1.საქონლის დროებითი შემოტანის საბაჟო დეკლარაციის რეგისტრაციის დღიდან საქართველოს საბაჟო კოდექსის 129-ე მუხლის მიხედვით იმპორტის გადასახდელების გადახდისაგან ნაწილობრივ გათავისუფლებული საქონლის საქართველოს საბაჟო ტერიტორიაზე ყოფნის ყოველ სრულ და არასრულ კალენდარულ თვეზე გადაიხდევინება აქციზის იმ თანხის 3 პროცენტი, რომელიც გადაიხდევინებოდა საქონლის დროებითი შემოტანის საბაჟო დეკლარაციის რეგისტრაციის დღეს ამ საქონლის თავისუფალ მიმოქცევაში გაშვებისას. აღნიშნული თანხის გადახდა უნდა განხორციელდეს ყოველთვიურად, არა უგვიანეს საანგარიშო თვის მომდევნო თვის 15 რიცხვისა, ხოლო ბოლო გადახდა – საქონლის დროებითი შემოტანის საბაჟო რეჟიმის დასრულების დღეს. დეკლარანტის სურვილის შემთხვევაში მთელი გადასახდელი თანხა შეიძლება გადახდილი იქნეს ერთდროულად.
2.თუ გადასახადებისა და სანქციების გადახდილი თანხების ჯამი აღემატება დარიცხული გადასახადებისა და სანქციების თანხების ჯამს , გადასახადის გადამხდელის / საგადასახადო აგენტის , სხვა ვალდებული პირის მოთხოვნის შემთხვევაში საგადასახადო ორგანო მოთხოვნიდან არა უგვიანეს 3 თვისა გადასახადის გადამხდელს / საგადასახადო აგენტს , სხვა ვალდებულ პირს უბრუნებს დარჩენილ თანხას სახელმწიფო ხაზინის ბიუჯეტის შემოსულობების ერთიანი ანგარიშის საგადასახადო შემოსავლის ზედმეტად გადახდილი თანხის დაბრუნების ქვეანგარიშიდან მასზე რიცხული ნაშთის ფარგლებში .
3.თუ გადასახადის გადამხდელის / საგადასახადო აგენტის , სხვა ვალდებული პირის მიერ ზედმეტად გადახდილი თანხა გადაიტანება სხვა გადასახადების ვალდებულებათა ანგარიშში , გადასახადის გადამხდელისათვის / საგადასახადო აგენტისათვის , სხვა ვალდებული პირისათვის გაგზავნილ შეტყობინებაში უნდა აღინიშნოს , რომელი გადასახადის ანგარიშზე ( ანგარიშებზე ) იქნა გადატანილი ზედმეტად გადახდილი თანხა .
4.გადასახადის გადამხდელის / საგადასახადო აგენტის , სხვა ვალდებული პირის მიერ ბიუჯეტში ზედმეტად გადახდილი თანხა სხვა პირის საგადასახადო დავალიანებების დაფარვის ანგარიშში არ გადაიტანება .
5.ცალკეული გადასახადის გადამხდელის მიმართ, რომელიც ახორციელებს ელექტრონულ დეკლარირებას, საქართველოს ფინანსთა მინისტრის მიერ დადგენილი წესით და პირობებით შესაძლებელია განხორციელდეს ზედმეტად გადახდილი გადასახადის თანხის ავტომატური დაბრუნება ან საბაჟო გადასახდელებში ჩათვლა.
ცვლილების შედარება· წინა რედაქცია → ბოლო რედაქცია
1. თუ კონკრეტული გადასახადისსაქონლისანდროებითი/შემოტანისდასაბაჟოსანქციისდეკლარაციისგადახდილირეგისტრაციისთანხადღიდანაღემატებასაქართველოსდარიცხულისაბაჟოგადასახადისკოდექსისან129-ე/მუხლისდამიხედვითსანქციისიმპორტისთანხასგადასახდელების,გადახდისაგანგადასახადისნაწილობრივგადამხდელისგათავისუფლებული/საქონლისსაგადასახადოსაქართველოსაგენტისსაბაჟო,ტერიტორიაზესხვაყოფნისვალდებულიყოველპირისსრულმოთხოვნისდაშემთხვევაშიარასრულსაგადასახადოკალენდარულორგანოთვეზე:გადაიხდევინებაააქციზის)იმზედმეტადთანხისგადახდილ3თანხასპროცენტი,გადასახადისრომელიცგადამხდელსგადაიხდევინებოდა/საქონლისსაგადასახადოდროებითიაგენტსშემოტანის,საბაჟოსხვადეკლარაციისვალდებულრეგისტრაციისპირსდღესჩაუთვლისამმომავალისაქონლისსაგადასახადოთავისუფალვალდებულებებისმიმოქცევაშიანგარიშშიგაშვებისას.;აღნიშნულიბთანხის)გადახდაზედმეტადუნდაგადახდილგანხორციელდესთანხასყოველთვიურად,გადაიტანსარასახელმწიფოუგვიანესხაზინისსაანგარიშობიუჯეტისთვისშემოსულობებისმომდევნოერთიანთვისანგარიშზე15გადასახადისრიცხვისა,გადამხდელისხოლო/ბოლოსაგადასახადოგადახდააგენტის–,საქონლისსხვადროებითივალდებულიშემოტანისპირისსაბაჟოსხვარეჟიმისგადასახადებისდასრულებისგადახდისდღეს.ანგარიშებშიდეკლარანტისკალენდარულისურვილისწლისშემთხვევაშიგანმავლობაშიმთელიგადასახადისგადასახდელისახეებშითანხამობილიზებულიშეიძლებასახსრებისგადახდილიფარგლებშიიქნეს.ერთდროულად. 2. თუ გადასახადებისა და სანქციების გადახდილი თანხების ჯამი აღემატება დარიცხული გადასახადებისა და სანქციების თანხების ჯამს , გადასახადის გადამხდელის / საგადასახადო აგენტის , სხვა ვალდებული პირის მოთხოვნის შემთხვევაში საგადასახადო ორგანო მოთხოვნიდან არა უგვიანეს 3 თვისა გადასახადის გადამხდელს / საგადასახადო აგენტს , სხვა ვალდებულ პირს უბრუნებს დარჩენილ თანხას სახელმწიფო ხაზინის ბიუჯეტის შემოსულობების ერთიანი ანგარიშის საგადასახადო შემოსავლის ზედმეტად გადახდილი თანხის დაბრუნების ქვეანგარიშიდან მასზე რიცხული ნაშთის ფარგლებში . 3. თუ გადასახადის გადამხდელის / საგადასახადო აგენტის , სხვა ვალდებული პირის მიერ ზედმეტად გადახდილი თანხა გადაიტანება სხვა გადასახადების ვალდებულებათა ანგარიშში , გადასახადის გადამხდელისათვის / საგადასახადო აგენტისათვის , სხვა ვალდებული პირისათვის გაგზავნილ შეტყობინებაში უნდა აღინიშნოს , რომელი გადასახადის ანგარიშზე ( ანგარიშებზე ) იქნა გადატანილი ზედმეტად გადახდილი თანხა . 4. გადასახადის გადამხდელის / საგადასახადო აგენტის , სხვა ვალდებული პირის მიერ ბიუჯეტში ზედმეტად გადახდილი თანხა სხვა პირის საგადასახადო დავალიანებების დაფარვის ანგარიშში არ გადაიტანება . 5. ცალკეული გადასახადის გადამხდელის მიმართ, რომელიც ახორციელებს ელექტრონულ დეკლარირებას, საქართველოს ფინანსთა მინისტრის მიერ დადგენილი წესით და პირობებით შესაძლებელია განხორციელდეს ზედმეტად გადახდილი გადასახადის თანხის ავტომატური დაბრუნება ან საბაჟო გადასახდელებში ჩათვლა. საქართველოს 2006 წლის 28 აპრილის კანონი №2955 - სსმ I, №11, 01.05.2006წ., მუხ.84 საქართველოს 2009 წლის 1 დეკემბრის კანონი №2191 - სსმ I, №40, 07.12.2009წ., მუხ.297 საქართველოს 2010 წლის 21 ივლისის კანონი №3489 - სსმ I, №43, 26.07.2010წ., მუხ.272
რედაქციების შედარება
1. თუ კონკრეტული გადასახადის ან / და სანქციის გადახდილი თანხა აღემატება დარიცხული გადასახადის ან / და სანქციის თანხას , გადასახადის გადამხდელის / საგადასახადო აგენტის , სხვა ვალდებული პირის მოთხოვნის შემთხვევაში საგადასახადო ორგანო : ა ) ზედმეტად გადახდილ თანხას გადასახადის გადამხდელს / საგადასახადო აგენტს , სხვა ვალდებულ პირს ჩაუთვლის მომავალი საგადასახადო ვალდებულებების ანგარიშში ; ბ ) ზედმეტად გადახდილ თანხას გადაიტანს სახელმწიფო ხაზინის ბიუჯეტის შემოსულობების ერთიან ანგარიშზე გადასახადის გადამხდელის / საგადასახადო აგენტის , სხვა ვალდებული პირის სხვა გადასახადების გადახდის ანგარიშებში კალენდარული წლის განმავლობაში გადასახადის სახეებში მობილიზებული სახსრების ფარგლებში . 2. თუ გადასახადებისა და სანქციების გადახდილი თანხების ჯამი აღემატება დარიცხული გადასახადებისა და სანქციების თანხების ჯამს , გადასახადის გადამხდელის / საგადასახადო აგენტის , სხვა ვალდებული პირის მოთხოვნის შემთხვევაში საგადასახადო ორგანო მოთხოვნიდან არა უგვიანეს 3 თვისა გადასახადის გადამხდელს / საგადასახადო აგენტს , სხვა ვალდებულ პირს უბრუნებს დარჩენილ თანხას სახელმწიფო ხაზინის ბიუჯეტის შემოსულობების ერთიანი ანგარიშის საგადასახადო შემოსავლის ზედმეტად გადახდილი თანხის დაბრუნების ქვეანგარიშიდან მასზე რიცხული ნაშთის ფარგლებში . 3. თუ გადასახადის გადამხდელის / საგადასახადო აგენტის , სხვა ვალდებული პირის მიერ ზედმეტად გადახდილი თანხა გადაიტანება სხვა გადასახადების ვალდებულებათა ანგარიშში , გადასახადის გადამხდელისათვის / საგადასახადო აგენტისათვის , სხვა ვალდებული პირისათვის გაგზავნილ შეტყობინებაში უნდა აღინიშნოს , რომელი გადასახადის ანგარიშზე ( ანგარიშებზე ) იქნა გადატანილი ზედმეტად გადახდილი თანხა . 4. გადასახადის გადამხდელის / საგადასახადო აგენტის , სხვა ვალდებული პირის მიერ ბიუჯეტში ზედმეტად გადახდილი თანხა სხვა პირის საგადასახადო დავალიანებების დაფარვის ანგარიშში არ გადაიტანება . 5. ცალკეულ შემთხვევაში ცალკეული გადასახადის გადამხდელებისგადამხდელის მიმართ, რომლებიცრომელიცახორციელებენახორციელებს ელექტრონულ დეკლარირებას, შესაძლებელიასაქართველოსგანხორციელდესფინანსთაზედმეტადმინისტრისგადახდილიმიერგადასახადისდადგენილითანხისწესითავტომატურიდადაბრუნება.პირობებითშესაძლებელია განხორციელდეს ზედმეტად გადახდილი გადასახადის თანხის ავტომატური დაბრუნების წესსა და პირობებსდაბრუნებაგანსაზღვრავსანსაქართველოსსაბაჟოფინანსთაგადასახდელებშიმინისტრი.ჩათვლა. საქართველოს 2006 წლის 28 აპრილის კანონი №2955 - სსმ I, №11, 01.05.2006წ., მუხ.84 საქართველოს 2009 წლის 1 დეკემბრის კანონი №2191 - სსმ I, №40, 07.12.2009წ., მუხ.297 საქართველოს 2010 წლის 21 ივლისის კანონი №3489 - სსმ I, №43, 26.07.2010წ., მუხ.272