იურიდიული პირის დაფუძნების გარეშე ერთზე მეტი პირის საკუთრების ან/და ერთობლივი საქმიანობის ბაზაზე ამხანაგობის ან სხვა მსგავსი წარმონაქმნი (შემდგომში ამხანაგობა) საგადასახადო ორგანოს საგადასახადო აღრიცხვის ადგილის მიხედვით წარუდგენს დეკლარაციას №II-10 დანართის შესაბამისად. �№II-10 დანართი დ ე კ ლ ა რ ა ც ი ა ამხანაგობის მიერ მიღებული მოგების (ზარალის) განაწილების შესახებ ნაწილი I � დეკლარაციის სახე:� პირველადი������������������������������ შესწორებული ������������������������������������������������ �(შესაბამისი უჯრა აღნიშნეთ � V� ნიშნით) 3 5 6 � 7 8 წარედგინება ��������������������������������������������������������� (საგადასახადო ორგანო) ნაწილი II (ივსება საგადასახადო ორგანოს მიერ) ნაწილი III ერთობლივი შემოსავალი 14 საანგარიშო პერიოდის დასაწყისისათვის არსებული სასაქონლო-მატერიალური ფასეულობების ღირებულება 15 საანგარიშო პერიოდის ბოლოსათვის არსებული სასაქონლო-მატერიალური ფასეულობების ღირებულება 16 გამოქვითვები, მათ შორის: 17 �გამოქვითვას დაქვემდებარებული სასაქონლო �მატერიალური ფასეულობების ღირებულება 18 � ელ-ენერგიი ს ღირებულება 19 � გაცემული ხელფასი 20 �კრედიტისათვის (სესხისათვის) გადახდილი ან გადასახდელი პროცენტები 21 �უიმედო ვალები 22 �საამორტიზაციო ანარიცხები 23 �სრულად გამოქვითული 1000 ლარამდე ღირებულების ძირითადი საშუალებების ღირებულება 24 �სრულად გამოქვითული ძირითადი საშუალების ღირებულება (საქართველოს საგადასახადო კოდექსის 112-ე მუხლი) 25 �ძირითადი საშუალების რემონტის ხარჯი 26 �სხვა გამოქვითვები 27 ჯამი 28 29 ერთობლივი შემოსავლის გადამეტება გამოქვითვებზე (მოგება) 30 დაბეგვრისაგან გათავისუფლებული მოგება (შემოსავალი) 333131 ამხანაგობის წილის მფლობელებზე (წევრებზე) მისაკუთვნებელი მოგება 32 გამოქვითვების გადამეტება ერთობლივ შემოსავალზე (ზარალი) 33 კაპიტალიზებადი ხარჯი 34 ნაწილი IV ი ნ ფ ო რ მ ა ც ი ა დეკლარაციის ������������������� უჯრაში ასახული მოგების ( ზარალის ) ამხანაგობის წილის მფლობელებზე მიკუთვნების შესახებ ��( ლარი ) �№ ამხანაგობის წილის მფლობელის ( წევრის ) დასახელება ამხანაგობის წილის მფლობელის ( წევრის ) საიდენტიფი - კაციო ან პირადი ნომერი ამხანაგობის წილის � მფლობელის ( წევრის ) მისამართი საგადასახადო ორგანოს დასახელება წილის ოდენობა (%- ში ) ამხანაგობის წილის მფლობელზე ( წევრზე ) განაწილებული ( მიკუთვნებული ) მოგება ( ზარალი ) 1 2 3 4 5 6 7 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 სულ X X X დეკლარაციაში მოცემული მონაცემების უტყუარობას და სისრულეს ვადასტურებ : �35 ამხანაგობის თავმჯდომარის ( ხელმძღვანელის ) ან სხვა ვალდებული პირის ან / და მისი კანონიერი ან უფლებამოსილი წარმომადგენლის გვარი , სახელი 36 ამხანაგობის თავმჯდომარის ( ხელმძღვანელის ) ან სხვა ვალდებული პირის ან / და მისი კანონიერი ან უფლებამოსილი წარმომადგენლის ხელისმოწერა 37 ხელმოწერის თარიღი ������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������ მუხლი 43. ამხანაგობის მიერ მიღებული მოგების (ზარალის) განაწილების დეკლარაციის შევსება 1. დეკლარაციის პირველ ნაწილში აისახება ინფორმაცია გადასახადის გადამხდელის რეკვიზიტის , დეკლარაციის ტიპის ( პირველადი / შესწორებული ) და საანგარიშო პერიოდის შესახებ .
2.დეკლარაციის ყველა გვერდზე მიეთითება გადამხდელის საიდენტიფიკაციო ნომერი , ამასთან , დეკლარაციაში ასახული მონაცემების უტყუარობა და სისრულე ხელისმოწერით დასტურდება გადასახადის გადამხდელის მიერ თარიღის ( რიცხვი , თვე , წელი ) მითითებით . �3. დეკლარაციის II ნაწილი ივსება საგადასახადო ორგანოს მიერ და მასში აისახება ინფორმაცია საგადასახადო ორგანოში დეკლარაციის წარდგენისა და რეგისტრაციის შესახებ .
4.იმ შემთხვევაში , თუ დასახელებულ დეკლარაციის უჯრებში აუცილებელი გახდება განსხვავებული მონაცემების შეტანა , გადასახადის გადამხდელი ვალდებულია აღნიშნულზე დეკლარაციაში გააკეთოს სათანადო შენიშვნა .
5.დეკლარაციის III ნაწილის : ა ) მე -14 უჯრაში მიეთითება � საქართველოს საგადასახადო კოდექსის მე -100 მუხლით დადგენილი ნორმებით განსაზღრული ერთობლივი შემოსავალი , რომელიც მიიღება საანგარიშო პერიოდში ნებისმიერი ფორმით ან / და საქმიანობით . უსასყიდლოდ ( ჩუქებით ) მიღებული მატერიალური ფასეულობა ( გაწეული მომსახურება ) ერთობლივ შემოსავალში შეიტანება საბაზრო ღირებულებით ; ბ ) მე -15 და მე -16 უჯრებში � სასაქონლო - მატერიალური ფასეულობათა ღირებულება ( გარდა უსასყიდლოდ ( ჩუქებით ) მიღებული ) შესაბამისად , საანგარიშო პერიოდის დასაწყისისათვის და საანგარიშო პერიოდის ბოლოსათვის ( საქართველოს საგადასახადო კოდექსის 145- ე მუხლის მე -2 ნაწილი ); გ ) მე -17 უჯრაში � შემოსავლის მიღებასთან დაკავშირებული საქართველოს საგადასახადო კოდექსის შესაბამისად გამოქვითვას დაქვემდებარებული ხარჯები ( გარდა კაპიტალიზებადი ხარჯებისა ), მათ შორის : გ . ა ) მე -18 უჯრაში � საანგარიშო პერიოდში გამოქვითვას დაქვემდებარებული სასაქონლო - მატერიალური ფასეულობის ღირებულება ( გარდა კაპიტალიზებადი ფასეულობისა ). მათ შორის , ეკონომიკური საქმიანობისათვის გამოყენებული უსასყიდლოდ ( ჩუქებით ) მიღებული სასაქონლო - მატერიალური ფასეულობა ; გ . ბ ) მე -19 უჯრაში � საანგარიშო პერიოდში გახარჯული ელექტროენერგიის ღირებულება ; გ . გ ) მე -20 უჯრაში � საქართველოს საგადასახადო კოდექსის 101- ე მუხლის შესაბამისად ხელფასის ( სარგებელის ) სახით გაწეული ( ფაქტობრივად გაცემული ხელფასი ) ხარჯი ; გ . დ ) 21- ე უჯრაში - კრედიტისათვის ( სესხისათვის ) გადახდილი ან გადასახდელი პროცენტები , არა უმეტეს საქართველოს ფინანსთა მინისტრის მიერ დადგენილი წლიური პროცენტის ფარგლებში , შესაბამისი პერიოდის პროპორციულად ( საქართველოს საგადასახადო კოდექსის 107- ე მუხლი ); გ . ე ) 22- ე უჯრაში � რეალიზებულ საქონელთან ან მომსახურებასთან დაკავშირებული უიმედო ვალები , საქართველოს საგადასახადო კოდექსის 108- ე მუხლის შეზღუდვების გათვალისწინებით ; გ . ვ ) 23- ე უჯრაში � საამორტიზაციო ანარიცხები ძირითადი საშუალებების და არამატერიალური აქტივების მიხედვით , რომელიც გამოიანგარიშება საქართველოს საგადასახადო კოდექსის 111- ე , 113- ე , 114- ე და 119- ე მუხლების შესაბამისად ; გ . ზ ) 24- ე უჯრაში � 1000 ლარამდე ღირებულების ამორტიზაციას დაქვემდებარებული ძირითადი საშუალებების ღირებულება , რომელიც საქართველოს საგადასახადო კოდექსის ��������� �111- ე მუხლის მე -2 ნაწილის მიხედვით , ექსპლოატაციაში გადაცემისას სრულად გამოიქვითება ერთობლივი შემოსავლიდან ; გ . თ ) 25- ე უჯრაში � საქართველოს საგადასახადო კოდექსის 112- ე მუხლის მიხედვით საგადასახადო წლის განმავლობაში 100 პროცენტიანი ამორტიზაციის დარიცხვის გზით სრულად გამოქვითული ამორტიზაციას დაქვემდებარებული და ექსპლუატაციაში შესული ძირითადი საშუალებების ღირებულება . ამასთან , სრულად გამოქვითვის უფლება არ ვრცელდება ამხანაგობაში ( კაპიტალში ) შეტანილ , ლიზინგით გაცემულ და ისეთ ძირითად საშუალებებზე , რომლებიც არ ექვემდებარება ამორტიზაციას ; � გ . ი ) 26- ე უჯრაში � საქართველოს საგადასახადო კოდექსი 111- ე მუხლის მე -3 ნაწილის თვითეულ ჯგუფში შემავალი , ეკონომიკური საქმიანობისათვის გამოყენებული ძირითადი საშუალების რემონტის ხარჯები , რომლის ოდენობა არ უნდა აღემატებოდეს შესაბამისი ჯგუფის ღირებულებითი ბალანსის 5 პროცენტს . ამასთან , თუ ამხანაგობა ძირითადი საშუალებების გამოქვითვისას იყენებს საქართველოს საგადასახადო კოდექსის 112- ე მუხლის ნორმას , მაშინ ძირითადი საშუალებების აღნიშნული ნაწილისათვის რემონტის ხარჯებთან მიმართებაში 5- პროცენტიანი შეზღუდვის წესი არ გამოიყენება ; გ . კ ) 27- ე უჯრაში � გამოქვითვას დაქვემდებარებული ნებისმიერი ხარჯი , რომელიც დაკავშირებულია შემოსავლის მიღებასთან და არ არის ასახული სხვა უჯრებში , როგორიცაა : გ . კ . ა ) სადაზღვევო ხარჯები , საქართველოს საგადასახადო კოდექსის 118- ე მუხლის შესაბამისად ; გ . კ . ბ ) წარმომადგენლობითი ხარჯები , რომლებიც განისაზღვრება საქართველოს საგადასახადო კოდექსის მე -8 მუხლის 33- ე ნაწილის მიხედვით . ამასთან მისი ოდენობა საქართველოს საგადასახადო კოდექსის 116- ე მუხლის შესაბამისად , არ უნდა აღემატებოდეს საგადასახადო წლის განმავლობაში მიღებული ერთობლივი შემოსავალის ( უჯრა 14) ერთ პროცენტს ; გ . კ . გ ) სამეცნიერო - კვლევითი , საპროექტო და საცდელ - საკონსტრუქტორო მომსახურების ხარჯები საქართველოს საგადასახადო კოდექსის 110- ე მუხლის მიხედვით ; გ . კ . დ ) საანგარიშო წელს ბიოლოგიურ აქტივზე ფაქტობრივად გაწეული ხარჯი ; გ . კ . ე ) გამოქვითვას დაქვემდებარებული სხვა ნებისმიერი ხარჯი ( გარდა საქველმოქმედო ორგანიზაციებზე გაცემული შეწირულობებისა და გადახდის წყაროსთან დაკავებული გადასახადებისა ); დ ) 28- ე უჯრაში � მე -15 და მე -17 უჯრებში ასახულ მონაცემთა ჯამი ; ე ) 29- ე უჯრაში � მე -14 და მე -16 უჯრებში ასახულ მონაცემთა ჯამი ; ვ ) 30- ე უჯრაში � საანგარიშო წლის შემოსავლის ( უჯრა 29) გადამეტება გამოქვითვებზე ( უჯრა 28), რომელიც შეადგენს 29- ე და 28- ე უჯრების მონაცემთა დადებით სხვაობას ; ზ ) 31- ე უჯრაში � საქართველოს საგადასახადო კანონმდებლობის მიხედვით მოგების გადასახადით დაბეგვრისაგან გათავისუფლებული მოგება ( შემოსავალი ). აგრეთვე გამოქვითვას დაქვემდებარებული საქველმოქმედო ორგანიზაციებზე გაცემული შეწირულობის თანხები , რომელიც საქართველოს საგადასახადო კოდექსის 117- ე მუხლის შესაბამისად არ უნდა აღემატებოდეს 30- ე უჯრაში ( შემოსავლების გადამეტება გამოქვითებზე ) ასახული თანხის 10 პროცენტს ; � თ ) 32- ე უჯრაში � ამხანაგობის წილის მფლობელებზე ( წევრებზე ) მისაკუთვნებელი მოგება , რომელიც მიიღება 30- ე უჯრაში ასახულ მონაცემს გამოკლებული 31- ე უჯრაში ასახული მონაცემი . ი ) 33- ე უჯრაში � გამოქვითების გადამეტება შემოსავალზე ( ზარალი ), რომელიც მიიღება 29- ე და 28- ე უჯრებში ასახულ მონაცემთა უარყოფითი სხვაობით ;
6.დეკლარაციის მე -4 ნაწილის საინფორმაციო ცხრილში აისახება ინფორმაცია ამხანაგობის წილის მფლობელიების ( წევრების ) რეკვიზიტის და მათზე მოგების / ზარალის მიკუთვნების შესახებ . ��� მუხლი 44. განსაკუთრებული პირობების შედეგად განადგურებული და დაზიანებული აქტივების ჩამოწერა �1. განსაკუთრებული პირობების მოქმედებისას პირს უფლება აქვს საომარი მოქმედების შედეგად განადგურებული და დაზიანებიული ფასეულობა ( რომელმაც დაკარგა ან შეუმცირდა ღირებულება ) და ოკუპირებულ ტერიტორიაზე არსებული აქტივების ღირებულება ჩამოწეროს საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს დავების საბჭოს გადაწყვეტილების საფუძველზე .
2.აქტივების ჩამოწერის შესახებ საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს წარედგინება განცხადება №II-11 დანართის მიხედვით . �№II-11 დანართი აქტივების ჩამოწერის შესახებ საქართველოს ფინანსთა სამინისტროში წარსადგენი განაცხადი გადასახადის გადამხდელი ������������������������������������������������������������ გადამხდელის საიდენტიფიკაციო ნომერი ���������������������������������������������� მისამართი �������������������������������������������������������������������������� განსაკუთრებული პირობების მოქმედებისას საომარი მოქმედების შედეგად განადგურებული , დაზიანებული ფასეულობების და ოკუპირებულ ტერიტორიაზე არსებული ( დარჩენილი აქტივების ჩამოწერის შესახებ გ ა ნ ც ხ ა დ ე ბ ა წარმოგიდგენთ მონაცემებს საომარი მოქმედების შედეგად განადგურებული , დაზიანებული და ოკუპირებულ ტერიტორიაზე არსებული ( დარჩენილი ) აქტივების შესახებ ����������������������������������������������������������������������������������������������� �(ლარი) № დასახელება განადგურებული ოკუპირებულ ტერიტორიაზე არსებული ( დარჩენილი ) დაზიანებით მიღებული ზარალი შენიშვნა 1 2 3 4 5 6 1 სასაქონლო - მატერიალური ფასეულობა ( განცხადების ფორმის � ა � დანართი ) 2 ძირითადი საშუალებები ( განცხადების � ბ � დანართი ) 3 სხვა ფასეულობა ( აქტივი ) გთხოვთ, განიხილოთ აღნიშნული განცხადება და ნება დაგვრთოთ, მოცემული ფასეულობების (აქტივების) მიმართ განვახორციელოთ საქართველოს საგადასახადო კოდექსის 78-ე მუხლით განსაზღვრული ქმედებები. განცხადებას თან ერთვის: განცხადების ფორმა � ა� დანართი ����� ფურცელზე განცხადების ფორმა � ბ� დანართი ---------- ფურცელზე წერილობითი ინფორმაცია იმ ფაქტების და გარემოებების აღწერით, რა პირობებშიც მოხდა ქონების განადგურება, დაზიანება ან მიტოვება ������ ფურცელზე�������������������������������������������������� დამადასტურებელი დოკუმენტები (ასეთის არსებობის შემთხვევაში) ------------- ფურცელზე გადასახადის გადამხდელი �������������������� ������������ (გვარი)����������������������� �(სახელი) ხელმოწერა ��������������������������������� ხელმოწერის თარიღი ���������������---------������������ 200 წელი შენიშვნა: ა) გადასახადის გადამხდელს უფლება აქვს, საქმიანობის სპეციფიკიდან გამომდინარე, განცხადებას და მის დანართებს, საჭიროების მიხედვით, დაუმატოს ინფორმაცია შესაბამისი სვეტების (უჯრების) დამატებით. ბ) წერილობითი ინფორმაციის წარდგენა სავალდებულოა. განცხადების � ა� დანართი გადასახადის გადამხდელი ������������������������������������������ს/ნ �������� სასაქონლო-მატერიალური ფასეულობების ჩამონათვალი (ლარი) �№ დასახელება ზომის ერთეული ერთეულის სააღრიცხვო ფასი განადგურებული ოკუპირებულ ტერიტორიაზე არსებული ( დარჩენილი ) დაზიანებული შენიშვნა რაოდენიბა ღირებულება რაოდენიბა ღირებულება ღირებულება დაზიანებით მიღებული ზარალი 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ჯამი X X X X X � ხელმოწერა თარიღი შენიშვნა: დანართში არ შეიტანება ძირითად საშუალებად და არამატერიალურ აქტივად აღრიცხული ფასეულობა. განცხადების � ბ� დანართი �გადასახადის გადამხდელი����������������������������������������������������������� ს/ნ �����������������������- ძირითადი საშუალებების ჩამონათვალი (ლარი) �№ დასახელება შეძენის ( შექმნის ) წელი , თარიღი აქტივის მაიტენდიფი ცირებელი ინფორმაცია განადგურებული ძირითადი საშუალებების ღირებულება ოკუპირებულ ტერიტორიაზე არსებული ( დარჩენილი ) ძირი . საშუალებების ღირებულება ძირითადი საშუალებების დაზიანების შედეგად შემცირებული ღირებულება შენიშვნა ჯამი X X �ხელმოწერა �თარიღი შენიშვნა: მაიდენტიფიცირებელ ინფორმაციად შეიძლება გამოყენებულ იქნეს სახელმწიფო, ქარხნული, ხელშეკრულების, ნებართვის, საინვენტარიზაციო და სხვა დამადასტურებელი დოკუმენტები.� ��� მუხლი 45. განსაკუთრებული პირობების მოქმედებისას საგადასახადო ანგარიშგების, გადასახადის და მიმდინარე გადასახდელების გადახდის გადავადება განსაკუთრებული პირობების მოქმედებისას, საქართველოს ფინანსთა მინისტრი უფლებამოსილია გააგრძელოს საგადასახადო დეკლარაციის/გაანგარიშების წარდგენის საქართველოს კანონმდებლობით გათვალისწინებული ვადები, აგრეთვე გადაავადოს ცალკეული გადასახადის მიხედვით გადასახადის და მიმდინარე გადასახდელების გადახდა. კარი III დამატებული ღირებულების გადასახადი თავი XII. რეგისტრაცია ��� �������

