1.საქართველოს საწარმოსთვის ქონების, გარდა მიწისა, გადასახადით დაბეგვრის ობიექტია მის ბალანსზე ძირითად საშუალებად აღრიცხული აქტივები (გარდა ბიოლოგიური აქტივებისა და საქართველოს რეზიდენტისაგან ლიზინგით მიღებული ქონებისა), დაუმონტაჟებელი მოწყობილობები, დაუმთავრებელი მშენებლობა და არამატერიალური აქტივები, აგრეთვე მის მიერ ლიზინგით გაცემული ქონება.
2.უცხოური საწარმოსთვის ქონების, გარდა მიწისა, გადასახადით დაბეგვრის ობიექტია საქართველოს ტერიტორიაზე არსებული, ამ მუხლის პირველი ნაწილით განსაზღვრული ქონება (მათ შორის, იჯარით, ქირით, უზუფრუქტით ან სხვა ამგვარი სახის ხელშეკრულების საფუძველზე გაცემული და საქართველოს ტერიტორიაზე არსებული ქონება).
2.უცხოური საწარმოსათვის ქონების, გარდა მიწისა, გადასახადით დაბეგვრის ობიექტია საქართველოს ტერიტორიაზე არსებული ამ მუხლის პირველი ნაწილით განსაზღვრული ქონება (მათ შორის, რეზიდენტი პირისათვის იჯარით, ქირით, უზუფრუქტით ან სხვა ამგვარი სახის ხელშეკრულების საფუძველზე გაცემული და საქართველოს ტერიტორიაზე არსებული ქონება).
3.ორგანიზაციისათვის ქონების, გარდა მიწისა, გადასახადით დაბეგვრის ობიექტია მის ბალანსზე რიცხული ამ მუხლის პირველი ნაწილით განსაზღვრული ქონება ან ქონების ნაწილი, რომელიც გამოიყენება ეკონომიკური საქმიანობისათვის.
4.ფიზიკური პირისათვის ქონების, გარდა მიწისა, გადასახადით დაბეგვრის ობიექტია მის საკუთრებაში არსებული ან ლიზინგით აღებული: ა) უძრავი ქონება (შენობა-ნაგებობები ან მათი ნაწილი), გარდა სამეწარმეო საქმიანობისათვის გამოყენებული, აგრეთვე იჯარით, ქირით, უზუფრუქტით ან სხვა ამგვარი სახის ხელშეკრულების საფუძველზე გაცემული ქონებისა; ბ) იჯარით, ქირით, უზუფრუქტით ან სხვა ამგვარი სახის ხელშეკრულების საფუძველზე გაცემული ქონება; გ) საქართველოში დადგენილი წესით რეგისტრირებული მსუბუქი ავტომობილები (საგარეო-ეკონომიკური საქმიანობის სასაქონლო ნომენკლატურის 8703 კოდით გათვალისწინებული საქონელი); დ) საქართველოში დადგენილი წესით რეგისტრირებული იახტები (კატარღები), თვითმფრინავები, შვეულმფრენები.
5.მეწარმე ფიზიკური პირისათვის, გარდა ამ მუხლის მე-4 ნაწილით განსაზღვრული ქონებისა და მიწისა, ქონების გადასახადით დაბეგვრის ობიექტია სამეწარმეო საქმიანობისათვის, აგრეთვე „მეწარმეთა შესახებ
ცვლილების შედარება· წინა რედაქცია → ბოლო რედაქცია
1. საქართველოს საწარმოსთვის ქონების, გარდა მიწისა, გადასახადით დაბეგვრის ობიექტია მის ბალანსზე ძირითად საშუალებად აღრიცხული აქტივები (გარდა ბიოლოგიური აქტივებისა და საქართველოს რეზიდენტისაგან ლიზინგით მიღებული ქონებისა), დაუმონტაჟებელი მოწყობილობები, დაუმთავრებელი მშენებლობა და არამატერიალური აქტივები, აგრეთვე მის მიერ ლიზინგით გაცემული ქონება. 2. უცხოური საწარმოსთვის ქონების, გარდა მიწისა, გადასახადით დაბეგვრის ობიექტია საქართველოს ტერიტორიაზე არსებული, ამ მუხლის პირველი ნაწილით განსაზღვრული ქონება (მათ შორის, იჯარით, ქირით, უზუფრუქტით ან სხვა ამგვარი სახის ხელშეკრულების საფუძველზე გაცემული და საქართველოს ტერიტორიაზე არსებული ქონება). 3.2.ორგანიზაციისათვისუცხოურიქონებისსაწარმოსათვის,ქონების, გარდა მიწისა ,მიწისა, გადასახადით დაბეგვრის ობიექტია მისსაქართველოსბალანსზეტერიტორიაზერიცხულიარსებული ამ მუხლის პირველი ნაწილით განსაზღვრული ქონება ან ქონების ნაწილი , რომელიც გამოიყენება ეკონომიკური საქმიანობისათვის . 4. ფიზიკური პირისთვის ქონების, გარდა მიწისა, გადასახადით დაბეგვრის ობიექტია(მათმისშორის,საკუთრებაშირეზიდენტიარსებულიპირისათვისუძრავიიჯარით,ქონებაქირით,(შენობა-ნაგებობებიუზუფრუქტით ან მათისხვანაწილი),ამგვარიდაუმთავრებელისახისმშენებლობახელშეკრულებისან/დასაფუძველზეიახტებიგაცემული(კატარღები),დათვითმფრინავები,საქართველოსშვეულმფრენები,ტერიტორიაზეაგრეთვეარსებულიარარეზიდენტისაგანქონება).ლიზინგით3.მიღებულიორგანიზაციისათვისქონებაქონების,ან/დაგარდაეკონომიკურიმიწისა,საქმიანობისგადასახადითგანხორციელებისდაბეგვრისშემთხვევაშიობიექტია მის ბალანსზე ძირითად საშუალებად აღრიცხული აქტივები (გარდა ბიოლოგიური აქტივებისა და საქართველოს რეზიდენტისაგან ლიზინგით მიღებული ქონებისა), დაუმონტაჟებელი მოწყობილობები და არამატერიალურირიცხულიაქტივები,ამაგრეთვემუხლისმისპირველიმიერნაწილითლიზინგითგანსაზღვრულიგაცემულიქონებაქონება.ან5.ქონების(ნაწილი,ამოღებულია).რომელიც6.გამოიყენებასაქართველოსეკონომიკურიანსაქმიანობისათვის.უცხოური4.საწარმოსთვის,ფიზიკურიორგანიზაციისთვისპირისათვისან/დაქონების,ფიზიკურიგარდაპირისთვისმიწისა, გადასახადით დაბეგვრის ობიექტია საგადასახადო წლის 1 აპრილის მდგომარეობით: ა)მის საკუთრებაში არსებული მიწა; ბ) კანონით გათვალისწინებულ სარგებლობაში ან ფაქტობრივ მფლობელობაშილიზინგითმყოფი,აღებული:სახელმწიფოა)საკუთრებაშიუძრავიარსებულიქონებამიწა.(შენობა-ნაგებობები7.ანამმათიკოდექსისნაწილი),271-გარდაესამეწარმეომუხლისსაქმიანობისათვისპირველიგამოყენებული,ნაწილისაგრეთვე„იჯარით,გქირით,“უზუფრუქტითქვეპუნქტითაანდასხვამეამგვარი-2სახისნაწილითხელშეკრულებისგანსაზღვრულისაფუძველზეპირებისათვისგაცემულიდაბეგვრისქონებისა;ობიექტადბ)განიხილებაიჯარით,ფაქტობრივქირით,მფლობელობაშიუზუფრუქტითარსებულიანშესაბამისისხვაქონებაამგვარი.სახისსაქართველოსხელშეკრულების2006საფუძველზეწლისგაცემული25ქონება;მაისისგ)კანონისაქართველოში№3138დადგენილი-წესითსსმრეგისტრირებულიI,მსუბუქი№18,ავტომობილები31.05.2006წ.,(საგარეო-ეკონომიკურიმუხ.132საქმიანობისსაქართველოსსასაქონლო2008ნომენკლატურისწლის 158703ივლისისკოდითკანონიგათვალისწინებული№206საქონელი);-დ)სსმსაქართველოშიI,დადგენილი№15,წესით22.07.2008წ.,რეგისტრირებულიმუხ.113იახტებისაქართველოს(კატარღები),2008თვითმფრინავები,წლის 26შვეულმფრენები.დეკემბრის5.კანონიმეწარმე№871ფიზიკური-პირისათვის,სსმგარდაI,ამ№41,მუხლის30.12.2008წ.,მე-4მუხ.306ნაწილითსაქართველოსგანსაზღვრული2009ქონებისაწლისდა17მიწისა,ივლისისქონებისკანონიგადასახადით№1527დაბეგვრის-ობიექტიასსმსამეწარმეოI,საქმიანობისათვის,№19,აგრეთვე24.07.2009წ.,„მეწარმეთამუხ.86შესახებ