4.მე-4–5 1 მუხლები ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით: „მუხლი 4. მეწარმე სუბიექტის რეგისტრაცია 1. ამ კანონის მე-2 მუხლით განსაზღვრული მეწარმე სუბიექტის მეწარმეთა და არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირების რეესტრში რეგისტრაცია სავალდებულოა.
2.მეწარმე სუბიექტის რეგისტრაციას ახორციელებს საქართველოს იუსტიციის სამინისტროს მმართველობის სფეროში მოქმედი საჯარო სამართლის იურიდიული პირი – საჯარო რეესტრის ეროვნული სააგენტო (შემდგომში – მარეგისტრირებელი ორგანო).
3.სამეწარმეო საქმიანობად არ ითვლება ფიზიკური პირების სახელოვნებო, სამეცნიერო, სამედიცინო, არქიტექტურული, საადვოკატო ან სანოტარო, სააუდიტო, საკონსულტაციო (მათ შორის, საგადასახადო კონსულტანტთა), სასოფლო-სამეურნეო ან სატყეო-სამეურნეო საქმიანობა, აგრეთვე ფიზიკური პირის ან იურიდიული პირის ან სხვა ორგანიზაციული წარმონაქმნის მიერ ელექტროენერგიის გამანაწილებელ ქსელთან მიერთებული მიკროსიმძლავრის ელექტროსადგურით სარგებლობა შესაბამისი კანონმდებლობით დადგენილი წესით. სასოფლო-სამეურნეო და სატყეო-სამეურნეო წარმოებები შეიძლება არსებობდეს ამ კანონის მე-2 მუხლით გათვალისწინებული სამართლებრივი ფორმით, თუ მოხდება მათი მეწარმეთა და არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირების რეესტრში რეგისტრაცია. რეგისტრაცია სავალდებულოა, თუ წარმოებაში მუდმივად დასაქმებულია მფლობელის ოჯახის არაწევრი ხუთი პირი მაინც.
4.მეწარმე სუბიექტის რეგისტრაცია ხორციელდება მის მიერ განცხადებული მისამართის მიხედვით, რომელზე გაგზავნის შემდეგაც წერილობითი შეტყობინება (კორესპონდენცია) ითვლება ოფიციალურად გაგზავნილ შეტყობინებად (კორესპონდენციად) (იურიდიული მისამართი).
5.საწარმოსათვის და უცხო ქვეყნის საწარმოს ფილიალისათვის საიდენტიფიკაციო ნომრის მინიჭება ხდება საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით.
6.2010 წლის 1 იანვრიდან ამონაწერს მეწარმეთა და არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირების რეესტრიდან აქვს იგივე ძალა, რაც საგადასახადო რეგისტრაციის მოწმობას.
7.მეწარმეთა და არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირების რეესტრის წარმოების პირობები და რეესტრიდან ამონაწერების ფორმები განისაზღვრება საქართველოს იუსტიციის მინისტრის ბრძანებით დამტკიცებული „მეწარმეთა და არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირების რეგისტრაციის შესახებ ინსტრუქციით 4. მე-4–5 1 მუხლები ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით: „მუხლი 4. მეწარმე სუბიექტის რეგისტრაცია 1. ამ კანონის მე-2 მუხლით განსაზღვრული მეწარმე სუბიექტის მეწარმეთა და არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირების რეესტრში რეგისტრაცია სავალდებულოა.
2.მეწარმე სუბიექტის რეგისტრაციას ახორციელებს საქართველოს იუსტიციის სამინისტროს მმართველობის სფეროში მოქმედი საჯარო სამართლის იურიდიული პირი – საჯარო რეესტრის ეროვნული სააგენტო (შემდგომში – მარეგისტრირებელი ორგანო).
3.სამეწარმეო საქმიანობად არ ითვლება ფიზიკური პირების სახელოვნებო, სამეცნიერო, სამედიცინო, არქიტექტურული, საადვოკატო ან სანოტარო, სააუდიტო, საკონსულტაციო (მათ შორის, საგადასახადო კონსულტანტთა), სასოფლო-სამეურნეო ან სატყეო-სამეურნეო საქმიანობა, აგრეთვე ფიზიკური პირის ან იურიდიული პირის ან სხვა ორგანიზაციული წარმონაქმნის მიერ ელექტროენერგიის გამანაწილებელ ქსელთან მიერთებული მიკროსიმძლავრის ელექტროსადგურით სარგებლობა შესაბამისი კანონმდებლობით დადგენილი წესით. სასოფლო-სამეურნეო და სატყეო-სამეურნეო წარმოებები შეიძლება არსებობდეს ამ კანონის მე-2 მუხლით გათვალისწინებული სამართლებრივი ფორმით, თუ მოხდება მათი მეწარმეთა და არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირების რეესტრში რეგისტრაცია. რეგისტრაცია სავალდებულოა, თუ წარმოებაში მუდმივად დასაქმებულია მფლობელის ოჯახის არაწევრი ხუთი პირი მაინც.
4.მეწარმე სუბიექტის რეგისტრაცია ხორციელდება მის მიერ განცხადებული მისამართის მიხედვით, რომელზე გაგზავნის შემდეგაც წერილობითი შეტყობინება (კორესპონდენცია) ითვლება ოფიციალურად გაგზავნილ შეტყობინებად (კორესპონდენციად) (იურიდიული მისამართი).
5.საწარმოსათვის და უცხო ქვეყნის საწარმოს ფილიალისათვის საიდენტიფიკაციო ნომრის მინიჭება ხდება საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით.
6.2010 წლის 1 იანვრიდან ამონაწერს მეწარმეთა და არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირების რეესტრიდან აქვს იგივე ძალა, რაც საგადასახადო რეგისტრაციის მოწმობას.
7.მეწარმეთა და არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირების რეესტრის წარმოების პირობები და რეესტრიდან ამონაწერების ფორმები განისაზღვრება საქართველოს იუსტიციის მინისტრის ბრძანებით დამტკიცებული „მეწარმეთა და არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირების რეგისტრაციის შესახებ ინსტრუქციით 1. ფიზიკური პირი ინდივიდუალურ მეწარმედ რეგისტრაციისათვის/ცვლილების რეგისტრაციისათვის მარეგისტრირებელ ორგანოს წარუდგენს განცხადებას და პირადობის დამადასტურებელ მოწმობას, პირადობის ნეიტრალურ მოწმობას ან ნეიტრალურ სამგზავრო დოკუმენტს . განცხადებაში უნდა მიეთითოს: ა) განმცხადებლის სახელი; ბ) ინფორმაცია საწარმოს ადგილსამყოფლის (იურიდიული მისამართის) შესახებ; გ) განმცხადებლის პირადი ნომერი; დ) განცხადების შევსების თარიღი; ე) განმცხადებლის ხელმოწერა.
2.მეწარმე სუბიექტის რეგისტრაციას ახორციელებს საქართველოს იუსტიციის სამინისტროს მმართველობის სფეროში მოქმედი საჯარო სამართლის იურიდიული პირი – საჯარო რეესტრის ეროვნული სააგენტო (შემდგომში – მარეგისტრირებელი ორგანო).
3.სამეწარმეო საქმიანობად არ ითვლება ფიზიკური პირების სახელოვნებო, სამეცნიერო, სამედიცინო, არქიტექტურული, საადვოკატო ან სანოტარო, სააუდიტო, საკონსულტაციო (მათ შორის, საგადასახადო კონსულტანტთა), სასოფლო-სამეურნეო ან სატყეო-სამეურნეო საქმიანობა, აგრეთვე ფიზიკური პირის ან იურიდიული პირის ან სხვა ორგანიზაციული წარმონაქმნის მიერ ელექტროენერგიის გამანაწილებელ ქსელთან მიერთებული მიკროსიმძლავრის ელექტროსადგურით სარგებლობა შესაბამისი კანონმდებლობით დადგენილი წესით. სასოფლო-სამეურნეო და სატყეო-სამეურნეო წარმოებები შეიძლება არსებობდეს ამ კანონის მე-2 მუხლით გათვალისწინებული სამართლებრივი ფორმით, თუ მოხდება მათი მეწარმეთა და არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირების რეესტრში რეგისტრაცია. რეგისტრაცია სავალდებულოა, თუ წარმოებაში მუდმივად დასაქმებულია მფლობელის ოჯახის არაწევრი ხუთი პირი მაინც.
4.მე-4–5 1 მუხლები ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით: „მუხლი 4. მეწარმე სუბიექტის რეგისტრაცია 1. ამ კანონის მე-2 მუხლით განსაზღვრული მეწარმე სუბიექტის მეწარმეთა და არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირების რეესტრში რეგისტრაცია სავალდებულოა.
2.მეწარმე სუბიექტის რეგისტრაციას ახორციელებს საქართველოს იუსტიციის სამინისტროს მმართველობის სფეროში მოქმედი საჯარო სამართლის იურიდიული პირი – საჯარო რეესტრის ეროვნული სააგენტო (შემდგომში – მარეგისტრირებელი ორგანო).
3.სამეწარმეო საქმიანობად არ ითვლება ფიზიკური პირების სახელოვნებო, სამეცნიერო, სამედიცინო, არქიტექტურული, საადვოკატო ან სანოტარო, სააუდიტო, საკონსულტაციო (მათ შორის, საგადასახადო კონსულტანტთა), სასოფლო-სამეურნეო ან სატყეო-სამეურნეო საქმიანობა, აგრეთვე ფიზიკური პირის ან იურიდიული პირის ან სხვა ორგანიზაციული წარმონაქმნის მიერ ელექტროენერგიის გამანაწილებელ ქსელთან მიერთებული მიკროსიმძლავრის ელექტროსადგურით სარგებლობა შესაბამისი კანონმდებლობით დადგენილი წესით. სასოფლო-სამეურნეო და სატყეო-სამეურნეო წარმოებები შეიძლება არსებობდეს ამ კანონის მე-2 მუხლით გათვალისწინებული სამართლებრივი ფორმით, თუ მოხდება მათი მეწარმეთა და არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირების რეესტრში რეგისტრაცია. რეგისტრაცია სავალდებულოა, თუ წარმოებაში მუდმივად დასაქმებულია მფლობელის ოჯახის არაწევრი ხუთი პირი მაინც.
4.მეწარმე სუბიექტის რეგისტრაცია ხორციელდება მის მიერ განცხადებული მისამართის მიხედვით, რომელზე გაგზავნის შემდეგაც წერილობითი შეტყობინება (კორესპონდენცია) ითვლება ოფიციალურად გაგზავნილ შეტყობინებად (კორესპონდენციად) (იურიდიული მისამართი).
5.საწარმოსათვის და უცხო ქვეყნის საწარმოს ფილიალისათვის საიდენტიფიკაციო ნომრის მინიჭება ხდება საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით.
6.2010 წლის 1 იანვრიდან ამონაწერს მეწარმეთა და არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირების რეესტრიდან აქვს იგივე ძალა, რაც საგადასახადო რეგისტრაციის მოწმობას.
7.მეწარმეთა და არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირების რეესტრის წარმოების პირობები და რეესტრიდან ამონაწერების ფორმები განისაზღვრება საქართველოს იუსტიციის მინისტრის ბრძანებით დამტკიცებული „მეწარმეთა და არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირების რეგისტრაციის შესახებ ინსტრუქციით 5. საწარმოსათვის და უცხო ქვეყნის საწარმოს ფილიალისათვის საიდენტიფიკაციო ნომრის მინიჭება ხდება საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით.
6.2010 წლის 1 იანვრიდან ამონაწერს მეწარმეთა და არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირების რეესტრიდან აქვს იგივე ძალა, რაც საგადასახადო რეგისტრაციის მოწმობას.
7.მეწარმეთა და არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირების რეესტრის წარმოების პირობები და რეესტრიდან ამონაწერების ფორმები განისაზღვრება საქართველოს იუსტიციის მინისტრის ბრძანებით დამტკიცებული „მეწარმეთა და არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირების რეგისტრაციის შესახებ ინსტრუქციით 5. საწარმოს (ინდივიდუალური საწარმოს გარდა) სახელმწიფო და საგადასახადო რეგისტრაციის პირობები 5.1. საწარმოს (ინდივიდუალური საწარმოს გარდა) სახელმწიფო და საგადასახადო რეგისტრაცია ხდება ამ მუხლით გათვალისწინებული განცხადებისა და შესაბამისი ორგანიზაციულ-სამართლებრივი ფორმის საწარმოსათვის დადგენილი დოკუმენტების წარდგენის საფუძველზე.
5.2. განცხადება შეიტანება რეგისტრაციაზე უფლებამოსილ საგადასახადო ორგანოში საზოგადოების ადგილსამყოფლის მიხედვით.
5.3. განცხადება სავალდებულო წესით უნდა შეიცავდეს:
5.3.1. ყველა საწარმოსათვის: ა) საფირმო სახელწოდებას (ფირმას); ბ) ორგანიზაციულ-სამართლებრივ ფორმას; გ) ადგილსამყოფელს (იურიდიულ მისამართს); დ) ყოველი დამფუძნებელი პარტნიორის სახელს, გვარს, საცხოვრებელ ადგილს, მოქალაქეობას, პირადობის დამადასტურებელი დოკუმენტის სახელწოდებას, ნომერს, პირად ნომერს, ხოლო თუ დამფუძნებელი იურიდიული პირია – მის საფირმო სახელწოდებას და რეგისტრაციის მონაცემებს (იურიდიული მისამართი, იმ ორგანოს დასახელება, რომელმაც რეგისტრაციაში გაატარა იურიდიული პირი, რეგისტრაციის თარიღი და საიდენტიფიკაციო ნომერი, ორგანიზაციულ-სამართლებრივი ფორმა, მისი წარმომადგენლის მონაცემები); ე) წარმომადგენლობის უფლებამოსილებას.
5.3.2. კომანდიტური საზოგადოებისათვის, ამ კანონის მე-5 მუხლის 5.3.1 პუნქტში მოცემულის გარდა, დამატებით საჭიროა მიეთითოს ყოველი კომანდიტის შესატანის ოდენობა და წარმოდგენილ იქნეს საბუთი ფაქტობრივად განხორციელებული შენატანის შესახებ.
5.3.3. შეზღუდული პასუხისმგებლობის საზოგადოებისათვის, სააქციო საზოგადოებისა და კოოპერატივისათვის, ამ მუხლის 5.3.1 პუნქტში მოცემულის გარდა, დამატებით საჭიროა მიეთითოს: ა) საწესდებო კაპიტალის ოდენობა და საბუთი შესრულებული შენატანის შესახებ; ბ) საწარმოს ხელმძღვანელის (ყოველი დირექტორის) სახელი, გვარი, საცხოვრებელი ადგილი, მოქალაქეობა, პირადობის დამადასტურებელი დოკუმენტის სახელწოდება, ნომერი, პირადი ნომერი.
5.4. განცხადებას სახელმწიფო და საგადასახადო რეგისტრაციის შესახებ ხელს აწერს ხელმძღვანელობითი უფლებამოსილების პირი.
5.4 1 . შეზღუდული პასუხისმგებლობის საზოგადოებაში წილის გირავნობის სარეგისტრაციოდ წარმოდგენილი უნდა იქნეს: ა) დამგირავებლისა და მოგირავნის მიერ შედგენილი განცხადება; ბ) სანოტარო წესით დამოწმებული წილის გირავნობის ხელშეკრულება; გ) საზოგადოების ან პარტნიორთა თანხმობა, თუ ეს გათვალისწინებულია საზოგადოების წესდებით.
5.5. განცხადებას ერთვის შემდეგი დოკუმენტები: ა) საზოგადოების წესდება (2 ეგზემპლარი); ბ) არაფულადი შესატანით დაფუძნებისას – შესატანის შეფასების დამადასტურებელი საბუთი; გ) შეზღუდული პასუხისმგებლობისა და სააქციო საზოგადოებებისათვის – დოკუმენტები დირექტორების დანიშვნის შესახებ; დ) სარეგისტრაციო მოსაკრებლის გადახდის დამადასტურებელი დოკუმენტი.
5.6. პირები, რომლებმაც უნდა წარმოადგინონ საზოგადოება, ვალდებული არიან, წარადგინონ ხელმოწერის ის ნიმუშები, რომლებსაც საქმიან ურთიერთობებში გამოიყენებენ.
5.7. სახელმწიფო და საგადასახადო რეგისტრაციისათვის წარსადგენი ხელმძღვანელობითი უფლებამოსილების პირის ხელმოწერის ნიმუში, აგრეთვე თანდართული დოკუმენტები ან მათი ასლები მოითხოვს ნოტარიულ დამოწმებას (დადასტურებას). მუხლი 5 1 . ინდივიდუალური საწარმოს სახელმწიფო და საგადასახადო რეგისტრაციის წესი და პირობები 5 1 .1. ინდივიდუალური საწარმოს სახელმწიფო და საგადასახადო რეგისტრაციისათვის ინდივიდუალური მეწარმე ან საწარმოს წარმომადგენლობაზე უფლებამოსილი პირი დაზღვეული წერილით თავისი საქმიანობის ადგილის მიხედვით რეგისტრაციაზე უფლებამოსილ საგადასახადო ორგანოში გზავნის ან უშუალოდ წარადგენს განცხადებას 2 ეგზემპლარად. 5 1 .2. განცხადების შესავსებად პირს უფლება აქვს, გამოიყენოს საგადასახადო ორგანოს მიერ გაცემული განცხადების ფორმა ან მისი ასლი. ნებისმიერ პირს უფლება აქვს, საგადასახადო ორგანოში დაუბრკოლებლად მიიღოს განცხადების ფორმა, აგრეთვე თავისუფლად და უნებართვოდ გადაიღოს მისი ასლი. 5 1 .3. განცხადების ორივე ეგზემპლარი უნდა დამოწმდეს სანოტარო წესით. 5 1 .4. შევსებული განცხადების ფორმა უნდა შეიცავდეს შემდეგ მონაცემებს: ა) საფირმო სახელწოდებას; ბ) ინდივიდუალური მეწარმის სახელს, გვარს, მოქალაქეობას, საცხოვრებელ ადგილს, პირადობის დამადასტურებელი დოკუმენტის (მოწმობის, პასპორტის) ნომერს, პირად ნომერს; გ) ინდივიდუალური საწარმოს ადგილსამყოფელს (საქმიანობის ადგილს); დ) ინდივიდუალური მეწარმის ხელმოწერას. 5 1 .5. რეგისტრაციაზე უფლებამოსილი საგადასახადო ორგანო ვალდებულია, ინდივიდუალური საწარმო სახელმწიფო და საგადასახადო რეგისტრაციაში გაატაროს განცხადების წარდგენიდან 1 სამუშაო დღის ვადაში. დაუშვებელია სხვა, ამ მუხლით გაუთვალისწინებელი დოკუმენტის ან ინფორმაციის მოთხოვნა. თუ ამ ვადაში განმცხადებელს წერილობით არ ეცნობა მოტივირებული უარის შესახებ, ინდივიდუალური საწარმო რეგისტრირებულად ჩაითვლება. საგადასახადო ორგანო ვალდებულია, რეგისტრირებულ ინდივიდუალურ საწარმოს მიანიჭოს საიდენტიფიკაციო ნომერი და დაუყოვნებლივ გასცეს შესაბამისი სახელმწიფო და საგადასახადო რეგისტრაციის მოწმობა. 5 1 .6. ინდივიდუალური საწარმოს რეგისტრაციაზე უარის თქმა შესაძლებელია მხოლოდ იმ შემთხვევაში, თუ: ა) განცხადება არ არის წარდგენილი 2 ეგზემპლარად; ბ) განცხადების თითოეული ეგზემპლარი არ არის დამოწმებული სანოტარო წესით. 5 1 .7. სამეწარმეო რეესტრში შეიტანება ამ მუხლის 51.4 პუნქტის „ა
ცვლილების შედარება· წინა რედაქცია → ბოლო რედაქცია
4. მე-4–5 1 მუხლები ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით: „მუხლი 4. მეწარმე სუბიექტის რეგისტრაცია 1. ესამკანონიკანონისაწესრიგებსმე-2სამეწარმეომუხლითსაქმიანობისგანსაზღვრულისუბიექტთამეწარმესამართლებრივსუბიექტისფორმებს.მეწარმეთადა არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირების რეესტრში რეგისტრაცია სავალდებულოა. 2. სამეწარმეომეწარმესაქმიანობადსუბიექტისმიიჩნევარეგისტრაციასმართლზომიერიახორციელებსდასაქართველოსარაერთჯერადიიუსტიციისსაქმიანობა,სამინისტროსრომელიცმმართველობისხორციელდებასფეროშიმოგებისმოქმედიმიზნით,საჯაროდამოუკიდებლადსამართლისდაიურიდიულიორგანიზებულად.პირი– საჯარო რეესტრის ეროვნული სააგენტო (შემდგომში – მარეგისტრირებელი ორგანო). 3. სამეწარმეო საქმიანობად არ ითვლება ფიზიკური პირების სახელოვნებო, სამეცნიერო, სამედიცინო, არქიტექტურული, საადვოკატო ან სანოტარო, სააუდიტო, საკონსულტაციო (მათ შორის, საგადასახადო კონსულტანტთა), სასოფლო-სამეურნეო ან სატყეო-სამეურნეო საქმიანობა, აგრეთვე ფიზიკური პირის ან იურიდიული პირის ან სხვა ორგანიზაციული წარმონაქმნის მიერ ელექტროენერგიის გამანაწილებელ ქსელთან მიერთებული მიკროსიმძლავრის ელექტროსადგურით სარგებლობა შესაბამისი კანონმდებლობით დადგენილი წესით. სასოფლო-სამეურნეო და სატყეო-სამეურნეო წარმოებები შეიძლება არსებობდეს ამ კანონის მე-2 მუხლით გათვალისწინებული სამართლებრივი ფორმით, თუ მოხდება მათი მეწარმეთა და არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირების რეესტრში რეგისტრაცია. რეგისტრაცია სავალდებულოა, თუ წარმოებაში მუდმივად დასაქმებულია მფლობელის ოჯახის არაწევრი ხუთი პირი მაინც .მაინც. 4. სამეწარმეომეწარმესაქმიანობისსუბიექტისსუბიექტებზერეგისტრაციაამხორციელდებაკანონითმისდადგენილმიერწესებთანგანცხადებულიერთადმისამართისვრცელდებამიხედვით,„სასოფლო-სამეურნეორომელზედანიშნულებისგაგზავნისმიწისშემდეგაცსაკუთრებისწერილობითიშესახებ“შეტყობინებასაქართველოს(კორესპონდენცია)ორგანულიითვლებაკანონითოფიციალურადგანსაზღვრულიგაგზავნილმოთხოვნები.შეტყობინებად(კორესპონდენციად) (იურიდიული მისამართი). 5. აქციონერთასაწარმოსათვისსაერთოდაკრებისუცხომოწვევის,ქვეყნისრეორგანიზაციის,საწარმოსაქციონერთაფილიალისათვისუფლებებისასაიდენტიფიკაციონომრის მინიჭება ხდება საქართველოს კანონმდებლობით დადგენილი წესით. 6. 2010 წლის 1 იანვრიდან ამონაწერს მეწარმეთა და მოვალეობების,არასამეწარმეოსაზოგადოების(არაკომერციული)მიერიურიდიულიაქციათაპირებისგამოსყიდვის,რეესტრიდანსავალდებულოაქვსსატენდეროიგივეშეთავაზებისაძალა,რაც საგადასახადო რეგისტრაციის მოწმობას. 7. მეწარმეთა და აქციათაარასამეწარმეოსავალდებულო(არაკომერციული)მიყიდვისიურიდიულიპირების რეესტრის წარმოების პირობები და რეესტრიდან ამონაწერების ფორმები განისაზღვრება საქართველოს იუსტიციის მინისტრის ბრძანებით დამტკიცებული „მეწარმეთა და არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირების რეგისტრაციის შესახებ ინსტრუქციით 4. მე-4–5 1 მუხლები ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით: „მუხლი 4. მეწარმე სუბიექტის რეგისტრაცია 1. ამ კანონის მოთხოვნებიმე-2არმუხლითვრცელდებაგანსაზღვრულირეზოლუციისმეწარმერეჟიმშისუბიექტისმყოფმეწარმეთაკომერციულდაბანკზე.არასამეწარმეორეზოლუციის(არაკომერციული)რეჟიმშიიურიდიულიმყოფპირებისკომერციულრეესტრშიბანკზერეგისტრაციასავალდებულოა. 2. მეწარმე სუბიექტის რეგისტრაციას ახორციელებს საქართველოს იუსტიციის სამინისტროს მმართველობის სფეროში მოქმედი საჯარო სამართლის იურიდიული პირი – საჯარო რეესტრის ეროვნული სააგენტო (შემდგომში – მარეგისტრირებელი ორგანო). 3. სამეწარმეო საქმიანობად არ ვრცელდებაითვლებაფიზიკური პირების სახელოვნებო, სამეცნიერო, სამედიცინო, არქიტექტურული, საადვოკატო ან სანოტარო, სააუდიტო, საკონსულტაციო (მათ შორის, საგადასახადო კონსულტანტთა), სასოფლო-სამეურნეო ან სატყეო-სამეურნეო საქმიანობა, აგრეთვე ფიზიკური პირის ან იურიდიული პირის ან სხვა ორგანიზაციული წარმონაქმნის მიერ ელექტროენერგიის გამანაწილებელ ქსელთან მიერთებული მიკროსიმძლავრის ელექტროსადგურით სარგებლობა შესაბამისი კანონმდებლობით დადგენილი წესით. სასოფლო-სამეურნეო და სატყეო-სამეურნეო წარმოებები შეიძლება არსებობდეს ამ კანონის ნებისმიერიმე-2სხვამუხლითმოთხოვნა,გათვალისწინებულირომელიცსამართლებრივი„საქართველოსფორმით,ეროვნულითუბანკისმოხდებაშესახებ“მათიმეწარმეთა და არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირების რეესტრში რეგისტრაცია. რეგისტრაცია სავალდებულოა, თუ წარმოებაში მუდმივად დასაქმებულია მფლობელის ოჯახის არაწევრი ხუთი პირი მაინც. 4. მეწარმე სუბიექტის რეგისტრაცია ხორციელდება მის მიერ განცხადებული მისამართის მიხედვით, რომელზე გაგზავნის შემდეგაც წერილობითი შეტყობინება (კორესპონდენცია) ითვლება ოფიციალურად გაგზავნილ შეტყობინებად (კორესპონდენციად) (იურიდიული მისამართი). 5. საწარმოსათვის და უცხო ქვეყნის საწარმოს ფილიალისათვის საიდენტიფიკაციო ნომრის მინიჭება ხდება საქართველოს ორგანულიკანონმდებლობითკანონითდადგენილი,წესით.„6.კომერციული2010ბანკებისწლისსაქმიანობის1შესახებ“იანვრიდანამონაწერს მეწარმეთა და არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირების რეესტრიდან აქვს იგივე ძალა, რაც საგადასახადო რეგისტრაციის მოწმობას. 7. მეწარმეთა და არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირების რეესტრის წარმოების პირობები და რეესტრიდან ამონაწერების ფორმები განისაზღვრება საქართველოს კანონითაიუსტიციისმინისტრის ბრძანებით დამტკიცებული „მეწარმეთა და მათარასამეწარმეოსაფუძველზე(არაკომერციული)გამოცემულიიურიდიულიპირების რეგისტრაციის შესახებ ინსტრუქციით 1. ფიზიკური პირი ინდივიდუალურ მეწარმედ რეგისტრაციისათვის/ცვლილების რეგისტრაციისათვის მარეგისტრირებელ ორგანოს წარუდგენს განცხადებას და პირადობის დამადასტურებელ მოწმობას, პირადობის ნეიტრალურ მოწმობას ან ნეიტრალურ სამგზავრო დოკუმენტს . განცხადებაში უნდა მიეთითოს: ა) განმცხადებლის სახელი; ბ) ინფორმაცია საწარმოს ადგილსამყოფლის (იურიდიული მისამართის) შესახებ; გ) განმცხადებლის პირადი ნომერი; დ) განცხადების შევსების თარიღი; ე) განმცხადებლის ხელმოწერა. 2. მეწარმე სუბიექტის რეგისტრაციას ახორციელებს საქართველოს იუსტიციის სამინისტროს მმართველობის სფეროში მოქმედი საჯარო სამართლის იურიდიული პირი – საჯარო რეესტრის ეროვნული სააგენტო (შემდგომში – მარეგისტრირებელი ორგანო). 3. სამეწარმეო საქმიანობად არ ითვლება ფიზიკური პირების სახელოვნებო, სამეცნიერო, სამედიცინო, არქიტექტურული, საადვოკატო ან სანოტარო, სააუდიტო, საკონსულტაციო (მათ შორის, საგადასახადო კონსულტანტთა), სასოფლო-სამეურნეო ან სატყეო-სამეურნეო საქმიანობა, აგრეთვე ფიზიკური პირის ან იურიდიული პირის ან სხვა ორგანიზაციული წარმონაქმნის მიერ ელექტროენერგიის გამანაწილებელ ქსელთან მიერთებული მიკროსიმძლავრის ელექტროსადგურით სარგებლობა შესაბამისი კანონმდებლობით დადგენილი წესით. სასოფლო-სამეურნეო და სატყეო-სამეურნეო წარმოებები შეიძლება არსებობდეს ამ კანონის მე-2 მუხლით გათვალისწინებული სამართლებრივი აქტებითფორმით,სხვაგვარადაათუმოწესრიგებული.მოხდება6.მათიმეწარმეთა და არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირების რეესტრში რეგისტრაცია. რეგისტრაცია სავალდებულოა, თუ წარმოებაში მუდმივად დასაქმებულია მფლობელის ოჯახის არაწევრი ხუთი პირი მაინც. 4. მე-4–5 1 მუხლები ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით: „მუხლი 4. მეწარმე სუბიექტის რეგისტრაცია 1. ამ კანონის მოქმედებამე-2არმუხლითვრცელდებაგანსაზღვრული„საინვესტიციომეწარმეფონდებისსუბიექტისშესახებ“მეწარმეთასაქართველოსდაკანონითარასამეწარმეოგანსაზღვრულ(არაკომერციული)ერთობლივიურიდიულისაინვესტიციოპირებისფონდებზე.რეესტრშირეგისტრაცია სავალდებულოა. 2. მეწარმე სუბიექტის რეგისტრაციას ახორციელებს საქართველოს 1996იუსტიციისწლისსამინისტროს13მმართველობისდეკემბრისსფეროშიკანონიმოქმედი№535საჯაროსამართლის იურიდიული პირი – პარლამენტისსაჯაროუწყებანი,რეესტრის№1-2,ეროვნული22.01.1997სააგენტოწ.,(შემდგომშიგვ.9–საქართველოსმარეგისტრირებელი2008ორგანო).წლის3.14სამეწარმეომარტისსაქმიანობადკანონიარ№5913ითვლება-ფიზიკურისსმპირებისI,სახელოვნებო,№7,სამეცნიერო,26.03.2008წ.,სამედიცინო,მუხ.33არქიტექტურული,საადვოკატო ან სანოტარო, სააუდიტო, საკონსულტაციო (მათ შორის, საგადასახადო კონსულტანტთა), სასოფლო-სამეურნეო ან სატყეო-სამეურნეო საქმიანობა, აგრეთვე ფიზიკური პირის ან იურიდიული პირის ან სხვა ორგანიზაციული წარმონაქმნის მიერ ელექტროენერგიის გამანაწილებელ ქსელთან მიერთებული მიკროსიმძლავრის ელექტროსადგურით სარგებლობა შესაბამისი კანონმდებლობით დადგენილი წესით. სასოფლო-სამეურნეო და სატყეო-სამეურნეო წარმოებები შეიძლება არსებობდეს ამ კანონის მე-2 მუხლით გათვალისწინებული სამართლებრივი ფორმით, თუ მოხდება მათი მეწარმეთა და არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირების რეესტრში რეგისტრაცია. რეგისტრაცია სავალდებულოა, თუ წარმოებაში მუდმივად დასაქმებულია მფლობელის ოჯახის არაწევრი ხუთი პირი მაინც. 4. მეწარმე სუბიექტის რეგისტრაცია ხორციელდება მის მიერ განცხადებული მისამართის მიხედვით, რომელზე გაგზავნის შემდეგაც წერილობითი შეტყობინება (კორესპონდენცია) ითვლება ოფიციალურად გაგზავნილ შეტყობინებად (კორესპონდენციად) (იურიდიული მისამართი). 5. საწარმოსათვის და უცხო ქვეყნის საწარმოს ფილიალისათვის საიდენტიფიკაციო ნომრის მინიჭება ხდება საქართველოს 2009კანონმდებლობითდადგენილი წესით. 6. 2010 წლის 31ნოემბრისიანვრიდანკანონიამონაწერს№1974მეწარმეთა-დასსმარასამეწარმეოI,(არაკომერციული)№35,იურიდიული19.11.2009წ.,პირებისმუხ.262რეესტრიდანაქვს იგივე ძალა, რაც საგადასახადო რეგისტრაციის მოწმობას. 7. მეწარმეთა და არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირების რეესტრის წარმოების პირობები და რეესტრიდან ამონაწერების ფორმები განისაზღვრება საქართველოს 2017იუსტიციისწლისმინისტრის30ბრძანებითივნისისდამტკიცებულიკანონი„მეწარმეთა№1199და-არასამეწარმეოვებგვერდი,(არაკომერციული)13.07.2017წ.იურიდიულიპირების რეგისტრაციის შესახებ ინსტრუქციით 5. საწარმოსათვის და უცხო ქვეყნის საწარმოს ფილიალისათვის საიდენტიფიკაციო ნომრის მინიჭება ხდება საქართველოს 2019კანონმდებლობითდადგენილი წესით. 6. 2010 წლის 251ივნისისიანვრიდანკანონიამონაწერს№მეწარმეთა4859და-არასამეწარმეოვებგვერდი,(არაკომერციული)02.07.2019წ.იურიდიულიპირების რეესტრიდან აქვს იგივე ძალა, რაც საგადასახადო რეგისტრაციის მოწმობას. 7. მეწარმეთა და არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირების რეესტრის წარმოების პირობები და რეესტრიდან ამონაწერების ფორმები განისაზღვრება საქართველოს 2019იუსტიციისწლისმინისტრის20ბრძანებითდეკემბრისდამტკიცებულიკანონი„მეწარმეთა№5664 და არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირების რეგისტრაციის შესახებ ინსტრუქციით 5. საწარმოს (ინდივიდუალური საწარმოს გარდა) სახელმწიფო და საგადასახადო რეგისტრაციის პირობები 5.1. საწარმოს (ინდივიდუალური საწარმოს გარდა) სახელმწიფო და საგადასახადო რეგისტრაცია ხდება ამ მუხლით გათვალისწინებული განცხადებისა და შესაბამისი ორგანიზაციულ-სამართლებრივი ფორმის საწარმოსათვის დადგენილი დოკუმენტების წარდგენის საფუძველზე. 5.2. განცხადება შეიტანება რეგისტრაციაზე უფლებამოსილ საგადასახადო ორგანოში საზოგადოების ადგილსამყოფლის მიხედვით. 5.3. განცხადება სავალდებულო წესით უნდა შეიცავდეს: 5.3.1. ყველა საწარმოსათვის: ა) საფირმო სახელწოდებას (ფირმას); ბ) ორგანიზაციულ-სამართლებრივ ფორმას; გ) ადგილსამყოფელს (იურიდიულ მისამართს); დ) ყოველი დამფუძნებელი პარტნიორის სახელს, გვარს, საცხოვრებელ ადგილს, მოქალაქეობას, პირადობის დამადასტურებელი დოკუმენტის სახელწოდებას, ნომერს, პირად ნომერს, ხოლო თუ დამფუძნებელი იურიდიული პირია – ვებგვერდი,მის31.12.2019წ.საფირმოსაქართველოსსახელწოდებას2020დაწლისრეგისტრაციის14 ივლისისმონაცემებსკანონი(იურიდიული№6807 მისამართი, იმ ორგანოს დასახელება, რომელმაც რეგისტრაციაში გაატარა იურიდიული პირი, რეგისტრაციის თარიღი და საიდენტიფიკაციო ნომერი, ორგანიზაციულ-სამართლებრივი ფორმა, მისი წარმომადგენლის მონაცემები); ე) წარმომადგენლობის უფლებამოსილებას. 5.3.2. კომანდიტური საზოგადოებისათვის, ამ კანონის მე-5 მუხლის 5.3.1 პუნქტში მოცემულის გარდა, დამატებით საჭიროა მიეთითოს ყოველი კომანდიტის შესატანის ოდენობა და წარმოდგენილ იქნეს საბუთი ფაქტობრივად განხორციელებული შენატანის შესახებ. 5.3.3. შეზღუდული პასუხისმგებლობის საზოგადოებისათვის, სააქციო საზოგადოებისა და კოოპერატივისათვის, ამ მუხლის 5.3.1 პუნქტში მოცემულის გარდა, დამატებით საჭიროა მიეთითოს: ა) საწესდებო კაპიტალის ოდენობა და საბუთი შესრულებული შენატანის შესახებ; ბ) საწარმოს ხელმძღვანელის (ყოველი დირექტორის) სახელი, გვარი, საცხოვრებელი ადგილი, მოქალაქეობა, პირადობის დამადასტურებელი დოკუმენტის სახელწოდება, ნომერი, პირადი ნომერი. 5.4. განცხადებას სახელმწიფო და საგადასახადო რეგისტრაციის შესახებ ხელს აწერს ხელმძღვანელობითი უფლებამოსილების პირი. 5.4 1 . შეზღუდული პასუხისმგებლობის საზოგადოებაში წილის გირავნობის სარეგისტრაციოდ წარმოდგენილი უნდა იქნეს: ა) დამგირავებლისა და მოგირავნის მიერ შედგენილი განცხადება; ბ) სანოტარო წესით დამოწმებული წილის გირავნობის ხელშეკრულება; გ) საზოგადოების ან პარტნიორთა თანხმობა, თუ ეს გათვალისწინებულია საზოგადოების წესდებით. 5.5. განცხადებას ერთვის შემდეგი დოკუმენტები: ა) საზოგადოების წესდება (2 ეგზემპლარი); ბ) არაფულადი შესატანით დაფუძნებისას – ვებგვერდი,შესატანის22.07.2020წ.შეფასების დამადასტურებელი საბუთი; გ) შეზღუდული პასუხისმგებლობისა და სააქციო საზოგადოებებისათვის – დოკუმენტები დირექტორების დანიშვნის შესახებ; დ) სარეგისტრაციო მოსაკრებლის გადახდის დამადასტურებელი დოკუმენტი. 5.6. პირები, რომლებმაც უნდა წარმოადგინონ საზოგადოება, ვალდებული არიან, წარადგინონ ხელმოწერის ის ნიმუშები, რომლებსაც საქმიან ურთიერთობებში გამოიყენებენ. 5.7. სახელმწიფო და საგადასახადო რეგისტრაციისათვის წარსადგენი ხელმძღვანელობითი უფლებამოსილების პირის ხელმოწერის ნიმუში, აგრეთვე თანდართული დოკუმენტები ან მათი ასლები მოითხოვს ნოტარიულ დამოწმებას (დადასტურებას). მუხლი 5 1 . ინდივიდუალური საწარმოს სახელმწიფო და საგადასახადო რეგისტრაციის წესი და პირობები 5 1 .1. ინდივიდუალური საწარმოს სახელმწიფო და საგადასახადო რეგისტრაციისათვის ინდივიდუალური მეწარმე ან საწარმოს წარმომადგენლობაზე უფლებამოსილი პირი დაზღვეული წერილით თავისი საქმიანობის ადგილის მიხედვით რეგისტრაციაზე უფლებამოსილ საგადასახადო ორგანოში გზავნის ან უშუალოდ წარადგენს განცხადებას 2 ეგზემპლარად. 5 1 .2. განცხადების შესავსებად პირს უფლება აქვს, გამოიყენოს საგადასახადო ორგანოს მიერ გაცემული განცხადების ფორმა ან მისი ასლი. ნებისმიერ პირს უფლება აქვს, საგადასახადო ორგანოში დაუბრკოლებლად მიიღოს განცხადების ფორმა, აგრეთვე თავისუფლად და უნებართვოდ გადაიღოს მისი ასლი. 5 1 .3. განცხადების ორივე ეგზემპლარი უნდა დამოწმდეს სანოტარო წესით. 5 1 .4. შევსებული განცხადების ფორმა უნდა შეიცავდეს შემდეგ მონაცემებს: ა) საფირმო სახელწოდებას; ბ) ინდივიდუალური მეწარმის სახელს, გვარს, მოქალაქეობას, საცხოვრებელ ადგილს, პირადობის დამადასტურებელი დოკუმენტის (მოწმობის, პასპორტის) ნომერს, პირად ნომერს; გ) ინდივიდუალური საწარმოს ადგილსამყოფელს (საქმიანობის ადგილს); დ) ინდივიდუალური მეწარმის ხელმოწერას. 5 1 .5. რეგისტრაციაზე უფლებამოსილი საგადასახადო ორგანო ვალდებულია, ინდივიდუალური საწარმო სახელმწიფო და საგადასახადო რეგისტრაციაში გაატაროს განცხადების წარდგენიდან 1 სამუშაო დღის ვადაში. დაუშვებელია სხვა, ამ მუხლით გაუთვალისწინებელი დოკუმენტის ან ინფორმაციის მოთხოვნა. თუ ამ ვადაში განმცხადებელს წერილობით არ ეცნობა მოტივირებული უარის შესახებ, ინდივიდუალური საწარმო რეგისტრირებულად ჩაითვლება. საგადასახადო ორგანო ვალდებულია, რეგისტრირებულ ინდივიდუალურ საწარმოს მიანიჭოს საიდენტიფიკაციო ნომერი და დაუყოვნებლივ გასცეს შესაბამისი სახელმწიფო და საგადასახადო რეგისტრაციის მოწმობა. 5 1 .6. ინდივიდუალური საწარმოს რეგისტრაციაზე უარის თქმა შესაძლებელია მხოლოდ იმ შემთხვევაში, თუ: ა) განცხადება არ არის წარდგენილი 2 ეგზემპლარად; ბ) განცხადების თითოეული ეგზემპლარი არ არის დამოწმებული სანოტარო წესით. 5 1 .7. სამეწარმეო რეესტრში შეიტანება ამ მუხლის 51.4 პუნქტის „ა
რედაქციების შედარება
4. მე-4–5 1 მუხლები ჩამოყალიბდეს შემდეგი რედაქციით: „მუხლი 4. მეწარმე სუბიექტის რეგისტრაცია 1. ფიზიკური პირი ინდივიდუალურ მეწარმედ რეგისტრაციისათვის/ცვლილების რეგისტრაციისათვის მარეგისტრირებელ ორგანოს წარუდგენს განცხადებას და პირადობის დამადასტურებელ მოწმობას, პირადობის ნეიტრალურ მოწმობას ან ნეიტრალურ სამგზავრო დოკუმენტს . განცხადებაში უნდა მიეთითოს: ა) განმცხადებლის სახელი; ბ) ინფორმაცია საწარმოს ადგილსამყოფლის (იურიდიული მისამართის) შესახებ; გ) განმცხადებლის პირადი ნომერი;ესდ)კანონიგანცხადებისაწესრიგებსშევსებისსამეწარმეოთარიღი;საქმიანობისე)სუბიექტთაგანმცხადებლისსამართლებრივხელმოწერა.ფორმებს. 2. მეწარმე სუბიექტის რეგისტრაციას ახორციელებს საქართველოს იუსტიციის სამინისტროს მმართველობის სფეროში მოქმედისამეწარმეოსაჯაროსაქმიანობადსამართლისმიიჩნევაიურიდიულიმართლზომიერიპირიდა–არაერთჯერადისაჯაროსაქმიანობა,რეესტრისრომელიცეროვნულიხორციელდებასააგენტომოგების(შემდგომშიმიზნით,–დამოუკიდებლადმარეგისტრირებელიდაორგანო).ორგანიზებულად. 3. საწარმოს რეგისტრირებული მონაცემების ცვლილებასამეწარმეოგულისხმობსსაქმიანობადსაწარმოსარლიკვიდაციისითვლებაანფიზიკურირეორგანიზაციისპირებისპროცესის,სახელოვნებო,გადახდისუუნარობისსამეცნიერო,საქმისსამედიცინო,წარმოების,არქიტექტურული,გაკოტრებისსაადვოკატო ან რეაბილიტაციის რეჟიმის დაწყების ანსანოტარო,შეწყვეტის,სააუდიტო,ლიკვიდატორის,საკონსულტაციორეაბილიტაციის(მათზედამხედველისშორის,ანსაგადასახადოგაკოტრებისკონსულტანტთა),მმართველისსასოფლო-სამეურნეო ან სარეგისტრაციო დოკუმენტის ცვლილების შესახებსატყეო-სამეურნეოინფორმაციისსაქმიანობა,მეწარმეთააგრეთვედაფიზიკურიარასამეწარმეოპირის(არაკომერციული)ან იურიდიული პირების რეესტრში ასახვას. 4. მეწარმეპირისსუბიექტისანრეგისტრაციასხვახორციელდებაორგანიზაციულიმისწარმონაქმნის მიერ განცხადებული მისამართის მიხედვით, რომელზე გაგზავნის შემდეგაც წერილობითი შეტყობინება (კორესპონდენცია) ითვლება ოფიციალურად გაგზავნილ შეტყობინებად (კორესპონდენციად) (იურიდიული მისამართი). 5. საწარმოსათვის და უცხო ქვეყნისელექტროენერგიისსაწარმოსგამანაწილებელფილიალისათვისქსელთანსაიდენტიფიკაციომიერთებულინომრისმიკროსიმძლავრისმინიჭებაელექტროსადგურითხდებასარგებლობასაქართველოსშესაბამისი კანონმდებლობით დადგენილი წესით. 6. 2010 წლის 1 იანვრიდან ამონაწერს მეწარმეთა და არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირების რეესტრიდან აქვს იგივე ძალა, რაც საგადასახადო რეგისტრაციის მოწმობას. 7. მეწარმეთასასოფლო-სამეურნეო და არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირებისსატყეო-სამეურნეორეესტრისწარმოებებიწარმოებისშეიძლებაპირობებიარსებობდესდაამრეესტრიდანკანონისამონაწერებისმე-2ფორმებიმუხლითგანისაზღვრებაგათვალისწინებულისაქართველოსსამართლებრივიიუსტიციისფორმით,მინისტრისთუბრძანებითმოხდებადამტკიცებულიმათი„მეწარმეთამეწარმეთა და არასამეწარმეო (არაკომერციული) იურიდიული პირების რეგისტრაციის შესახებ ინსტრუქციით 5. საწარმოს (ინდივიდუალური საწარმოს გარდა) სახელმწიფო და საგადასახადო რეგისტრაციის პირობები 5.1. საწარმოს (ინდივიდუალური საწარმოს გარდა) სახელმწიფო დარეესტრშისაგადასახადორეგისტრაცია. რეგისტრაცია ხდება ამ მუხლით გათვალისწინებული განცხადებისა და შესაბამისი ორგანიზაციულ-სამართლებრივი ფორმის საწარმოსათვის დადგენილი დოკუმენტების წარდგენის საფუძველზე. 5.2. განცხადება შეიტანება რეგისტრაციაზე უფლებამოსილ საგადასახადო ორგანოში საზოგადოების ადგილსამყოფლის მიხედვით. 5.3. განცხადება სავალდებულო წესით უნდა შეიცავდეს: 5.3.1. ყველა საწარმოსათვის: ა) საფირმო სახელწოდებას (ფირმას); ბ) ორგანიზაციულ-სამართლებრივ ფორმას; გ) ადგილსამყოფელს (იურიდიულ მისამართს); დ) ყოველი დამფუძნებელი პარტნიორის სახელს, გვარს, საცხოვრებელ ადგილს, მოქალაქეობას, პირადობის დამადასტურებელი დოკუმენტის სახელწოდებას, ნომერს, პირად ნომერს, ხოლოსავალდებულოა, თუ დამფუძნებელი იურიდიული პირია – მის საფირმო სახელწოდებას და რეგისტრაციის მონაცემებს (იურიდიული მისამართი, იმ ორგანოს დასახელება, რომელმაც რეგისტრაციაში გაატარა იურიდიული პირი, რეგისტრაციის თარიღი და საიდენტიფიკაციო ნომერი, ორგანიზაციულ-სამართლებრივი ფორმა, მისი წარმომადგენლის მონაცემები); ე) წარმომადგენლობის უფლებამოსილებას. 5.3.2. კომანდიტური საზოგადოებისათვის, ამ კანონის მე-5 მუხლის 5.3.1 პუნქტში მოცემულის გარდა, დამატებით საჭიროა მიეთითოს ყოველი კომანდიტის შესატანის ოდენობა და წარმოდგენილ იქნესწარმოებაშისაბუთიმუდმივადფაქტობრივადდასაქმებულიაგანხორციელებულიმფლობელისშენატანისოჯახისშესახებ.არაწევრი5.3.3.ხუთიშეზღუდულიპირიპასუხისმგებლობისმაინცსაზოგადოებისათვის,.სააქციო4.საზოგადოებისასამეწარმეოდასაქმიანობისკოოპერატივისათვის,სუბიექტებზე ამ მუხლის 5.3.1 პუნქტში მოცემულის გარდა, დამატებით საჭიროა მიეთითოს: ა) საწესდებო კაპიტალის ოდენობა და საბუთი შესრულებული შენატანის შესახებ; ბ) საწარმოს ხელმძღვანელის (ყოველი დირექტორის) სახელი, გვარი, საცხოვრებელი ადგილი, მოქალაქეობა, პირადობის დამადასტურებელი დოკუმენტის სახელწოდება, ნომერი, პირადი ნომერი. 5.4. განცხადებას სახელმწიფო დაკანონითსაგადასახადოდადგენილრეგისტრაციისწესებთანშესახებერთადხელსვრცელდებააწერს„სასოფლო-სამეურნეოხელმძღვანელობითიდანიშნულებისუფლებამოსილებისმიწისპირი.საკუთრების5.4შესახებ“1საქართველოს.ორგანულიშეზღუდულიკანონითპასუხისმგებლობისგანსაზღვრულისაზოგადოებაშიმოთხოვნები.წილის5.გირავნობისაქციონერთასარეგისტრაციოდსაერთოწარმოდგენილიკრებისუნდამოწვევის,იქნეს:რეორგანიზაციის,ა)აქციონერთადამგირავებლისაუფლებებისა და მოგირავნის მიერ შედგენილი განცხადება; ბ) სანოტარო წესით დამოწმებული წილის გირავნობის ხელშეკრულება; გ) საზოგადოების ან პარტნიორთა თანხმობა, თუ ეს გათვალისწინებულია საზოგადოების წესდებით. 5.5. განცხადებას ერთვის შემდეგი დოკუმენტები: ა)მოვალეობების, საზოგადოების წესდება (2 ეგზემპლარი); ბ) არაფულადი შესატანით დაფუძნებისას – შესატანის შეფასებისმიერდამადასტურებელიაქციათასაბუთი;გამოსყიდვის,გ)სავალდებულოშეზღუდულისატენდეროპასუხისმგებლობისაშეთავაზებისა და სააქციო საზოგადოებებისათვის – დოკუმენტები დირექტორების დანიშვნის შესახებ; დ) სარეგისტრაციო მოსაკრებლის გადახდის დამადასტურებელი დოკუმენტი. 5.6. პირები, რომლებმაც უნდა წარმოადგინონ საზოგადოება, ვალდებულიაქციათაარიან,სავალდებულოწარადგინონმიყიდვისხელმოწერისშესახებისამნიმუშები,კანონისრომლებსაცმოთხოვნებისაქმიანარურთიერთობებშივრცელდებაგამოიყენებენ.რეზოლუციის5.7.რეჟიმშისახელმწიფომყოფდაკომერციულსაგადასახადობანკზე.რეგისტრაციისათვისრეზოლუციისწარსადგენირეჟიმშიხელმძღვანელობითიმყოფუფლებამოსილებისკომერციულპირისბანკზეხელმოწერისარნიმუში,ვრცელდება აგრეთვე თანდართული დოკუმენტები ან მათი ასლები მოითხოვს ნოტარიულ დამოწმებას (დადასტურებას). მუხლი 5 1 . ინდივიდუალური საწარმოს სახელმწიფო და საგადასახადო რეგისტრაციის წესი და პირობები 5 1 .1.ამინდივიდუალურიკანონისსაწარმოსნებისმიერისახელმწიფოსხვადამოთხოვნა,საგადასახადორომელიცრეგისტრაციისათვის„საქართველოსინდივიდუალურიეროვნულიმეწარმებანკისანშესახებ“საწარმოსსაქართველოსწარმომადგენლობაზეორგანულიუფლებამოსილიკანონითპირი,დაზღვეული„წერილითკომერციულითავისიბანკების საქმიანობის ადგილის მიხედვით რეგისტრაციაზე უფლებამოსილ საგადასახადო ორგანოში გზავნის ან უშუალოდ წარადგენს განცხადებას 2 ეგზემპლარად. 5 1 .2. განცხადების შესავსებად პირს უფლება აქვს, გამოიყენოს საგადასახადო ორგანოს მიერ გაცემული განცხადების ფორმა ან მისი ასლი. ნებისმიერ პირს უფლება აქვს, საგადასახადო ორგანოში დაუბრკოლებლად მიიღოს განცხადების ფორმა,შესახებ“აგრეთვესაქართველოსთავისუფლადკანონითა და უნებართვოდ გადაიღოს მისი ასლი. 5 1 .3. განცხადების ორივე ეგზემპლარი უნდა დამოწმდეს სანოტარო წესით. 5 1 .4. შევსებული განცხადების ფორმა უნდა შეიცავდეს შემდეგ მონაცემებს: ა) საფირმო სახელწოდებას; ბ) ინდივიდუალური მეწარმის სახელს, გვარს, მოქალაქეობას, საცხოვრებელ ადგილს, პირადობის დამადასტურებელი დოკუმენტის (მოწმობის, პასპორტის) ნომერს, პირად ნომერს; გ) ინდივიდუალური საწარმოს ადგილსამყოფელს (საქმიანობის ადგილს); დ) ინდივიდუალური მეწარმის ხელმოწერას. 5 1 .5.მათრეგისტრაციაზესაფუძველზეუფლებამოსილიგამოცემულისაგადასახადოსამართლებრივიორგანოაქტებითვალდებულია,სხვაგვარადააინდივიდუალურიმოწესრიგებული.საწარმო6.სახელმწიფოამდაკანონისსაგადასახადომოქმედებარეგისტრაციაშიარგაატაროსვრცელდებაგანცხადების„საინვესტიციოწარდგენიდანფონდების1შესახებ“სამუშაოსაქართველოსდღისკანონითვადაში.განსაზღვრულდაუშვებელიაერთობლივსხვა,საინვესტიციოამფონდებზე.მუხლითსაქართველოსგაუთვალისწინებელი1996დოკუმენტისწლისან13ინფორმაციისდეკემბრისმოთხოვნა.კანონითუ№535ამ–ვადაშიპარლამენტისგანმცხადებელსუწყებანი,წერილობით№1-2,არ22.01.1997ეცნობაწ.,მოტივირებულიგვ.9უარისსაქართველოსშესახებ,2008ინდივიდუალურიწლისსაწარმო14რეგისტრირებულადმარტისჩაითვლება.კანონისაგადასახადო№5913ორგანო-ვალდებულია,სსმრეგისტრირებულI,ინდივიდუალურ№7,საწარმოს26.03.2008წ.,მიანიჭოსმუხ.33საიდენტიფიკაციოსაქართველოსნომერი2009დაწლისდაუყოვნებლივ3გასცესნოემბრისშესაბამისიკანონისახელმწიფო№1974და-საგადასახადოსსმრეგისტრაციისI,მოწმობა.№35,519.11.2009წ.,1მუხ.262.6.საქართველოსინდივიდუალური2017საწარმოსწლისრეგისტრაციაზე30უარისივნისისთქმაკანონიშესაძლებელია№1199მხოლოდ-იმვებგვერდი,შემთხვევაში,13.07.2017წ.თუ:საქართველოსა)2019განცხადებაწლისარ25არისივნისისწარდგენილიკანონი2№ეგზემპლარად;4859ბ)-განცხადებისვებგვერდი,თითოეული02.07.2019წ.ეგზემპლარისაქართველოსარ2019არისწლისდამოწმებული20სანოტაროდეკემბრისწესით.კანონი5№5664 –1ვებგვერდი,.7.31.12.2019წ.სამეწარმეოსაქართველოსრეესტრში2020შეიტანებაწლისამ14 ივლისისმუხლისკანონი51.4№6807 –პუნქტისვებგვერდი,„ა22.07.2020წ.