46.დღგ - ის გადამხდელად რეგისტრაცია 1. დასაბეგრი პირი, რომელიც ვალდებულია ან ნებაყოფლობით სურს დარეგისტრირდეს დღგ-ის გადამხდელად, რეგისტრაციის მიზნით საგადასახადო ორგანოს მიმართავს განცხადებით (დანართი №III-01).
2.თუ ამ კარით სხვა რამ არ არის გათვალისწინებული, დასაბეგრი პირი ვალდებულია მის მიერ ნებისმიერი უწყვეტი 12 კალენდარული თვის განმავლობაში განხორციელებული დღგ-ით დასაბეგრი საქონლის მიწოდების/ მომსახურების გაწევის ოპერაციების ჯამური თანხის 100 000 ლარისთვის გადაჭარბების დღიდან არაუგვიანეს 2 სამუშაო დღეში, დღგ-ის გადამხდელად რეგისტრაციის მიზნით, მიმართოს საგადასახადო ორგანოს.
3.დასაბეგრ პირს დღგ-ის გამოანგარიშების და გადახდის ვალდებულება წარმოეშობა ამ მუხლის მე-2 პუნქტით გათვალისწინებული დასაბეგრი ოპერაციის განხორციელების მომენტიდან (ამ ოპერაციის ჩათვლით), რომლის მიხედვითაც დასაბეგრი ოპერაციების ჯამურმა თანხამ 100 000 ლარს გადააჭარბა.
4.ამ მუხლის მე-2 პუნქტით გათვალისწინებული დღგ-ით დასაბეგრი ოპერაციების ჯამური თანხის განსაზღვრისას, არ გაითვალისწინება ფიქსირებული გადასახადის გადამხდელის სტატუსის მქონე პირის მიერ ფიქსირებული გადასახადით დასაბეგრი საქმიანობიდან მიღებული შემოსავალი, აგრეთვე, საქართველოს საგადასახადო კოდექსის შესაბამისად დღგ-ისგან გათავისუფლებული დასაბეგრი ოპერაციები, გარდა: ა) საქართველოს საგადასახადო კოდექსის შესაბამისად დღგ-ისგან გათავისუფლებული ფინანსურ ან უძრავ ნივთთან დაკავშირებული ოპერაციებისა, თუ მათი განხორციელება დასაბეგრი პირის ძირითადი საქმიანობაა; ბ) საქონლის ექსპორტის ოპერაციებისა; გ) საქართველოს საგადასახადო კოდექსის 172-ე მუხლის პირველი და მე-2 ნაწილების შესაბამისად დღგ-ისგან გათავისუფლებული ოპერაციებისა.
5.დასაბეგრი პირი, რომელიც საქართველოში აწარმოებს აქციზურ საქონელს, ვალდებულია აქციზური საქონლის მიწოდებამდე დღგ-ის გადამხდელად რეგისტრაციისთვის მიმართოს საგადასახადო ორგანოს.
6.საწარმოს რეორგანიზაციის შედეგად შექმნილი პირი ვალდებულია დღგ-ის გადამხდელად რეგისტრაციისთვის მიმართოს საგადასახადო ორგანოს: ა) თუ რეორგანიზაციის რომელიმე მხარე დღგ-ის გადამხდელად რეგისტრირებული პირია, დღგ-ით დასაბეგრი საქონლის მიწოდების/მომსახურების გაწევის ოპერაციის განხორციელებამდე, მაგრამ რეორგანიზაციის დასრულებიდან არაუგვიანეს 10 დღისა; ბ) თუ რეორგანიზაციის მხარეები არ არიან დღგ-ის გადამხდელად რეგისტრირებული პირები და მათი ბოლო უწყვეტი 12 კალენდარული თვის დღგ-ით დასაბეგრი ოპერაციების ჯამური თანხა აჭარბებს 100 000-ლარიან ზღვარს, რეორგანიზაციის დასრულებიდან არაუგვიანეს 2 სამუშაო დღისა.
7.რეორგანიზაციის შედეგად შექმნილი პირ(ებ)ის დღგ-ით დასაბეგრი ოპერაციების ჯამური თანხის განსაზღვრისას გაითვალისწინება რეორგანიზაციის მხარეების მიერ წინა უწყვეტი 12 კალენდარული თვის განმავლობაში დღგ-ით დასაბეგრი ოპერაციების ჯამური თანხა.
8.დღგ-ის გადამხდელად რეგისტრირებული პარტნიორისგან/წევრისგან შენატანის სახით საქონლის/მომსახურების მიღების შემთხვევაში საწარმო/ამხანაგობა ვალდებულია დღგ-ის გადამხდელად რეგისტრაციისთვის მიმართოს საგადასახადო ორგანოს დღგ-ით დასაბეგრი საქონლის მიწოდების/მომსახურების გაწევის ოპერაციის განხორციელებამდე, მაგრამ შენატანის განხორციელებიდან არაუგვიანეს 10 დღისა.
9.დასაბეგრ პირს, რომელსაც აქვს ფიქსირებული დაწესებულება საქართველოში, დღგ-ის გამოანგარიშების და გადახდის ვალდებულება წარმოეშობა მომსახურების გაწევის/საქონლის მიწოდების განხორციელების მომენტიდან (ამ ოპერაციის ჩათვლით) და იგი ვალდებულია დღგ-ის გადამხდელად რეგისტრაციისათვის მიმართოს საგადასახადო ორგანოს არაუგვიანეს ამ ოპერაციის განხორციელების საანგარიშო პერიოდის ბოლო დღისა.
10.დღგ-ის გადამხდელად რეგისტრირებული პირის გარდაცვალების შემთხვევაში პირი, რომელიც აგრძელებს გარდაცვლილი პირის ეკონომიკურ საქმიანობას, დღგ-ის მიზნებისათვის ითვლება გარდაცვლილი პირის უფლებამონაცვლედ. იგი ვალდებულია დღგ-ის გადამხდელად რეგისტრაციისთვის მიმართოს საგადასახადო ორგანოს დღგ-ით დასაბეგრი საქონლის მიწოდების/მომსახურების გაწევის ოპერაციის განხორციელებამდე დანართი №III-01-ის შესაბამისად. პირი დღგ–ის გადამხდელად ითვლება საგადასახადო ორგანოსთვის მიმართვის დღიდან, მაგრამ არაუგვიანეს დღგ–ით დასაბეგრი ოპერაციის განხორციელების მომენტისა (ამ ოპერაციის ჩათვლით).
11.დაინტერესებულ პირს შეუძლია მიმართოს საგადასახადო ორგანოს დღგ-ის გადამხდელად ნებაყოფლობით რეგისტრაციისათვის, რა შემთხვევაშიც იგი დღგ-ის გადამხდელად განიხილება საგადასახადო ორგანოსთვის მიმართვის დღიდან, მაგრამ არაუგვიანეს სავალდებულო რეგისტრაციისთვის გათვალისწინებული ვადისა.
ცვლილების შედარება· წინა რედაქცია → მოქმედი
46. დღგ - ის გადამხდელად რეგისტრაცია 1. პირიდასაბეგრი,პირი, რომელიც ვალდებულია ან ნებაყოფლობით სურს დარეგისტრირდეს დღგ-ის გადამხდელად, რეგისტრაციის მიზნით საგადასახადო ორგანოს მიმართავს განცხადებგანცხადებითით(დანართი(№III-01).დანართი2.№III-0თუ1ამ).კარით2.სხვარამ არ არის გათვალისწინებული, დასაბეგრი პირი ვალდებულია მის მიერ ნებისმიერი უწყვეტი 12 კალენდარული თვის განმავლობაში განხორციელებული დღგ-ით დასაბეგრი საქონლის მიწოდების/ მომსახურების გაწევის ოპერაციების ჯამური თანხის 100 000 ლარისთვის გადაჭარბების დღიდან არაუგვიანეს 2 სამუშაო დღეში, დღგ-ის გადამხდელად რეგისტრირებულირეგისტრაციისპირისმიზნით,გარდაცვალებისმიმართოსშემთხვევაში,საგადასახადოპირი,ორგანოს.რომელიც3.ფაქტობრივადდასაბეგრფლობსპირსგარდაცვლილისდღგ-ისქონებასგამოანგარიშების და აგრძელებსგადახდისიმავევალდებულებასამეწარმეოწარმოეშობასაქმიანობას,ამვალდებულიამუხლისაცნობოსმე-2პუნქტით გათვალისწინებული დასაბეგრი ოპერაციის განხორციელების მომენტიდან (ამ ოპერაციის ჩათვლით), რომლის მიხედვითაც დასაბეგრი ოპერაციების ჯამურმა თანხამ 100 000 ლარს გადააჭარბა. 4. ამ მუხლის მე-2 პუნქტით გათვალისწინებული დღგ-ით დასაბეგრი ოპერაციების ჯამური თანხის განსაზღვრისას, არ გაითვალისწინება ფიქსირებული გადასახადის გადამხდელის სტატუსის მქონე პირის მიერ ფიქსირებული გადასახადით დასაბეგრი საქმიანობიდან მიღებული შემოსავალი, აგრეთვე, საქართველოს საგადასახადო ორგანოსკოდექსისაღნიშნულისშესაბამისადშესახებდღგ-ისგანგარდაცვალებიდანგათავისუფლებულიარადასაბეგრიუგვიანესოპერაციები,2გარდა:სამუშაოა)დღისასაქართველოსსაგადასახადო კოდექსის შესაბამისად დღგ-ისგან გათავისუფლებული ფინანსურ ან უძრავ ნივთთან დაკავშირებული ოპერაციებისა, თუ მათი განხორციელება დასაბეგრი პირის ძირითადი საქმიანობაა; ბ) საქონლის ექსპორტის ოპერაციებისა; გ) საქართველოს საგადასახადო კოდექსის 172-ე მუხლის პირველი და ითხოვოსმე-2ნაწილების შესაბამისად დღგ-ისგან გათავისუფლებული ოპერაციებისა. 5. დასაბეგრი პირი, რომელიც საქართველოში აწარმოებს აქციზურ საქონელს, ვალდებულია აქციზური საქონლის მიწოდებამდე დღგ-ის გადამხდელად რეგისტრაციარეგისტრაციისთვის(მიმართოსდანართისაგადასახადო№III-02).ორგანოს.მოცემულ6.შემთხვევაში,საწარმოსრეორგანიზაციის შედეგად შექმნილი პირი ვალდებულია დღგ-ის გადამხდელად ითვლებარეგისტრაციისთვისმეწარმემიმართოსფიზიკურისაგადასახადოპირისორგანოს:გარდაცვალებისა)თარიღიდან.თუდანართირეორგანიზაციის№III-01რომელიმე�მხარე----------------------------------------დღგ-ის(საგადასახადოგადამხდელადორგანოსრეგისტრირებულიდასახელება)პირია,�------------------------------------------------------დღგ-ით(გადასახადისდასაბეგრიგადამხდელისსაქონლისდასახელება)მიწოდების/მომსახურების�გაწევისსაიდენტიფიკაციოოპერაციისნომერიგანხორციელებამდე,�მაგრამგრეორგანიზაციისადასრულებიდანნარაუგვიანესც10ხდღისა;აბ)დთუერეორგანიზაციისბმხარეებიაარარიან დღგ-ის გადამხდელად რეგისტრაციისრეგისტრირებულიშესახებპირებიგთხოვთ,დადამარეგისტრიროთმათიბოლო უწყვეტი 12 კალენდარული თვის დღგ-ით დასაბეგრი ოპერაციების ჯამური თანხა აჭარბებს 100 000-ლარიან ზღვარს, რეორგანიზაციის დასრულებიდან არაუგვიანეს 2 სამუშაო დღისა. 7. რეორგანიზაციის შედეგად შექმნილი პირ(ებ)ის დღგ-ით დასაბეგრი ოპერაციების ჯამური თანხის განსაზღვრისას გაითვალისწინება რეორგანიზაციის მხარეების მიერ წინა უწყვეტი 12 კალენდარული თვის განმავლობაში დღგ-ით დასაბეგრი ოპერაციების ჯამური თანხა. 8. დღგ-ის გადამხდელად �რეგისტრირებულისსკპარტნიორისგან/წევრისგან157-ეშენატანისმუხლისსახითშესაბამისადსაქონლის/მომსახურების(სავალდებულომიღების����������������შემთხვევაში�������������������������������������������������������������������������������������������������������������საწარმო/ამხანაგობა(რეგისტრაცია)(თარიღი)ვალდებულია�����������������������������������დღგ-ისსსკგადამხდელად158-ერეგისტრაციისთვისმუხლისმიმართოსშესაბამისადსაგადასახადო(ნებაყოფლობითორგანოსრეგისტრაცია)დღგ-ით�(საჭიროდასაბეგრიუჯრასაქონლისაღნიშნეთმიწოდების/მომსახურების�გაწევისV�ოპერაციისნიშნით)განხორციელებამდე,განმცხადებლისმაგრამხელმოწერაშენატანის---------------------------------------განხორციელებიდან����������არაუგვიანეს(თარიღი)10დანართიდღისა.№III-029.�დასაბეგრ-----------------------------------------პირს,�(საგადასახადორომელსაცორგანოსაქვსდასახელება)ფიქსირებული�---------------------------------------------------------დაწესებულება���������������������საქართველოში,(გადასახადისდღგ-ისგადამხდელისგამოანგარიშებისსახელი,დაგვარი)გადახდის�(ვალდებულებაპირადიწარმოეშობანომერი)მომსახურების�გაწევის/საქონლისგმიწოდებისაგანხორციელებისნმომენტიდანც(ამხოპერაციისაჩათვლით)დდაეიგიბვალდებულიაადღგ-ისგარდაცვლილიგადამხდელადპირისრეგისტრაციისათვისსამეწარმეომიმართოსსაქმიანობისსაგადასახადოგაგრძელებისორგანოსშესახებარაუგვიანესგაცნობებთ,ამრომოპერაციისვაგრძელებგანხორციელებისსაანგარიშო პერიოდის ბოლო დღისა. 10. დღგ-ის გადამხდელად რეგისტრირებული პირის გარდაცვალების შემთხვევაში პირი, რომელიც აგრძელებს გარდაცვლილი მეწარმეპირისფიზიკურიეკონომიკურსაქმიანობას, დღგ-ის მიზნებისათვის ითვლება გარდაცვლილი პირის (გვარი,უფლებამონაცვლედ.სახელი)იგიპირადივალდებულიანომერიდღგ-ისგარდაცვალებისგადამხდელადთარიღირეგისტრაციისთვისსამეწარმეომიმართოსსაქმიანობასსაგადასახადოდაორგანოსამასთან,დღგ-ით�დასაბეგრირეგისტრირებულისაქონლისვარმიწოდების/მომსახურებისდღგ-ისგაწევისოპერაციის განხორციელებამდე დანართი №III-01-ის შესაბამისად. პირი დღგ–ის გადამხდელად �ითვლებაგთხოვთ,საგადასახადოდამარეგისტრიროთორგანოსთვისმიმართვის დღიდან, მაგრამ არაუგვიანეს დღგ–ით დასაბეგრი ოპერაციის განხორციელების მომენტისა (ამ ოპერაციის ჩათვლით). 11. დაინტერესებულ პირს შეუძლია მიმართოს საგადასახადო ორგანოს დღგ-ის გადამხდელად ������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������ნებაყოფლობით�(საჭირორეგისტრაციისათვის,უჯრარააღნიშნეთშემთხვევაშიც�იგიV�დღგ-ისნიშნით)გადამხდელადგანმცხადებლისგანიხილებახელმოწერასაგადასახადო---------------------------------------ორგანოსთვის�მიმართვის�����������������������������������������������������������������������������დღიდან,�(თარიღი)მაგრამ არაუგვიანეს სავალდებულო რეგისტრაციისთვის გათვალისწინებული ვადისა.
ამ მუხლის ისტორია· 5
ცვლილებები, რომლებიც ამ მუხლმა გაიარა
· გამოქვეყნდა 31 დეკ. 2020
· გამოქვეყნდა 2 ივლ. 2014
· გამოქვეყნდა 23 აგვ. 2011
გჭირდებათ დახმარება ამ კანონთან დაკავშირებით?
აღწერეთ თქვენი სიტუაცია — დაგეხმარებით შესაფერისი სპეციალისტის პოვნაში.