Legal.geLegal.geLegal.ge
სპეციალისტებიბიბლიოთეკაბლოგი
მეტი
ჩვენ შესახებფასებიკონტაქტი
LegalTools
ანგარიში იტვირთებაშესვლა
ჩვენ შესახებსპეციალისტებიბიბლიოთეკაბლოგიფასებიკონტაქტი
LegalTools
ანგარიში იტვირთებაშესვლა
Legal.ge

საქართველოს იურიდიული პლატფორმა.

ჩამოტვირთეთ App Store-დანLegal.ge iPhone-ისთვის

სწრაფი ბმულები

  • ჩვენ შესახებ
  • სპეციალისტები
  • ღია დავალებები
  • სერვისები
  • კანონები და კოდექსები
  • კომპანიები
  • ორგანიზაციები
  • ივენთები
  • ბლოგი
  • კონტაქტი

სამართლებრივი

  • იურიდიული ბიბლიოთეკა
  • კონფიდენციალურობა
  • წესები და პირობები
  • ქუქი-ფაილების პოლიტიკა

კონტაქტი

contact@legal.ge+995 551 911 961გჭირდებათ იურისტი? იპოვეთ სპეციალისტი

თბილისი, საქართველო

© 2026 Legal.ge. ყველა უფლება დაცულია.

Made with in Georgia

სამართლებრივი ბიბლიოთეკა
ძებნა კანონები თემები ლექსიკონი
სამართლებრივი ბიბლიოთეკასაქართველოს საგადასახადო კოდექსიმუხლი 44

საქართველოს საგადასახადო კოდექსი

მუხლი 44. მიმოწერა გადასახადის გადამხდელს/საგადასახადო აგენტს ან სხვა ვალდებულ პირსა და საგადასახადო/დავის განმხილველ ორგანოს შორის

რედაქცია №69კონსოლიდირებული · 7 დეკ. 2010

ეს მუხლი ძალადაკარგულ აქტს ეკუთვნის

ძალის დაკარგვის თარიღი: 01.01.2011.

  • ამჟამად მოქმედი აქტი: საქართველოს საგადასახადო კოდექსი →
თემები:ციფრული ბანკინგიმუსიკალური ინდუსტრია

გჭირდებათ რჩევა ამ მუხლთან დაკავშირებით?

აღწერეთ თქვენი საკითხი
ნაწილები:123456

1.გადასახადის გადამხდელს / საგადასახადო აგენტს ან სხვა ვალდებულ პირსა და საგადასახადო ორგანოს შორის მიმოწერა შეიძლება განხორციელდეს წერილობითი ფორმით ან საქართველოს ფინანსთა მინისტრის ბრძანებით განსაზღვრულ შემთხვევებში – ელექტრონული ფორმით . ელექტრონული ფორმით მიმოწერის შემთხვევებსა და წესს განსაზღვრავს საქართველოს ფინანსთა მინისტრი .

2.გადასახადის გადამხდელს / საგადასახადო აგენტს ან სხვა ვალდებულ პირსა და საგადასახადო ორგანოს შორის წერილობითი ფორმით გასაგზავნი ნებისმიერი დოკუმენტი ხელმოწერილი უნდა იყოს მისი კანონიერი ან უფლებამოსილი წარმომადგენლის მიერ ( გვარის , სახელისა და თანამდებობის მითითებით ) და დამოწმებული უნდა იყოს ბეჭდით ( თუ აქვს ბეჭედი ). ადრესატს უნდა გადაეცეს დოკუმენტის დედანი ან დამოწმებული ასლი .

3.წერილობითი ფორმის „ საგადასახადო მოთხოვნა “, შეტყობინება , „ გადასახადის გადამხდელის მოთხოვნა “, საგადასახადო დეკლარაცია , საჩივარი , სხვა დოკუმენტი ან წერილი გადაცემულად ითვლება , თუ იგი ჩაბარდა ადრესატს უშუალოდ ან დაზღვეული საფოსტო გზავნილით .

4.დაზღვეული საფოსტო გზავნილით გაგზავნის შემთხვევაში დოკუმენტის / წერილის გადაცემის თარიღად ითვლება დაზღვეული საფოსტო გზავნილის გაგზავნის თარიღი . თუ დოკუმენტის / წერილის გადაცემისათვის დადგენილია გარკვეული ვადა , ისევე , როგორც ამ დოკუმენტზე / წერილზე რეაგირებისათვის , ამ ვადის ათვლა ადრესატისათვის იწყება დაზღვეული საფოსტო გზავნილის მისთვის ფაქტობრივად ჩაბარების თარიღიდან .

5.ფიზიკურ პირს ( მათ შორის , მეწარმე ფიზიკურ პირს ) დოკუმენტი / წერილი ფოსტით ან კურიერის მეშვეობით უნდა ჩაბარდეს პირადად , საქმიანობის ან საცხოვრებელი ადგილის მიხედვით . ადრესატისთვის საქმიანობის ადგილზე გაგზავნილი დოკუმენტი / წერილი უნდა ჩაბარდეს კანცელარიას ან ასეთივე დანიშნულების სტრუქტურულ ერთეულს ან / და პირს , ხოლო ასეთის არყოფნის შემთხვევაში – შესაბამის უფლებამოსილ პირს , რომელიც ვალდებულია დოკუმენტი / წერილი გადასცეს ადრესატს . დოკუმენტის / წერილის ჩაბარება დასტურდება შესაბამის უწყებაზე დოკუმენტის / წერილის მიმღების ხელმოწერით . თუ დოკუმენტის / წერილის ჩამბარებელმა ადრესატი ვერ ნახა საქმიანობის ან საცხოვრებელ ადგილზე , იგი დოკუმენტს / წერილს აბარებს საცხოვრებელ ადგილზე მასთან მცხოვრებ ოჯახის რომელიმე სრულწლოვან წევრს ან საქმიანობის ადგილზე კანცელარიას . დოკუმენტის / წერილის მიმღები ვალდებულია ჩამბარებლის მიერ წარდგენილ შესაბამის უწყებაზე აღნიშნოს თავისი სახელი , გვარი , ადრესატთან დამოკიდებულება ან დაკავებული თანამდებობა . მიმღები ვალდებულია დოკუმენტი / წერილი დაუყოვნებლივ ჩააბაროს ადრესატს . ჩაბარებად ითვლება როგორც დოკუმენტის / წერილის პირადად გადაცემა , ისე მიმღების მიერ ადრესატისათვის დოკუმენტის / წერილის შინაარსის ცნობება . ადრესატის არყოფნის შემთხვევაში დოკუმენტის / წერილის ჩამბარებელმა შესაბამის უწყებაზე უნდა აღნიშნოს , სად არის წასული ადრესატი და როდის ვარაუდობენ მის დაბრუნებას .

6.გადასახადის გადამხდელს ან სხვა ვალდებულ პირს , გარდა ამავე მუხლის მე -5 ნაწილით გათვალისწინებული ფიზიკური პირისა , დოკუმენტი / წერილი ფოსტით ან კურიერის მეშვეობით უნდა ჩაბარდეს სარეგისტრაციო დოკუმენტებით განსაზღვრულ იურიდიულ მისამართზე . ადრესატისთვის იურიდიულ მისამართზე გაგზავნილი დოკუმენტი / წერილი უნდა ჩაბარდეს კანცელარიას ან ასეთივე დანიშნულების სტრუქტურულ ერთეულს ან / და უფლებამოსილ პირს , ხოლო ასეთის არყოფნის შემთხვევაში – დაქირავებით მომუშავე ნებისმიერ ფიზიკურ პირს , რაც დოკუმენტის / წერილის ჩაბარებად ითვლება . დოკუმენტის / წერილის მიმღები ვალდებულია ჩამბარებლის მიერ წარდგენილ შესაბამის უწყებაზე აღნიშნოს თავისი სახელი , გვარი , ადრესატთან დამოკიდებულება ან დაკავებული თანამდებობა . ადრესატის იურიდიულ მისამართზე ფოსტით გაგზავნილი დოკუმენტის / წერილის უკან დაბრუნების შემთხვევაში , თუ უკან დაბრუნების მიზეზია საგადასახადო ორგანოსათვის შეტყობინების გარეშე ადრესატის იურიდიული მისამართის შეცვლა , მაშინ დოკუმენტის / წერილის უკან დაბრუნება ჩაითვლება ჩაბარებად , ხოლო უკან დაბრუნების დღე – ჩაბარების დღედ . საქართველოს 2006 წლის 29 დეკემბრის კანონი №4246 - სსმ I, №50, 30.12.2006წ., მუხ.397 საქართველოს 2007 წლის 11 ივლისის კანონი №5280 - სსმ I, №30, 30.07.2007წ., მუხ.344 კარი III გადასახადის გადამხდელთათვის ინფორმაციის მიწოდება და საქართველოს საგადასახადო ორგანოების სისტემა თავი V გადასახადის გადამხდელთათვის ინფორმაციის მიწოდება

ცვლილების შედარება· წინა რედაქცია → ბოლო რედაქცია
1. გადასახადის გადამხდელს/საგადასახადოგადამხდელს / საგადასახადო აგენტს ან სხვა ვალდებულ პირსა და საგადასახადო/დავის განმხილველსაგადასახადო ორგანოს შორის მიმოწერა შეიძლება განხორციელდეს წერილობითი ან ელექტრონული ფორმით. ელექტრონული ფორმით მიმოწერის და ვალდებულების დამდგენი დოკუმენტის საჯაროდ გავრცელების წესი განისაზღვრებაან საქართველოს ფინანსთა მინისტრის ბრძანებით. 1 1ბრძანებით .განსაზღვრულ პირისშემთხვევებში მიერ– ელექტრონული ფორმით წარდგენილ დეკლარაციას, განცხადებას, საჩივარს ან სხვა დოკუმენტს/წერილს, ასევე საგადასახადო ორგანოს მიერ. ელექტრონული ფორმით გაგზავნილ „საგადასახადო მოთხოვნას“, ბრძანებას, შეტყობინებას ან სხვა დოკუმენტს/წერილს აქვთმიმოწერის ისეთივეშემთხვევებსა იურიდიულიდა ძალა,წესს როგორიცგანსაზღვრავს წერილობითისაქართველოს ფორმითფინანსთა წარდგენილ/გაგზავნილმინისტრი დოკუმენტს/წერილს.. 2. გადასახადის გადამხდელს / საგადასახადო აგენტს ან სხვა ვალდებულ პირსა და საგადასახადო ორგანოს შორის წერილობითი ფორმით გასაგზავნი ნებისმიერი დოკუმენტი ხელმოწერილი უნდა იყოს მისი კანონიერი ან უფლებამოსილი წარმომადგენლის მიერ ( გვარის , სახელისა და თანამდებობის მითითებით ) და დამოწმებული უნდა იყოს ბეჭდით ( თუ აქვს ბეჭედი ). ადრესატს უნდა გადაეცეს დოკუმენტის დედანი ან დამოწმებული ასლი . 3. წერილობითი ფორმის „ საგადასახადო მოთხოვნა “, შეტყობინება , „ გადასახადის გადამხდელის მოთხოვნა “, საგადასახადო დეკლარაცია , საჩივარი , სხვა დოკუმენტი ან წერილი გადაცემულად ითვლება , თუ იგი ჩაბარდა ადრესატს უშუალოდ ან დაზღვეული საფოსტო გზავნილით . 4. დაზღვეული საფოსტო გზავნილით გაგზავნის შემთხვევაში დოკუმენტის / წერილის გადაცემის თარიღად ითვლება დაზღვეული საფოსტო გზავნილის გაგზავნის თარიღი . თუ დოკუმენტის / წერილის გადაცემისათვის დადგენილია გარკვეული ვადა , ისევე , როგორც ამ დოკუმენტზე / წერილზე რეაგირებისათვის , ამ ვადის ათვლა ადრესატისათვის იწყება დაზღვეული საფოსტო გზავნილის მისთვის ფაქტობრივად ჩაბარების თარიღიდან . 5. ფიზიკურ პირს ( მათ შორის , მეწარმე ფიზიკურ პირს ) დოკუმენტი / წერილი ფოსტით ან კურიერის მეშვეობით უნდა ჩაბარდეს პირადად , საქმიანობის ან საცხოვრებელი ადგილის მიხედვით . ადრესატისთვის საქმიანობის ადგილზე გაგზავნილი დოკუმენტი / წერილი უნდა ჩაბარდეს კანცელარიას ან ასეთივე დანიშნულების სტრუქტურულ ერთეულს ან / და პირს , ხოლო ასეთის არყოფნის შემთხვევაში – შესაბამის უფლებამოსილ პირს , რომელიც ვალდებულია დოკუმენტი / წერილი გადასცეს ადრესატს . დოკუმენტის / წერილის ჩაბარება დასტურდება შესაბამის უწყებაზე დოკუმენტის / წერილის მიმღების ხელმოწერით . თუ დოკუმენტის / წერილის ჩამბარებელმა ადრესატი ვერ ნახა საქმიანობის ან საცხოვრებელ ადგილზე , იგი დოკუმენტს / წერილს აბარებს საცხოვრებელ ადგილზე მასთან მცხოვრებ ოჯახის რომელიმე სრულწლოვან წევრს ან საქმიანობის ადგილზე კანცელარიას . დოკუმენტის / წერილის მიმღები ვალდებულია ჩამბარებლის მიერ წარდგენილ შესაბამის უწყებაზე აღნიშნოს თავისი სახელი , გვარი , ადრესატთან დამოკიდებულება ან დაკავებული თანამდებობა . მიმღები ვალდებულია დოკუმენტი / წერილი დაუყოვნებლივ ჩააბაროს ადრესატს . ჩაბარებად ითვლება როგორც დოკუმენტის / წერილის პირადად გადაცემა , ისე მიმღების მიერ ადრესატისათვის დოკუმენტის / წერილის შინაარსის ცნობება . ადრესატის არყოფნის შემთხვევაში დოკუმენტის / წერილის ჩამბარებელმა შესაბამის უწყებაზე უნდა აღნიშნოს , სად არის წასული ადრესატი და როდის ვარაუდობენ მის დაბრუნებას . 6. გადასახადის გადამხდელს ან სხვა ვალდებულ პირს , გარდა ამავე მუხლის მე -5 ნაწილით გათვალისწინებული ფიზიკური პირისა , დოკუმენტი / წერილი ფოსტით ან კურიერის მეშვეობით უნდა ჩაბარდეს სარეგისტრაციო დოკუმენტებით განსაზღვრულ იურიდიულ მისამართზე . ადრესატისთვის იურიდიულ მისამართზე გაგზავნილი დოკუმენტი / წერილი უნდა ჩაბარდეს კანცელარიას ან ასეთივე დანიშნულების სტრუქტურულ ერთეულს ან / და უფლებამოსილ პირს , ხოლო ასეთის არყოფნის შემთხვევაში – დაქირავებით მომუშავე ნებისმიერ ფიზიკურ პირს , რაც დოკუმენტის / წერილის ჩაბარებად ითვლება . დოკუმენტის / წერილის მიმღები ვალდებულია ჩამბარებლის მიერ წარდგენილ შესაბამის უწყებაზე აღნიშნოს თავისი სახელი , გვარი , ადრესატთან დამოკიდებულება ან დაკავებული თანამდებობა . ადრესატის იურიდიულ მისამართზე ფოსტით გაგზავნილი დოკუმენტის / წერილის უკან დაბრუნების შემთხვევაში , თუ უკან დაბრუნების მიზეზია საგადასახადო ორგანოსათვის შეტყობინების გარეშე ადრესატის იურიდიული მისამართის შეცვლა , მაშინ დოკუმენტის / წერილის უკან დაბრუნება ჩაითვლება ჩაბარებად , ხოლო უკან დაბრუნების დღე – ჩაბარების დღედ . 7. თუ ვერ ხერხდება პირისთვის წერილობითი და ელექტრონული დოკუმენტების ამ კოდექსით დადგენილი წესით ჩაბარება, მაშინ საგადასახადო ორგანო უფლებამოსილია მიიღოს გადაწყვეტილება ვალდებულების დამდგენი დოკუმენტის საჯაროდ გავრცელების შესახებ. საჯარო შეტყობინება ხორციელდება საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს ოფიციალურ ვებგვერდზე განთავსებით და ინფორმაციის სხვა საშუალებებით. 8. ამ მუხლის მე-7 ნაწილით გათვალისწინებულ შემთხვევაში საგადასახადო ორგანოს ვალდებულების დამდგენი დოკუმენტი პირისთვის ჩაბარებულად ითვლება საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს ოფიციალურ ვებგვერდზე განთავსებიდან მე-20 დღეს. საქართველოს 2006 წლის 29 დეკემბრის კანონი №4246 - სსმ I, №50, 30.12.2006წ., მუხ.397 საქართველოს 2007 წლის 11 ივლისის კანონი №5280 - სსმ I, №30, 30.07.2007წ., მუხ.344 საქართველოს 2010 წლის 23 მარტის კანონი №2807 - სსმ I, №13, 29.03.2010წ., მუხ.78 საქართველოს 2010 წლის 21 ივლისის კანონი №3489 - სსმ I, №43, 26.07.2010წ., მუხ.272 კარი III გადასახადის გადამხდელთათვის ინფორმაციის მიწოდება და საქართველოს საგადასახადო ორგანოების სისტემა თავი V გადასახადის გადამხდელთათვის ინფორმაციის მიწოდება მუხლი 45. ვალდებულებების დამდგენ ურთიერთობათა განხორციელების ფორმები ამ კოდექსით განსაზღვრულ უფლებამოსილებათა განხორციელებისას საგადასახადო ორგანოს უფლება აქვს, წერილობითი ან/და ელექტრონული დოკუმენტის (მათ შორის, საარქივო მასალის) სახით შექმნას, მიიღოს, გაგზავნოს, შეინახოს და გასცეს ნებისმიერი დოკუმენტი, რომელსაც შეიძლება მოჰყვეს სამართლებრივი შედეგები, აგრეთვე გამოიყენოს ელექტრონული დოკუმენტბრუნვის სისტემა და ელექტრონული ხელმოწერა. ელექტრონულ დოკუმენტს და მის ამონაბეჭდს აქვთ ისეთივე იურიდიული ძალა, როგორიც წერილობით დოკუმენტს. საქართველოს 2010 წლის 21 ივლისის კანონი №3489 - სსმ I, №43, 26.07.2010წ., მუხ.272 მუხლი 46. საგადასახადო ორგანოს მიერ პირისთვის შეტყობინების ან სხვა დოკუმენტის გაგზავნა 1. საგადასახადო ორგანოს მიერ პირისთვის წერილობითი ფორმით გაგზავნილი შეტყობინება ან სხვა დოკუმენტი ხელმოწერილი უნდა იყოს ხელმძღვანელის ან უფლებამოსილი პირის მიერ სახელისა და გვარის მითითებით და დამოწმებული უნდა იყოს ბეჭდით (ასეთის არსებობის შემთხვევაში). გადასახადის გადამხდელს ან მის წარმომადგენელს უნდა ჩაჰბარდეს წერილობითი დოკუმენტის დედანი ან მისი დამოწმებული ასლი. წერილობითი დოკუმენტი ჩაბარებულად ითვლება, თუ იგი გაიგზავნა საფოსტო გზავნილით (ასეთ შემთხვევაში დოკუმენტის ჩაბარების თარიღად ითვლება ადრესატის მიერ მისი საფოსტო გზავნილით მიღების თარიღი) ან გადაეცა პირადად გადასახადის გადამხდელს ან მის უფლებამოსილ ან/და კანონიერ წარმომადგენელს. 2. საგადასახადო ორგანოს მიერ პირისთვის ელექტრონული ფორმით გაგზავნილი შეტყობინება ან სხვა დოკუმენტი ჩაბარებულად ითვლება ადრესატის მიერ მისი გაცნობისთანავე. საქართველოს 2010 წლის 21 ივლისის კანონი №3489 - სსმ I, №43, 26.07.2010წ., მუხ.272
რედაქციების შედარება

1. გადასახადის გადამხდელს / საგადასახადოგადამხდელს/საგადასახადო აგენტს ან სხვა ვალდებულ პირსა და საგადასახადოსაგადასახადო/დავის განმხილველ ორგანოს შორის მიმოწერა შეიძლება განხორციელდეს წერილობითი ან ელექტრონული ფორმით. ელექტრონული ფორმით ანმიმოწერის და ვალდებულების დამდგენი დოკუმენტის საჯაროდ გავრცელების წესი განისაზღვრება საქართველოს ფინანსთა მინისტრის ბრძანებითბრძანებით. განსაზღვრულ1 შემთხვევებში1 –. პირის მიერ ელექტრონული ფორმით .წარდგენილ დეკლარაციას, განცხადებას, საჩივარს ან სხვა დოკუმენტს/წერილს, ასევე საგადასახადო ორგანოს მიერ ელექტრონული ფორმით მიმოწერისგაგზავნილ შემთხვევებსა„საგადასახადო დამოთხოვნას“, წესსბრძანებას, განსაზღვრავსშეტყობინებას საქართველოსან ფინანსთასხვა მინისტრიდოკუმენტს/წერილს .აქვთ ისეთივე იურიდიული ძალა, როგორიც წერილობითი ფორმით წარდგენილ/გაგზავნილ დოკუმენტს/წერილს. 2. გადასახადის გადამხდელს / საგადასახადო აგენტს ან სხვა ვალდებულ პირსა და საგადასახადო ორგანოს შორის წერილობითი ფორმით გასაგზავნი ნებისმიერი დოკუმენტი ხელმოწერილი უნდა იყოს მისი კანონიერი ან უფლებამოსილი წარმომადგენლის მიერ ( გვარის , სახელისა და თანამდებობის მითითებით ) და დამოწმებული უნდა იყოს ბეჭდით ( თუ აქვს ბეჭედი ). ადრესატს უნდა გადაეცეს დოკუმენტის დედანი ან დამოწმებული ასლი . 3. წერილობითი ფორმის „ საგადასახადო მოთხოვნა “, შეტყობინება , „ გადასახადის გადამხდელის მოთხოვნა “, საგადასახადო დეკლარაცია , საჩივარი , სხვა დოკუმენტი ან წერილი გადაცემულად ითვლება , თუ იგი ჩაბარდა ადრესატს უშუალოდ ან დაზღვეული საფოსტო გზავნილით . 4. დაზღვეული საფოსტო გზავნილით გაგზავნის შემთხვევაში დოკუმენტის / წერილის გადაცემის თარიღად ითვლება დაზღვეული საფოსტო გზავნილის გაგზავნის თარიღი . თუ დოკუმენტის / წერილის გადაცემისათვის დადგენილია გარკვეული ვადა , ისევე , როგორც ამ დოკუმენტზე / წერილზე რეაგირებისათვის , ამ ვადის ათვლა ადრესატისათვის იწყება დაზღვეული საფოსტო გზავნილის მისთვის ფაქტობრივად ჩაბარების თარიღიდან . 5. ფიზიკურ პირს ( მათ შორის , მეწარმე ფიზიკურ პირს ) დოკუმენტი / წერილი ფოსტით ან კურიერის მეშვეობით უნდა ჩაბარდეს პირადად , საქმიანობის ან საცხოვრებელი ადგილის მიხედვით . ადრესატისთვის საქმიანობის ადგილზე გაგზავნილი დოკუმენტი / წერილი უნდა ჩაბარდეს კანცელარიას ან ასეთივე დანიშნულების სტრუქტურულ ერთეულს ან / და პირს , ხოლო ასეთის არყოფნის შემთხვევაში – შესაბამის უფლებამოსილ პირს , რომელიც ვალდებულია დოკუმენტი / წერილი გადასცეს ადრესატს . დოკუმენტის / წერილის ჩაბარება დასტურდება შესაბამის უწყებაზე დოკუმენტის / წერილის მიმღების ხელმოწერით . თუ დოკუმენტის / წერილის ჩამბარებელმა ადრესატი ვერ ნახა საქმიანობის ან საცხოვრებელ ადგილზე , იგი დოკუმენტს / წერილს აბარებს საცხოვრებელ ადგილზე მასთან მცხოვრებ ოჯახის რომელიმე სრულწლოვან წევრს ან საქმიანობის ადგილზე კანცელარიას . დოკუმენტის / წერილის მიმღები ვალდებულია ჩამბარებლის მიერ წარდგენილ შესაბამის უწყებაზე აღნიშნოს თავისი სახელი , გვარი , ადრესატთან დამოკიდებულება ან დაკავებული თანამდებობა . მიმღები ვალდებულია დოკუმენტი / წერილი დაუყოვნებლივ ჩააბაროს ადრესატს . ჩაბარებად ითვლება როგორც დოკუმენტის / წერილის პირადად გადაცემა , ისე მიმღების მიერ ადრესატისათვის დოკუმენტის / წერილის შინაარსის ცნობება . ადრესატის არყოფნის შემთხვევაში დოკუმენტის / წერილის ჩამბარებელმა შესაბამის უწყებაზე უნდა აღნიშნოს , სად არის წასული ადრესატი და როდის ვარაუდობენ მის დაბრუნებას . 6. გადასახადის გადამხდელს ან სხვა ვალდებულ პირს , გარდა ამავე მუხლის მე -5 ნაწილით გათვალისწინებული ფიზიკური პირისა , დოკუმენტი / წერილი ფოსტით ან კურიერის მეშვეობით უნდა ჩაბარდეს სარეგისტრაციო დოკუმენტებით განსაზღვრულ იურიდიულ მისამართზე . ადრესატისთვის იურიდიულ მისამართზე გაგზავნილი დოკუმენტი / წერილი უნდა ჩაბარდეს კანცელარიას ან ასეთივე დანიშნულების სტრუქტურულ ერთეულს ან / და უფლებამოსილ პირს , ხოლო ასეთის არყოფნის შემთხვევაში – დაქირავებით მომუშავე ნებისმიერ ფიზიკურ პირს , რაც დოკუმენტის / წერილის ჩაბარებად ითვლება . დოკუმენტის / წერილის მიმღები ვალდებულია ჩამბარებლის მიერ წარდგენილ შესაბამის უწყებაზე აღნიშნოს თავისი სახელი , გვარი , ადრესატთან დამოკიდებულება ან დაკავებული თანამდებობა . ადრესატის იურიდიულ მისამართზე ფოსტით გაგზავნილი დოკუმენტის / წერილის უკან დაბრუნების შემთხვევაში , თუ უკან დაბრუნების მიზეზია საგადასახადო ორგანოსათვის შეტყობინების გარეშე ადრესატის იურიდიული მისამართის შეცვლა , მაშინ დოკუმენტის / წერილის უკან დაბრუნება ჩაითვლება ჩაბარებად , ხოლო უკან დაბრუნების დღე – ჩაბარების დღედ . 7. თუ ვერ ხერხდება პირისთვის წერილობითი და ელექტრონული დოკუმენტების ამ კოდექსით დადგენილი წესით ჩაბარება, მაშინ საგადასახადო ორგანო უფლებამოსილია მიიღოს გადაწყვეტილება ვალდებულების დამდგენი დოკუმენტის საჯაროდ გავრცელების შესახებ. საჯარო შეტყობინება ხორციელდება საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს ოფიციალურ ვებგვერდზე განთავსებით და ინფორმაციის სხვა საშუალებებით. 8. ამ მუხლის მე-7 ნაწილით გათვალისწინებულ შემთხვევაში საგადასახადო ორგანოს ვალდებულების დამდგენი დოკუმენტი პირისთვის ჩაბარებულად ითვლება საქართველოს ფინანსთა სამინისტროს ოფიციალურ ვებგვერდზე განთავსებიდან მე-20 დღეს. საქართველოს 2006 წლის 29 დეკემბრის კანონი №4246 - სსმ I, №50, 30.12.2006წ., მუხ.397 საქართველოს 2007 წლის 11 ივლისის კანონი №5280 - სსმ I, №30, 30.07.2007წ., მუხ.344 საქართველოს 2010 წლის 23 მარტის კანონი №2807 - სსმ I, №13, 29.03.2010წ., მუხ.78 საქართველოს 2010 წლის 21 ივლისის კანონი №3489 - სსმ I, №43, 26.07.2010წ., მუხ.272 კარი III გადასახადის გადამხდელთათვის ინფორმაციის მიწოდება და საქართველოს საგადასახადო ორგანოების სისტემა თავი V გადასახადის გადამხდელთათვის ინფორმაციის მიწოდება მუხლი 45. ვალდებულებების დამდგენ ურთიერთობათა განხორციელების ფორმები ამ კოდექსით განსაზღვრულ უფლებამოსილებათა განხორციელებისას საგადასახადო ორგანოს უფლება აქვს, წერილობითი ან/და ელექტრონული დოკუმენტის (მათ შორის, საარქივო მასალის) სახით შექმნას, მიიღოს, გაგზავნოს, შეინახოს და გასცეს ნებისმიერი დოკუმენტი, რომელსაც შეიძლება მოჰყვეს სამართლებრივი შედეგები, აგრეთვე გამოიყენოს ელექტრონული დოკუმენტბრუნვის სისტემა და ელექტრონული ხელმოწერა. ელექტრონულ დოკუმენტს და მის ამონაბეჭდს აქვთ ისეთივე იურიდიული ძალა, როგორიც წერილობით დოკუმენტს. საქართველოს 2010 წლის 21 ივლისის კანონი №3489 - სსმ I, №43, 26.07.2010წ., მუხ.272 მუხლი 46. საგადასახადო ორგანოს მიერ პირისთვის შეტყობინების ან სხვა დოკუმენტის გაგზავნა 1. საგადასახადო ორგანოს მიერ პირისთვის წერილობითი ფორმით გაგზავნილი შეტყობინება ან სხვა დოკუმენტი ხელმოწერილი უნდა იყოს ხელმძღვანელის ან უფლებამოსილი პირის მიერ სახელისა და გვარის მითითებით და დამოწმებული უნდა იყოს ბეჭდით (ასეთის არსებობის შემთხვევაში). გადასახადის გადამხდელს ან მის წარმომადგენელს უნდა ჩაჰბარდეს წერილობითი დოკუმენტის დედანი ან მისი დამოწმებული ასლი. წერილობითი დოკუმენტი ჩაბარებულად ითვლება, თუ იგი გაიგზავნა საფოსტო გზავნილით (ასეთ შემთხვევაში დოკუმენტის ჩაბარების თარიღად ითვლება ადრესატის მიერ მისი საფოსტო გზავნილით მიღების თარიღი) ან გადაეცა პირადად გადასახადის გადამხდელს ან მის უფლებამოსილ ან/და კანონიერ წარმომადგენელს. 2. საგადასახადო ორგანოს მიერ პირისთვის ელექტრონული ფორმით გაგზავნილი შეტყობინება ან სხვა დოკუმენტი ჩაბარებულად ითვლება ადრესატის მიერ მისი გაცნობისთანავე. საქართველოს 2010 წლის 21 ივლისის კანონი №3489 - სსმ I, №43, 26.07.2010წ., მუხ.272

ამ მუხლის ისტორია· 9

ცვლილებები, რომლებიც ამ მუხლმა გაიარა

  1. 1 იან. 2012· გამოქვეყნდა 30 დეკ. 2008
  2. 1 სექ. 2010· გამოქვეყნდა 26 ივლ. 2010
  3. 1 აპრ. 2010· გამოქვეყნდა 9 მარ. 2010
  4. 29 მარ. 2010
  5. 1 თებ. 2010· გამოქვეყნდა 18 დეკ. 2009
  6. 1 იან. 2008· გამოქვეყნდა 30 ივლ. 2007
  7. 1 თებ. 2007· გამოქვეყნდა 30 დეკ. 2006
  8. 1 იან. 2007· გამოქვეყნდა 31 დეკ. 2006
  9. 28 აპრ. 2005
წინა მუხლი 43შემდეგი მუხლი 47

რას გთავაზობთ legal.ge ამ მუხლთან დაკავშირებით

სერვისები, რომლებიც ამ მუხლს ეხება

  • ჩანაწერის ლეიბლის შეთანხმებები1 ვერიფიცირებული სპეციალისტი
  • ციფრული ხელმოწერასერვისის გვერდი

სპეციალისტები ამ სფეროში

ეს ვერიფიცირებული სპეციალისტები მუშაობენ ამ მუხლთან დაკავშირებულ სამართლებრივ სფეროში.

მარიამ ბერძული

მარიამ ბერძული

მარკეტინგისა და საზოგადოებასთან ურთიერთობის სპეციალისტი

დამოუკიდებელი ვერიფიცირებული

კონსულტაცია: ფასი შეთანხმებით

დაუსვით კითხვაპროფილი
აღწერეთ თქვენი საკითხიგაუგზავნეთ საკითხი 1–3 თქვენ მიერ შერჩეულ ვერიფიცირებულ სპეციალისტს
ყველა სპეციალისტი
ტელეფონი+995 551 911 961

სტატუსი

ძალადაკარგული

კონსოლიდირებული 2010-12-07 · №69

4
ციტირებულია მუხლი
9
ცვლილება
ბოლო 2010-07-26
4
რედაქცია
0
მითითება

ჩემი ჩანაწერები

ციტირებები სხვა მუხლებში

მიუთითებენ მასზე

საქართველოს საბაჟო… 205მუხლი 122მუხლი 147გადასახადების ადმი… 10

მსგავსი მუხლები მთელ კანონმდებლობაში

მნიშვნელობით ახლოს — სხვა კანონებშიც

საქართველოს ზოგადი ადმინისტრაციული კოდექსი

  • 106კოლეგიური ადმინისტრაციული ორგანოს სხდომის ოქმი

ადგილობრივი წარმომადგენლობითი ორგანოების – საკრებულოების არჩევნების შესახებ

  • 29ხმების დათვლა საარჩევნო უბანში

აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის კონსტიტუციის დამტკიცების თაობაზე

  • 21აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობა
  • 5აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის უფლებამოსილებები
  • 11აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის უმაღლესი საბჭოს წევრი

ყოფილ სამხრეთ ოსეთის ავტონომიურ ოლქში კონფლიქტის შედეგად საქართველოს ტერიტორიაზე დაზარალებულთა ქონებრივი რესტიტუციისა და კომპენსაციის შესახებ

  • 20კომისიის კომიტეტის უფლებამოსილებანი
  • 13კომისიის თავმჯდომარე
  • 12კომისიის წევრის უფლებამოსილების ვადამდე შეწყვეტა

ადგილობრივი თვითმმართველობის შესახებ

  • 16თვითმმართველი ერთეულის საკუთარი უფლებამოსილებები
  • 32²საკრებულოს წევრის უფლებამოსილების ვადამდე შეწყვეტა

სპორტის შესახებ

  • 9საქართველოს ეროვნული ოლიმპიური კომიტეტი (სეოკი)

ეროვნული მარეგულირებელი ორგანოების შესახებ

  • 14კომისიის წევრი

სამართლებრივი რუკა

დააწკაპუნე გასახსნელად
10629215112013122051632²91221471044
მითითებამნიშვნელობით ახლოსსაქართველოს საბაჟო კოდ…საქართველოს საგადასახა…გადასახადების ადმინისტ…საქართველოს ზოგადი ადმ…ადგილობრივი წარმომადგე…აჭარის ავტონომიური რეს…