2.საგადასახადო ორგანოებზე ფორმები შემოსავლების სამსახურის მიერ გაიცემა შესაბამისი საგადასახადო ორგანოს მოთხოვნის და ნდობით აღჭურვილ პირზე გაცემული მინდობილობის საფუძველზე. გაცემული ფორმების სერიისა და ნომრის, გაცემის თარიღის, მიღებაზე ნდობით აღჭურვილი პირის პირადობის მოწმობის მონაცემები ფიქსირდება მკაცრი აღრიცხვის ფორმების გაცემის ჟურნალის ელექტრონულ ვერსიაში. დაარქივების მიზნით, აღნიშნული ჟურნალი ამოიბეჭდება ყოველი წლის ბოლოს.
3.საგადასახადო ორგანოებიდან მათ დაქვემდებარებაში მყოფ სტრუქტურულ ქვედანაყოფებზე ფორმები გაიცემა მიღება-ჩაბარების აქტით.
4.დღგ-ის გადამხდელებზე ფორმების გაცემისას საგადასახადო ორგანოს მიერ მკაცრი აღრიცხვის ფორმების გაცემის ჟურნალის ელექტრონულ ვერსიაში ფიქსირდება გაცემული ფორმების სერიისა და ნომრის, გაცემის თარიღის, მათ მიღებაზე გადამხდელის ან მისი ნდობით აღჭურვილი პირის მინდობილობისა და პირადობის მოწმობის მონაცემები. აღნიშნული ჟურნალი, ქაღალდის ფორმით, ყოველი წლის ბოლოს ექვემდებარება დაარქივებას.
5.მატერიალური სახის საფ-ის ფორმის გაცემა ფასიანია. მომსახურების საფასური განსაზღვრულია საქართველოს მთავრობის 2010 წლის 30 მარტის №96 დადგენილებით.
6.დაუშვებელია საგადასახადო ორგანოს მიერ დღგ-ის გადამხდელზე გაცემული ფორმების სხვა პირისათვის გადაცემა.
7.ნსაფ-ების მისაღებად (გარდა იმპორტის/ექსპორტის შემთხვევისა) გადასახადის გადამხდელი ვალდებულია, შესაბამის საგადასახადო ორგანოს მიმართოს განაცხადით №III-12 დანართის შესაბამისად და წარადგინოს №III-08 დანართში აღნიშნული ნავთობპროდუქტების მოპოვების, გადამუშავების ან/და შეძენის (მიღების) დამადასტურებელი დოკუმენტები: ა) მოპოვების შემთხვევაში � აღნიშნული საქმიანობის განხორციელების შესახებ ლიცენზიის ქსეროასლი; ბ) გადამუშავების შემთხვევაში: ბ.ა) ლიცენზიის/ნებართვის ქსეროასლი აღნიშნული საქმიანობის განხორციელების შესახებ; ბ.ბ) შესაბამისობის სერ ტ იფიკატი იმ საქონელზე, რომელზედაც სავალდებულოა შესაბამისობის სერ ტ იფიკატის აღება; ბ.გ) ნედლეულის შეძენის ნსაფ-ი, ხოლო იმ ნედლეულზე, რომელზედაც სავალდებულო არ არის ნსაფ-ის გამოწერა – საბაჟო დეკლარაცია ან პირველადი საგადასახადო დოკუმენტები; ბ.დ) ძირითადი საექსპორტო მილსადენის პროექტის მონაწილეებსა და საქართველოს მთავრობას შორის 2000 წლის 18 ოქტომბერს გაფორმებული ხელშეკრულების (ხელშეკრულება ტერიტორიის მფლობელი ქვეყნის მთავრობასთან) და 2002 წლის 1 აგვისტოს ამ ხელშეკრულებაში ნოვაციისა და ცვლილების შეტანის თაობაზე საქართველოს მთავრობასთან დადებული ხელშეკრულების შესაბამისად ძირითადი საექსპორტო მილსადენის პროექტის მონაწილე � � ბაქო-თბილისი-ჯეიჰანის მილსადენის კომპანიის� ფილიალის � ბაქო-თბილისი-ჯეიჰანის მილსადენის კომპანია (საქართველო)�-ს მხრიდან მომართვის შემთხვევაში � ინფორმაცია ბაქო-თბილისი-ჯეიჰანის ნავთობსადენიდან განვლილ პერიოდში ამოღებული და გადამუშავებული ნედლი ნავთობის რაოდენობის შესახებ; გ) იმპორტის შემთხვევაში � იმპორტის დამადასტურებელი დოკუმენტები, მათ შორის, იმპორტირებული საქონლის შიდა გადაზიდვის ნსაფ-ი, მისი არსებობის შემთხვევაში; დ) შეძენის შემთხვევაში � ნსაფ-ი; ე) საგადასახადო ორგანოს მიერ მოვალის ყადაღადადებული ქონების რეალიზაციის შემთხვევაში � სერტიფიკატი გაყიდვისა და ქონების ფლობის (განკარგვის) შესახებ; ვ) სასამართლოს გადაწყვეტილებით საქონლის პირის (მათ შორის, სახელმწიფოს) საკუთრებაში მიქცევის შემთხვევაში � სასამართლოს შესაბამისი გადაწყვეტილება.
8.იმ შემთხვევაში, როცა ადგილი აქვს თავისუფალ მიმოქცევაში გაშვების (იმპორტის) პროცედურაში მოქცეული (მოსაქცევი) საქონლის საბაჟო პროცედურის განხორციელების ადგილიდან დასაწყობების ადგილამდე, ან ექსპორტის პროცედურაში მოქცეული (მოსაქცევი) საქონლის დასაწყობების ადგილიდან საბაჟო პროცედურის განხორციელების ადგილამდე ტრანსპორტირებას, იმპორტის/ექსპორტის განმახორციელებელი პირი ვალდებულია ნსაფ-ის მისაღებად მიმართოს საგადასახადო ორგანოს განაცხადით №III-13 დანართის შესაბამისად.
9.საგადასახადო ორგანო ვალდებულია განაცხადის წარმოდგენიდან (საგადასახადო ორგანოში რეგისტრაციიდან) 72 საათის განმავლობაში (დასვენების დღეების ჩაუთვლელად), ხოლო იმპორტის შემთხვევაში � დაუყოვნებლივ, გასცეს ნსაფ-ები ან უარი განაცხადოს მათ გაცემაზე.
10.ნსაფ-ების გაცემაზე უარის შემთხვევაში, საგადასახადო ორგანო ვალდებულია აცნობოს გადასახადის გადამხდელს უარის საფუძველი, რაც შეიძლება იყოს: ა) განაცხადში არასრულყოფილი ან საეჭვო მონაცემების წარმოდგენა; ბ) გადასახადის გადამხდელის მიერ საგადასახადო ორგანოში საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი ანგარიშგებების წარუდგენლობა ან არასრულყოფილად წარდგენა.
11.გადასახადის გადამხდელზე � აი� ან � აშ� სერიის ნსაფ-ის გაცემისას, რომელიც შესაბამისად გამოყენებული უნდა იქნეს იმპორტის სასაქონლო ოპერაციაში მოქცეული (მოსაქცევი) საქონლის სასაქონლო ოპერაციის განხორციელების ადგილიდან დასაწყობების ადგილამდე, ან ექსპორტის სასაქონლო ოპერაციაში მოქცეული ( მოსაქცევი) საქონლის დასაწყობების ადგილიდან სასაქონლო ოპერაციის განხორციელების ადგილამდე ტრანსპორტირებისათვის, საგადასახადო ორგანოში გადასახადის გადამხდელის მიერ ივსება ნსაფ-ის მე-5 (5.1 და 5.2), ცხრილის პირველი და მე-2, მე-14, მე-15, მე-16, მე-17 სტრიქონები, ხოლო მე-4 (4.1 და 4.2), მე-11, მე-12 სტრიქონებზე მიეთითება � ��, დანარჩენი სტრიქონები კი ივსება დამოუკიდებლად. ნსაფ-ის შევსების ანალოგიური წესი გამოიყენება ექსპორტის შემთხვევაშიც იმ განსხვავებით, რომ საგადასახადო ორგანოში გადასახადის გადამხდელის მიერ ივსება ნსაფ-ის მე-4 (4.1 და 4.2), ცხრილის პირველი და მე-2 სტრიქონები, ხოლო მე-5 (5.1 და 5.2) სტრიქონზე მიეთითება ���.
12.ამ მუხლის მე-11 პუნქტი გამოიყენება მხოლოდ ნედლი ნავთობის, ნავთობის მსუბუქი და მძიმე დისტილატების სასაქონლო ოპერაციის განხორციელების შემთხვევაში.
13.შემოსავლების სამსახურის უფროსის მიერ შესაძლებელია გამოიცეს ბრძანება კომპიუტერული ნსაფ-ის გამოყენების შესახებ იმ გადასახადის გადამხდელთან მიმართებაში, რომელსაც საკუთრებაში (სარგებლობაში) აქვს ნავთობპროდუქტებით საბითუმო და საცალო ვაჭრობის ქსელის ობიექტები, ბოლო 6 თვის განმავლობაში იმპორტის სასაქონლო ოპერაციაში დეკლარირებული აქვს ნსაფ-ების გამოყენებას დაქვემდებარებული 10 მლნ ლარზე მეტი ღირებულების საქონელი და უზრუნველყოფს საგადასახადო ორგანოების მიერ აღნიშნული საქონლის შესახებ მონაცემების შეუფერხებელ (უწყვეტ რეჟიმში) გამოყენების შესაძლებლობას .
14.საფ-ის და ნსაფ-ის დაკარგული, გაუქმებული და დეფექტური ფორმების შესახებ მონაცემების კომპიუტერულ ბაზაში ასახვის მიზნით, აღნიშნული მონაცემები საგადასახადო ორგანოების მიერ ელექტრონულად წარედგინება შემოსავლების სამსახურს.
15.სხვადასხვა ფორმის საფ-ის გაუქმებული და დეფექტური ბლანკების ექსპერტიზა-უტილიზაციის მიზნით, ასეთი ბლანკები საგადასახადო ორგანოს მიერ წარედგინება სსიპ � საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს მომსახურების სააგენტოს. დანართი №III-12 � ---------------------------------------------- ���������������� �� (საგადასახადო ორგანოს დასახელება) �------------------------------------------- (გადასახადის გადამხდელის დასახელება) � საიდენტიფიკაციო ნომერი გ ა ნ ა ც ხ ა დ ი ნსაფ-ების მიღებაზე გთხოვთ, ჩვენს სახელზე გასცეთ: � ას სერიის � � ცალი ნსაფ-ი საბითუმო მიწოდებისთვის � აა სერიის � � ცალი ნსაფ-ი საცალო მიწოდებისთვის � აშ სერიის � � ცალი ნსაფ-ი შიდა გადაზიდვისთვის გადაწყვეტილების მიღებისათვის წარმოგიდგენთ შემდეგ ინფორმაციას:
1.ხე-ტყის საგადასახადო ანგარიშ-ფაქტურა – საქართველოს ფინანსთა მინისტრის მიერ დადგენილი ფორმის მკაცრი აღრიცხვის დოკუმენტი, რომლითაც ხორციელდება ხე-ტყისა და მისი პირველადი გადამუშავების პროდუქტის ნებისმიერი ფორმით შეძენა, ტრანსპორტირება, შენახვა და მიწოდება (მათ შორის , რეალიზაცია ), გარდა სახელმწიფოს საკუთრებაში მიქცეული ხე - ტყისა და მისი პირველადი გადამუშავების პროდუქტის კანონმდებლობით დადგენილი წესით მიწოდების (მათ შორის , რეალიზაცია ) შემთხვევისა, ან რომლითაც დასტურდება დასაბეგრი ოპერაციის კორექტირება.
2.სტაციონარული ობიექტის სარეგისტრაციო ნომერი და მისამართი (ივსება თითოეული ობიექტის მიხედვით): ����������������������������������� ����������������������������������� 3. ნავთობის დისტილატების ნაშთები და მოთხოვნილი ნსაფ-ების რაოდენობა სტაციონარული ობიექტების მიხედვით (ივსება თითოეული ობიექტისათვის ინდივიდუალურად, პირველი მოთხოვნის დროს ივსება მხოლოდ ნაშთი მოთხოვნის დროს) საქონლის დასახელება და კოდი ნსაფ-ების უკანასკნელი მოთხოვნის შემდგომ საქონლის მიღებისა და გაცემის მონაცემები ფაქტიური ნაშთი ნსაფ-ების მოთხოვნის დროს რეალიზაცი�ისათვის განკუთვნილი ნსაფ-ების რაოდენობა შიდა გადაზიდვისთვის განკუთვნილი ნსაფ-ების რაოდენობა უკანასკნელი მოთხოვნის თარიღი მიღებული გაცემულ � � �კგ � �კგ � �კგ � � � � � � � �ლ � �ლ � �ლ � � � �კგ � �კგ � �კგ � � � � � � � �ლ � �ლ � �ლ � � 4. ინფორმაცია გადამუშავებული პროდუქციის შესახებ (ივსება მხოლოდ ნავთობის გადამუშავების შემთხვევაში): გადამუშავებული ნავთობის რაოდენობა ბოლო მოთხოვნის შემდეგ ნავთობის გადამუშავებით მიღებული პროდუქციის რაოდენობა და გამოსავლიანობის პროცენტი დანაკარგები რაოდ. კგ-ში % რაოდ. კგ-ში % რაოდ. კგ-ში % რაოდ. კგ-ში % რაოდ. კგ-ში % რაოდ. კგ-ში % კგ ლ განმცხადებლის ხელმოწერა --------------------------------------- �(თარიღი) დანართი №III-13 � ---------------------------------------------- (საგადასახადო ორგანოს დასახელება) �-------------------------------------------- (გადასახადის გადამხდელის დასახელება) �საიდენტიფიკაციო ნომერი გ ა ნ ა ც ხ ა დ ი საიმპორტო (საექსპორტო) ნავთობპროდუქტების შიდა გადაზიდვის ნსაფ-ების მიღებაზე გთხოვთ, ჩვენს სახელზე გასცეთ: აი სერიის � � ცალი ნსაფ-ი იმპორტის სასაქონლო ოპერაციაში მოქცეული (მოსაქცევი) საქონლის სასაქონლო ოპერაციის განხორციელების ადგილიდან დასაწყობების ადგილამდე ტრანსპორტირების თვის � აშ სერიის � � ცალი ნსაფ-ი ექსპორტის სასაქონლო ოპერაციაში მოქცეული (მოსაქცევი) საქონლის დასაწყობების ადგილიდან სასაქონლო ოპერაციის განხორციელების ადგილამდე ტრანსპორტირებისთვის გადაწყვეტილების მიღებისათვის წარმოგიდგენთ შემდეგ ინფორმაციას: ( თითო უჯრა ივსება გასაცემი თითოეული ნსაფ - ის შესაბამისად ): № საქონლის დასახელება და კოდი საქონლის რაოდენობა კგ-ში სა საქონლო ოპერაციის განხორციელების სა გადასახადო ორგანოს დასახელება ტრანსპორ ტირების დაწყების ადგილის მისამართი ტრანსპორტირების დამთავრების ადგილის მისამართი დასაწყობების ადგილის რეგისტრაციის ნომერი შენიშვნა 1 � � � � � � � � � � � 2 � � � � � � � � � � � 3 � � � � � � � � � � � 4 � � � � � � � � � � � 5 � � � � � � � � � � � 6 � � � � � � � � � � � 7 � � � � � � � � � � � 8 � � � � � � � � � � � განმცხადებლის ხელმოწერა --------------------------------------- ����������������������������������������������������������������������������� (თარიღი)

