Legal.geLegal.geLegal.ge
სპეციალისტებიბიბლიოთეკაბლოგი
მეტი
ჩვენ შესახებფასებიკონტაქტი
LegalTools
ანგარიში იტვირთებაშესვლა
ჩვენ შესახებსპეციალისტებიბიბლიოთეკაბლოგიფასებიკონტაქტი
LegalTools
ანგარიში იტვირთებაშესვლა
Legal.ge

საქართველოს იურიდიული პლატფორმა.

ჩამოტვირთეთ App Store-დანLegal.ge iPhone-ისთვის

სწრაფი ბმულები

  • ჩვენ შესახებ
  • სპეციალისტები
  • ღია დავალებები
  • სერვისები
  • კანონები და კოდექსები
  • კომპანიები
  • ორგანიზაციები
  • ივენთები
  • ბლოგი
  • კონტაქტი

სამართლებრივი

  • იურიდიული ბიბლიოთეკა
  • კონფიდენციალურობა
  • წესები და პირობები
  • ქუქი-ფაილების პოლიტიკა

კონტაქტი

contact@legal.ge+995 551 911 961გჭირდებათ იურისტი? იპოვეთ სპეციალისტი

თბილისი, საქართველო

© 2026 Legal.ge. ყველა უფლება დაცულია.

Made with in Georgia

სამართლებრივი ბიბლიოთეკა
ძებნა კანონები თემები ლექსიკონი
სამართლებრივი ბიბლიოთეკაგადასახადების ადმინისტრირების შესახებმუხლი 85

გადასახადების ადმინისტრირების შესახებ

მუხლი 85. მისართების, გამხსნელების და ანტიდეტონატორების იმპორტის აქციზისაგან გათავისუფლება

რედაქცია №397 კონსოლიდირებული · 4 აგვ. 2026

გჭირდებათ რჩევა ამ მუხლთან დაკავშირებით?

აღწერეთ თქვენი საკითხი
ნაწილები:1234567

1.მისართების, გამხსნელების და ანტიდეტონატორების იმპორტისას გადახდილი აქციზის დაბრუნებისათვის საგადასახადო ორგანოს უნდა წარედგინოს: ა) გადამხდელის განცხადება გადახდილი აქციზის თანხის დაბრუნების შესახებ (დანართი №IV-10); ბ) შევსებული სასაქონლო დეკლარაცია, რომლის მიხედვითაც მოხდა გადახდილი გადასახადის გამოთვლა; გ) საგადასახადო დავალება, რომლის მიხედვითაც გადახდილ იქნა აქციზი, გადახდის თაობაზე ბანკის მიერ გაკეთებული აღნიშვნით.

2.აქციზის დასაბრუნებლად გადასახადის გადამხდელი ვალდებულია სასაქონლო დეკლარაციაში აღნიშნული საქონლის გამოყენების (საკუთრების უფლების სხვა პირისათვის გადაცემა, საკუთარი მიზნებისათვის მოხმარება და სხვა საქონლის საწარმოებლად გამოყენება) შესახებ ინფორმაცია ასახოს დღგ-ის და აქციზის (ვალდებულების არსებობის შემთხვევაში) შესაბამის დეკლარაციაში და დეკლარაციის წარდგენის შემდეგ საანგარიშო თვის/კვარტ ა ლის მომდევნო თვის 20 რიცხვამდე განაცხადით მიმართოს საგადასახადო ორგანოს საგადასახადო აღრიცხვის მიხედვით.

3.გადასახადის გადამხდელი ვალდებულია განაცხადში მიუთითოს: გადასახადის გადამხდელის დასახელება, იურიდიული მისამართი, გადასახადის გადამხდელის საინდენტიფიკაციო ნომერი, სასაქონლო დეკლარაციის შედგენის თარიღი, სერია და ნომერი, ამ დეკლარაციების მიხედვით გასული თვის/კვარტ ა ლის ბოლოსათვის არსებული საქონლის ნაშთები სეს ესნ-ის კოდების მიხედვით , ასევე, წარადგინოს სასაქონლო დეკლარაციის ასლები, რომელიც ადასტურებს საქონლის იმპორტს.

4.განაცხადში ასახული სასაქონლო დეკლარაციების მიხედვით საქონლის რაოდენობის გამოყენების თაობაზე მონაცემები სრულად აისახება გადასახადის გადამხდელის მიერ №III-10 დანართის ფორმით დეკლარაციასთან ერთად წარმოდგენილ საქონლის ნაშთების რეესტრში.

5.საგადასახადო ორგანოს მიერ მე-4 პუნქტში აღნიშნულის გადამოწმების შემდეგ, სასაქონლო დეკლარაციაში ასახული საქონლის რაოდენობის გამოყენების პერიოდის მიხედვით, ხდება საგადასახადო ორგანოში წარდგენილ აქციზის დეკლარაციაში ასახული (ჩასათვლელი) საქონლის რაოდენობის დადგენა. იმ შემთხვევაში, თუ საქონლის ნაწილის გამოყენება გათვალისწინებული იყო აქციზური საქონლის წარმოებისათვის, რომელიც არ არის ასახული (ჩათვლილი) აქციზის დეკლარაციაში და არ გამოყენებულა აქციზური საქონლის წარმოებისათვის, კონკრეტული სასაქონლო დეკლარაციის მიხედვით ხდება აქციზის დაბრუნება.

6.იმ შემთხვევაში, თუ საქონლის გამოყენების პერიოდში საბოლოო მომხმარებელზე მიწოდების და საკუთარი მიზნებისათვის გამოყენების გამო №III-10 დანართის ფორმით წარმოდგენილ ი საქონლის ნაშთების მიხედვით ვერ დგინდება, თუ რომელი სასაქონლო დეკლარაციით იმპორტირებული საქონლის გამოყენება მოხდა, მაშინ აქციზის დაბრუნება ხორციელდება გადასახადის გადამხდელის მიერ წარდგენილ განაცხადში ასახულ მონაცემებზე დაყრდნობით.

7.აქციზი არ ექვემდებარება დაბრუნებას შემდეგი ხარვეზების აღმოფხვრამდე: ა) გადასახადის გადამხდელის მიერ საგადასახადო ორგანოში წარდგენილ განაცხადში ასახული მონაცემები არ შეესაბამება მის მიერ საგადასახადო ორგანოებში მოცემულ პერიოდში სპეციალურ დანართებში ასახულ მონაცემებს; ბ) მოცემულ პერიოდში აქციზის დეკლარაციის წარდგენის ვალდებულების არსებობისას აქციზის დეკლარაციის წარუდგენლობის შემთხვევაში. დანართი №IV-10 შემოსავლების სამსახურის ---------------------------------------------რეგიონულ ცენტრს განაცხადი საგადასახადო კოდექსის 188-ე მუხლის პირველი ნაწილის მე-19 სტრიქონით გათვალისწინებულ იმპორტირებულ საქონელზე გადახდილი აქციზის დაბრუნების შესახებ 1. გადასახადის გადამხდელის დასახელება, იურიდიული მისამართი: ����������������������������������������������������������������������� 2. გადასახადის გადამხდელის საიდენტიფიკაციო ნომერი: �№ № ს ა საქონლო დეკლარაცია გამოყენებული საქონლის ნაშთი თვის ბოლოსათვის რეგისტრაციის თარიღი სერია და ნომერი სეს ესნ კოდი საქონლის რაოდენობა � სა საქონლო დეკლარაციის � მიხედვით სულ მათ შორის: აქციზური საქონლის წარმოებისათვის თვე და წელი რაოდენობა საწარმოს ხელმძღვანელი/ინდ.მეწარმე ��������������������������� (ხელმოწერა) �

ამ მუხლის ისტორია· 3

ცვლილებები, რომლებიც ამ მუხლმა გაიარა

  1. 17 აგვ. 2023
  2. 2 ოქტ. 2013· გამოქვეყნდა 30 სექ. 2013
  3. 1 მარ. 2011· გამოქვეყნდა 2 მარ. 2011
წინა მუხლი 84შემდეგი მუხლი 86

გჭირდებათ დახმარება ამ კანონთან დაკავშირებით?

აღწერეთ თქვენი სიტუაცია — დაგეხმარებით შესაფერისი სპეციალისტის პოვნაში.

აღწერეთ თქვენი საკითხიგაუგზავნეთ საკითხი 1–3 თქვენ მიერ შერჩეულ ვერიფიცირებულ სპეციალისტს
ყველა სპეციალისტი
ტელეფონი+995 551 911 961

სტატუსი

ძალადაკარგული

კონსოლიდირებული 2026-08-04 · №397

0
ციტირებულია მუხლი
3
ცვლილება
ბოლო 2023-08-17
1
რედაქცია
2
მითითება

ჩემი ჩანაწერები

ციტირებები სხვა მუხლებში

მიუთითებს

საქართველოს საგადა… 194საქართველოს საგადა… 194

მსგავსი მუხლები მთელ კანონმდებლობაში

მნიშვნელობით ახლოს — სხვა კანონებშიც

საქართველოს ზოგადი ადმინისტრაციული კოდექსი

  • 106კოლეგიური ადმინისტრაციული ორგანოს სხდომის ოქმი

ადგილობრივი წარმომადგენლობითი ორგანოების – საკრებულოების არჩევნების შესახებ

  • 29ხმების დათვლა საარჩევნო უბანში

აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის კონსტიტუციის დამტკიცების თაობაზე

  • 21აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობა
  • 5აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის უფლებამოსილებები
  • 11აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის უმაღლესი საბჭოს წევრი

ყოფილ სამხრეთ ოსეთის ავტონომიურ ოლქში კონფლიქტის შედეგად საქართველოს ტერიტორიაზე დაზარალებულთა ქონებრივი რესტიტუციისა და კომპენსაციის შესახებ

  • 20კომისიის კომიტეტის უფლებამოსილებანი
  • 13კომისიის თავმჯდომარე
  • 12კომისიის წევრის უფლებამოსილების ვადამდე შეწყვეტა

ადგილობრივი თვითმმართველობის შესახებ

  • 16თვითმმართველი ერთეულის საკუთარი უფლებამოსილებები
  • 32²საკრებულოს წევრის უფლებამოსილების ვადამდე შეწყვეტა

სპორტის შესახებ

  • 9საქართველოს ეროვნული ოლიმპიური კომიტეტი (სეოკი)

ეროვნული მარეგულირებელი ორგანოების შესახებ

  • 14კომისიის წევრი

სამართლებრივი რუკა

დააწკაპუნე გასახსნელად
1410629215112013121632²919419485
მითითებამნიშვნელობით ახლოსსაქართველოს საგადასახა…საქართველოს საგადასახა…საქართველოს ზოგადი ადმ…ადგილობრივი წარმომადგე…აჭარის ავტონომიური რეს…ყოფილ სამხრეთ ოსეთის ა…

წყარო: საქართველოს საკანონმდებლო მაცნე (matsne.gov.ge) — კონსოლიდირებული ვერსია, 4 აგვ. 2026