრეთვედაკისრებულისაგადასახადოსანქციები,გადახდილი და სხვაუკანუფლებამოსილიდაბრუნებულიორგანოებისთანხებიმიერაღირიცხებასაქართველოსგადამხდელთაკანონმდებლობითპირადიგათვალისწინებულიაღრიცხვისგადასახდელადელექტრონულდარიცხულიბარათებზე.ან2.შემცირებულიმონაცემებისასახვა ხდება პირადი აღრიცხვის შემდეგ ბარათებზე: ა) გადასახადის გადამხდელის პირადი აღრიცხვის ძირითად ბარათზე (დანართი №I-20), რომელზეც აღირიცხება: ა.ა) აღიარებული გადასახადის/სანქციის თანხები, მათ შორის გაუქმებული გადასახადების მიხედვით აღიარებული გადასახადის/სანქციის თანხები; ა.ბ) გადახდილი თანხები; ა.გ) ზედმეტად გადახდილი,გადახდილითანხები; ა.დ) უკან დაბრუნებული ანთანხები;ა.ე) საქართველოს კანონმდებლობით გათვალისწინებული სხვა გადასახადებისსაგადასახადოვალდებულებები, რომელთა გადახდის ანგარიშებშივადაგადატანილისაგადასახადოთანხები,კანონმდებლობითვადაგადაცილებულიშეჩერებულია(რესტრუქტურიზაცია, გაკოტრება, რეაბილიტაცია, საქართველოს ეროვნული ბანკის მიერ კომერციული ბანკისა და მზღვეველის შესაბამისი საქმიანობის ლიცენზიის ჩამორთმევა); ბ) გადასახადის გადამხდელის დროებითი აღრიცხვის ბარათზე (დანართი №I-20 1 ), რომელშიც აღირიცხება: ბ.ა) დამატებით დარიცხული საგადასახადო დავალიანებები,ვალდებულებები,რომელიც არ არის აღიარებული; ბ.ბ) საგადასახადო სანქციებიშეთანხმებით(ჯარიმებიგათვალისწინებულიდათანხები;საურავები),ბ.გ.)ნულოვანიდამატებითგანაკვეთითდარიცხულიდასაბეგრიმოსაკრებლისოპერაციები,თანხები,სასაქონლორომელიცდეკლარირებისარგანხორციელებისარისდროსაღიარებული;გადახდილიგ)ექსპორტისჩანაწერებისდადაზუსტებისიმპორტისბარათზე,გადასახდელირომელიცთანხები.იხსნება2.გადასახადისბარათისგადამხდელისწარმოებაბარათზეგულისხმობსარასწორადმისიასახულიგახსნის,ჩანაწერებისმონაცემებისდაზუსტების,შეტანის,მათზეგაერთიანების/გაყოფის,არსებულიგადაცემისნაშთებისგამოყვანისა და დახურვისშემდგომპროცედურებს.ამჩანაწერების პირადი აღრიცხვის ბარათებზე გადატანის მიზნით (დანართი №I-20); დ) მოსაკრებლების ბარათზე, იმ აღიარებული მოსაკრებლის სახეების მიხედვით, რომლის ადმინისტრირებას ახორციელებს საგადასახადო ორგანო (დანართი №I-20 2 ). 3. ბარათსსაგადასახადოაწარმოებენორგანოშიგადასახადის გადამხდელის მონაცემების სრულად აღრიცხვისათვის იხსნება ტერიტორიული ერთეულების ბიუჯეტების კუთვნილი გადასახადების აღრიცხვის ფორმა (დანართი №I-20 3 ), რომელშიც აისახება: ა) ქონების გადასახადის აღიარებული საგადასახადო ორგანოსვალდებულებებიუფროსის/მოადგილისდაბრძანებითგადახდილიგანსაზღვრულითანხებიუფლებამოსილიადგილობრივიპირები.თვითმმართველი4.ერთეულისბიუჯეტისმიხედვით;შემოსულობებისბ)აღრიცხვასაშემოსავლოწარმოებსგადასახადისსაქართველოსაღიარებულიფინანსთასაგადასახადომინისტრისვალდებულებებიმიერდადამტკიცებულიგადახდილიბიუჯეტისთანხები:შემოსულობებისსახელმწიფოკლასიფიკაციისბიუჯეტის,თანახმად.აჭარის5.დაბარათისაფხაზეთისკომპიუტერიზებულია.რ.დამუშავებისდადროსადგილობრივიპროგრამულადთვითმმართველიუნდაერთეულისიქნესბიუჯეტისუზრუნველყოფილიმიხედვით.მონაცემთა4.ბაზასთანგადასახადისდაშვებისგადამხდელისუფლებისბარათებზემქონედამომხმარებელთააღრიცხვისგანსაზღვრა,ფორმებშიმათიაღრიცხულიშემოწმებათანხები(გარდა ამ მუხლის მე-2 პუნქტის „გ" ქვეპუნქტით და იდენტიფიცირებამე-3სისტემაშიპუნქტითყოველიგანსაზღვრულშესვლისბარათზე/აღრიცხვისდროს.ფორმაზედანართი დაფიქსირებული თანხებისა) აისახება გადასახადის გადამხდელის ჯამური ანგარიშგების ფორმაში (დანართი №I-20 4 ). 5. გადასახადისგადამხდელისპირადი აღრიცხვის ბარათიაღიცხვისბარათებზე არსებული აღიარებული საგადასახადო ორგანოს დასახელებადავალიანების საფუძველზე იწარმოება გადასახადისგადამხდელის დასახელებასაიდენტიფიკაციო ნომერიმიეროპერაციის ჩაწერის თარიღიგადახდილიოპერაციის შინაარსითანხებისგადახდის ვადააღრიცხვა-ანგარიშგებაგადასახადებისა და ჩარიცხვის თარიღიანგარიშსწორება გადასახადის/გადასახდელის სანქციების მიხედვით. ბიუჯეტში გადახდილი გადასახადების აღრიცხვა-ანგარიშგების წესი და ფორმები განისაზღვრება საქართველოს ფინანსთა მინისტრის ბრძანებით. 6. გადასახადის გადამხდელის მიერ გადახდილი თანხების განაწილება ხდება გადასახადის გადამხდელის პირადი აღიცხვის ბარათის მიხედვით ანგარიშსწორება ჯარიმის თანხაზეარსებულდარიცხულიააღიარებულშემცირებულიასაგადასახადოგადახდილია ბიუჯეტშიდავალიანებისბიუჯეტიდან უკან დაბრუნებულია ანთანხებზეგადატანილიასაქართველოსანგარიშსწორების სალდოსაგადასახახადოდარიცხულიაკოდექსითშემცირებულიადადგენილიგადახდილია ბიუჯეტშითანმიმდევრობით.უკან დაბრუნებულია7.ანგარიშსწორების სალდოთუდავალიანებაგადასახადისმ.შ.დავალიანების თანხა, რომელსაც საურავიგადამხდელისარ ერიცხებამიერზედმეტად გადახდილი დავალიანებაგადასახადებისან/და სანქციების თანხა აღემატება აღიარებული საგადასახადო დავალიანების თანხას, საგადასახადო ორგანო ზედმეტად გადახდილი1გადახდილ2თანხას3შემდგომ4დარიცხული5და6აღიარებული7საგადასახადო8დავალიანების9დასაფარავად10მიმართავს.118.12გადასახადის13გადამხდელის14პირადი15აღრიცხვის16ბარათებისადროის პერიოდიდაანგარიშსწორება საურავის თანხაზეაღრიცხვისსულ ანგარიშსწორების სალდოფორმებისწლის დასაწყისიდან ჩარიცხულია სულწარმოებაუკანგულისხმობსდაბრუნების გამოკლებითმათიდარიცხულია ან შემცირებულიაგახსნის,საურავი, რომელიცმონაცემებისარ დაერიცხა სალდირების შედეგადშეტანის,გადახდილია ან დაბრუნებულია ("�")გაერთიანების/გაყოფის,საურავიგადაცემისგადაუხდელი საურავის ნაშთიდადავალიანებადახურვისზედმეტობა სვტ.10+სვტ.16პროცედურებს.დროის პერიოდი9.საურავის თანხაგადასახადისსულგადამხდელისმათ შორისპირადიდავალიანება სვტ.8+სვტ.15აღრიცხვისსაურავი სვტ.21ბარათებსა17და18აღრიცხვის19ფორმებს20აწარმოებენ21საგადასახადო22ორგანოს23უფროსის/მოადგილის24ბრძანებით25განსაზღვრული26უფლებამოსილი პირები. 10. გადასახადის გადამხდელის პირადი აღრიცხვის ბარათის კომპიუტერიზებული დამუშავების დროს პროგრამულად უნდა იქნეს უზრუნველყოფილი მონაცემთა ბაზასთან დაშვების უფლების მქონე მომხმარებელთა განსაზღვრა, მათი შემოწმება და იდენტიფიცირება სისტემაში ყოველი შესვლის დროს.
ამ მუხლის ისტორია· 3
ცვლილებები, რომლებიც ამ მუხლმა გაიარა
· გამოქვეყნდა 31 დეკ. 2015
· გამოქვეყნდა 23 ოქტ. 2015
გჭირდებათ დახმარება ამ კანონთან დაკავშირებით?
აღწერეთ თქვენი სიტუაცია — დაგეხმარებით შესაფერისი სპეციალისტის პოვნაში.